[LINUX] Boekhouden in linux, wat nog meer handig voor 't MKB

Pagina: 1
Acties:
  • 118 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• BacardiBreezer
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-06-2005

BacardiBreezer

Breezing Bacardi ?

Topicstarter
In linux kan je steeds meer, het wordt steeds beter en ik heb bij deze besloten om er helemaal op over te stappen. Mijn laptop (nx5000) blijft vanaf nu RH draaien :)

Ik heb m'n systeem al redelijk up and running naar mijn zin. Nu komt er wel eens wat boekhouding om de hoek kijken en ben ik daar voor linux ook naar opzoek gegaan.

Binnen Fedora (de rest weet ik niet) zit CnuCash, iets wat er opzich erg goed uitziet. De functionaliteit heb ik nog niet geheel bekeken, maar ik ga er nu al vanuit dat dit opzich erg goed werkt en zeer overzichtelijk is.

Verder bestaat er natuurlijk CASH, beetje oudbollig als je zo op de website van ze kijkt. Er waren hier een aantal ervaringen van goed tot erg goed...... de installatie-handleiding kan ik een normale gebruiker niet aanraden ;) Iemand nog goede ervaringen of meningen ?

Nu staat er op opensource.pagina.nl nog wel wat, op SF is vast ook nog wel wat te vinden.

Ik ben overigens naar mijn idee een heel mooi pakket tegen gekomen waar de administratie tool geheel gratis van is, de facturatie-module kost ongeveer 300 a 400 euro. Het pakket is ook nog uit te breiden naar een netwerk-versie, enz. Ik moet hier even naar googelen maar komt daar vast wel weer achter.

Wat is nu de opzet van die topic ?

Eigenlijk is dit topic gericht op hoe het beste een goede boekhouding op te kunnen zetten binnen Linux zonder excel-sheets ;)

Tevens, eigenlijk nog meer makkelijk voor het MKB ? Linux kan daar namelijk steeds beter gebruikt gaan worden denk ik zo. Firefox vond ik al een goed begin ;) :p

Redelijk divers toch wel....... er zitten hier namelijk redelijk wat MKB-ers heb ik zo het idee :)

[ Voor 4% gewijzigd door BacardiBreezer op 16-10-2004 16:10 ]

Jij bent misschien belangrijk, maar ik ben aardig ;)

Verwijderd

op SF heb je een redelijk mooi overzich van pakketen

Ook is er al eens een articel over geweest op SF.net
http://freshmeat.net/articles/view/269/

Dat terzijde, zelf gebruik ik een programma(particulier)
Grisbi

Het pakket is iig qua opzet ongeveer hetzelvde als GNUCash enkel vind ik de workflow wat prettiger.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 16-10-2004 16:59 ]

• bartvb
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 05-01 14:41
BB, heb jij dat pakket nog gevonden?

Ben zelf eigenlijk vooral op zoek naar iets webbased. Op die manier kan ik vanaf overal (en ook vanaf m'n Windows machines) bij m'n boekhouding. Verder kan het ook handig zijn als ik een deel van m'n administratie richting accountant doe of als ik m'n belastingspul door iemand anders in laat vullen.

Net trouwens even zitten kijken naar:

http://sl.buizen.org/sql-...l?action=login&login=demo

En dat ziet er op het eerste oog best goed uit. Heb op het moment een paar open office spreadsheets op een share staan maar da's allemaal niet heel erg handig en heb ook geen zin/tijd om dat fatsoenlijk in elkaar te zetten...

• Kluus
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10:50

Kluus

Gang is alles

Hmm nice topic. Ik ben op dit moment toevallig voor school onderzoek aan het doen over Linux op de Desktop voor MKB, dus hier zit nog een geinteresseerde ;) .

Verder ter informatie, bekijk de Online Package Database van Gentoo eens :D. (Ik weet niet of er wat in staat, maar er zal vast wel iets zijn B) )

[ Voor 14% gewijzigd door Kluus op 23-11-2004 21:25 ]

• XTerm
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-06-2025
Kijk eens naar SQL-ledger, is een volledig webgebaseerd dubbel boekhoud pakket dat zeer fijn werkt,hoewel ik er zelf niet mee werk :)

• Gerco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-02 20:06

Gerco

Professional Newbie

Ik gebruik sinds kort KMyMoney2. Het is een relatief simpel en vooral jong pakket. Er zijn nog genoeg dingen die het niet kan, maar voor mijn thuisboekhouding is het ruim voldoende. Als je weinig eisen hebt en 1 daarvan is eenvoud kan dit zijn wat je zoekt.

Ik denk alleen dat het voor bedrijfsboekhouding (zelfs al is het "maar" MKB) hopeloos te kort schiet, maar goed, het is nog maar versie 0.6.4, wat niet is kan nog komen, etc.

[ Voor 24% gewijzigd door Gerco op 24-11-2004 08:44 ]

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

Pagina: 1