Toon posts:

[XP] Bureaublad heel langzaam, van alles al geprobeerd*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo beste computervrienden. Ik heb een probleempje en ik kom er effe niet uit.
Sinds een paar dagen is mijn computer behoorlijk langzaam geworden. Ik snap er dus niet veel van. (ps, ik ben niet zo iemand die veel van computers af weet, maar doe mijn best, dus vandaar misschien al die domme vragen... Maar, heb al meer problemen opgelost met behulp van jullie forum, met name door het search onderwerp)
Ik heb dus nu ook het search forum er op los gelaten, maar kom er toch niet veel verder mee. Wel een paar tips, heb ook al wat geprobeerd (heb het programma start-up inspector op mijn computer losgelaten) , op mijn msconfig gekeken, maar zie dan door de bomen het bos niet meer.

Wat is het probleem; Als ik de computer aan zet dan zie ik na een tijdje mijn achtergrond scherm. Maar dan duurt het bijna 2 minuten voordat de pictogrammen en de taakbalk enzo te zien zijn. Nu heb ik dus na wat ik gelezen heb van jullie tijdens die 'wachttijd' ctrl-alt-del ingedrukt. Dan zie ik dat er vescheidene processen bezig zijn. Er is dan een 'uitschieter' bij, die heeft een proces naam svchost.exe. en die staat er een paar keer op. Die gebruikt ongeveer tussen de 17.000 tot 20.000 kB geheugen. Zal daar het probleem kunnen zitten. Er zijn dan nog wel meer programma's bezig, een enkele gebruikt tot de 7.000 kB , de rest minder.
Kan ik hier nu wat mee, kan daar het probleem zitten, en zoja, wat kan ik er aan doen???
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen, want hij is nu zo traaaaaaaag. Trouwens, als je eenmaal bezig bent dan gaat het ook wel gewoon, hij is wel trager dan enders, misschien dat ik dan ook maar eens een keer weer adaware moet gebruiken.
Daar heb ik ook nog wel een vraagje over. Een paar maand geleden heb ik dat ook gebruikt, werden er zo'n 200 programma's gevonden die een risico hadden, heb toen alles weggehaald. Is dat verstandig, o fniet. Want o al die programma's langs te lopen, heb ik ook geen verstand van.
Hellup

• Bliep
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10-01 16:07
probeer dit is:

msconfig en dan bij tabblad opstarten alles uitzetten

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
Welk OS hebben we het hier over? :)

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Even zoeken: http://support.microsoft.com/?kbid=314056

Dat doet dat programmatje ;)

Verwijderd

Topicstarter
Even zoeken: http://support.microsoft.com/?kbid=314056

Dat doet dat programmatje

Ahah, stom stom, 8)7 niet zo gauw aan gedacht om dat programmatje op te zoeken. Maarre, als ik nu dan al die programma's op ga zoeken die aan het werk zijn terwijl het bureau blad aan het laden is, zal dat een oplossing kunnen zijn???
Of is er nog een andere makkelijker oplossing.

probeer dit is:

msconfig en dan bij tabblad opstarten alles uitzetten

Dat zal ik ook proberen, mijn vriendin wil nu achter de computer :'( dus dan doe ik dat wel effe, voor wat hoort wat :9

Ik probeer nog weer wat, en dan horen we het wel.

Ohja, en over dat adaware, alles oppruimen. Verstandig ofniet

Verwijderd

Topicstarter
Hee hallo. Ik heb dus bij msconfig alles uitgezet, maar als ik dan weer opnieuw opstart duurt het nog steeds heel lang. Wat kan ik nog meer proberen, moet ik bij het opstarten ctrl-alt-del drukken en dan al die taken waar die mee bezig is nalopen. Want het duurt gewoon te lang. :O
Dus, wie heeft wer nog tips.
Oh, enne, ik heb dus een windows XP.
En ik heb vorige week een tekenblad op mijn computer aangesloten, maar na die installatie deed ie het de eerste paar dagen nog gewoon goed, dus daar kan het niet aan liggen, toch :?

Ik wacht af, wie o wie heeft er een goede tip :)

• Strikie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-03 11:41

Strikie

Athletics

kijk eens even in dit topic PC loopt ineens niet meer soepel

::: All Terrain Boys ::: Cube LTD race

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus op dat andere topicje gekeken, daar werd ik niet veel wijzer.... Ik heb dus zelf geen mccafee, maar norton antivirus 2003. en daar is niets aan verandert. Ik heb dus gister en vandaag adaware en spy robot laten lopen, en startup inspector, heel veel troep weggehaald, maar maakt niets uit.
Als ik de computer aanzet krijg ik op normale snelheid dat logo van windows te zien, met dat balkje van knightrider :r . Dan krijg ik mijn achtergrondscherm te zien en dan gebeurt er een paar minuten niets. ik zie geen snelkoppelingen, geen taakbalk, niets , nada, nothing. Als alles dan eenmaal geladen is dan is er dus ook niets meer aan de hand, alles doet het zoals het moet doen.
Waar kan ik nog meer gaan zoeken. en nogmaals, ik probeer alles zoveel mogelijk zelf te doen, ik ben een Noob, of hoe noemen jjullie dsat, maar met wat hulp moet het och lukken, niet??? :)

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

Verwijderd schreef op 16 oktober 2004 @ 16:07:
vandaar misschien al die domme vragen...
Er bestaan geen domme vragen, alleen domme antwoorden (8> :P.
heb het programma start-up inspector op mijn computer losgelaten
Ken dit programma totaal niet, maar heb je ook Bootvis gebruikt? Hiermee kun je zien welk proces/service veel tijd inneemt.
Er is dan een 'uitschieter' bij, die heeft een proces naam svchost.exe. en die staat er een paar keer op. Die gebruikt ongeveer tussen de 17.000 tot 20.000 kB geheugen. Zal daar het probleem kunnen zitten. Er zijn dan nog wel meer programma's bezig, een enkele gebruikt tot de 7.000 kB , de rest minder.
Svchost.exe is totaal onschuldig en 20MB is normaal. Maar dat wist je al.
Daar heb ik ook nog wel een vraagje over. Een paar maand geleden heb ik dat ook gebruikt, werden er zo'n 200 programma's gevonden die een risico hadden, heb toen alles weggehaald. Is dat verstandig, o fniet. Want o al die programma's langs te lopen, heb ik ook geen verstand van.
Alles wat Ad-Aware vindt kan zonder problemen worden weggehaald is mijn ervaring. Hoewel er bepaalde spyware is die belangrijke bestanden en instellingen aanpast. Wel even opletten dus.
Verwijderd schreef op 20 oktober 2004 @ 15:57:Ik heb dus op dat andere topicje gekeken, daar werd ik niet veel wijzer.... Ik heb dus zelf geen mccafee, maar norton antivirus 2003. en daar is niets aan verandert. Ik heb dus gister en vandaag adaware en spy robot laten lopen, en startup inspector, heel veel troep weggehaald, maar maakt niets uit.
Probeer ook Spybot Search & Destroy eens. Heb ik persoonlijk wel goede ervaringen mee.

Mijn ervaring met dit soort problemen is meestal dat het netwerk problemen geeft. IP's die niet kunnen worden verkregen bijvoorbeeld. Misschien een richting om te zoeken.

En heb je toevallig nieuwe spullen geinstalleerd? Bepaalde programma of Windows-updates (SP2)? Als je SP2 hebt geinstalleerd, wat voor processor heb je dan?

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19:21

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Heb je onlangs een netwerkkaart in je pc gehangen, of een netwerkverbinding aangemaakt?

Mijn muziekcollectie op Discogs

Verwijderd

Topicstarter
En heb je toevallig nieuwe spullen geinstalleerd? Bepaalde programma of Windows-updates

Ja, ik heb een paar dagen geleden een update van windows geinstalleerd. (je weet wel, komt er rechtsonder een ballonetje, en dan klik je daarop en dan word er weer een update geinstalleerd.) Dat doe ik wel vaker, wat me wel opviel is dat het deze keer wel lang duurde voordat alles geinstalleerd was, en nu zijn mijn lettertypes van de taakbalk ook anders. (vind dat niet erg, lijkt wel stoer zo... 8)7 )
Kan het probleem daar in zitten

Als je SP2 hebt geinstalleerd, wat voor processor heb je dan?

Eeuhm, wat is SP2?? maarre, ik heb dus een pentium 4

Ik heb dus geen netwerk verbinding ofzo gemaakt, tenminste niet dat ik weet. heb wel vorige week een tekenblad op 1 van mijn usb aangesloten, maar toen deed alles het ook nog goed.

Als het kan komen door die windows update (waarom zou het daar door moeten komen, is toch juist goed voor de computer) hoe kan ik die dan verwijderen/veranderen.

ps @compubiter. ik heb Spybot Search & Destroy dus ook al gebruikt.

• Ghost Rider
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 31-01 21:41
Mijn pc heeft dit probleem ook een beetje maar dat komt door nortonantivirus 2004 en zonealarm. Duurt lang om te laden. Sp2 werkt niet altijd verbeterend, ik heb m zelf na 2 dagen er weer af gegooid.

• consolefreak
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:49
ok..

sp2 = service pack 2, dit service pack heeft een paar zeer ingrijpende features voor windows xp.
p4= welke p4? er zij nverschillende? heb je de 3.6EE of een 2,6ghz wij kunnen dat ook neit raden :) + overige specs van je system

-geheugen
- hardeschijf
- videokaart
- overige kaarten?

• tdn135
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
(Je hebt pentium 4's van 1.7 ghz tot 3.6 ghz dus daar hebben we niet zoveel aan)

Suggesties:

-Ad-aware/spybot s&d/spysweeper scan doen (met nieuwe spyware definities)

-Virus scan doen, doe dat eens met een online virusscanner (panda activescan is erg goed --> http://www.pandasoftware..../activescan_principal.htm)

-Nieuwe Drivers installeren.

-Windows update

-Defragmenteren

-Programma's die je niet gebruik weggooien

-Schijfopruiming van XP of van andere programma's

Verwijderd

Kijk ook eens naar hoe groot je desktop is kwa ruimte op schijf..
via c:\document settings\"user name"\desktop
ik heb daar ellende mee gehad bij m'n vader.. die gooide echt alles op de desktop.
heb hem dat even afgeleerd, maargoed bij hem werd het ook opeens langzamer.
en de desktop schoonen gaf daar uitkomst, na al het andere te hebben gedaan.

Verwijderd

Topicstarter
Oke, ik heb nu dat programma lopen, panda activescan dus dat duurt nog wel effe. Dan zal ik proberen mbv desktop opruimen enzo wat er dan gebeurt.
Als ik dat allemaal heb gedaan dan laa ik het wel weer weten. In ieder geval bedankt voor al jullie hulp _/-\o_
Ohja, en over wat voor een pentium, ik zal dat dan effe na moeten kijken, ik weet het ook niet zo. Ik weet wel dat ik 120 gB geheugen heb, euhm had, is nu zo'n 80 ofzo.
Ik hou jullie wel op de hoogte........ :O

• L.N.
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 18:56
Verwijderd schreef op 20 oktober 2004 @ 17:18:
Oke, ik heb nu dat programma lopen, panda activescan dus dat duurt nog wel effe. Dan zal ik proberen mbv desktop opruimen enzo wat er dan gebeurt.
Als ik dat allemaal heb gedaan dan laa ik het wel weer weten. In ieder geval bedankt voor al jullie hulp _/-\o_
Ohja, en over wat voor een pentium, ik zal dat dan effe na moeten kijken, ik weet het ook niet zo. Ik weet wel dat ik 120 gB geheugen heb, euhm had, is nu zo'n 80 ofzo.
Ik hou jullie wel op de hoogte........ :O
120 Gb geheugen?!?! Dat is je harde schijf denk ik. Je geheugen zal tussen de 128 en 1024 Mb zijn (kun je bv zien door op ctrl+alt+delete te drukken en dan naar de taskmanager en dan performance).

[ Voor 4% gewijzigd door L.N. op 20-10-2004 17:43 ]

• Ghost Rider
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 31-01 21:41
Als je precies wilt weten wat voor specs je pc heeft moet je aida32 ff installen.

EDIT:
Volgens mij bestaat dat niet meer. Het is nu Everest geloof ik. anders kun je Sisoft Sandra proberen

[ Voor 41% gewijzigd door Ghost Rider op 20-10-2004 18:51 ]

Pagina: 1