Al een aardig poosje draait hier een netwerk zonder enige problemen. internet gaat via de host computer naar 5 ander computers. Nou ging pas mij moederbord kapot maar ik heb keurig een andere gekregen. Hierop zit echter een andere onboard netwerkkaart een rtl8139 ipv een broadcom 440 ofzo. M'n netwerk werkte gelijk niet meer dus heb ik keurig andere drivers geïnstalleerd en windows netwerkwizard uitgevoerd. Vrij simpel... dacht ik. Dit moet wel heel stom klinken maar het lukt me niet om op de cliënt computers verbinding met internet te krijgen.
Er is wel gewoon netwerkverbinding. De internetverbinding staat op de host als gedeeld. Iets anders heel raars is trouwens dat als je de internet verbinding naar de ene van de twee verbindingen met het netwerk doorlinkt dat ik dan zelf ook geen internet mee heb maar via de andere wel....
(de twee verbindingen met het netwerk zijn de zelfde rtl8139's maar dan in pci uitvoering)
Ik heb vervolgens op de cliënt computers de netwerk wizard ook maar opnieuw uitgevoerd maar ik heb nog steeds hetzelfde probleem.
Ik kom er echt niet meer uit..
ik hoop dat jullie me kunnen helpen!
Ik heb vervolgens op de cliënt computers de netwerk wizard ook maar opnieuw uitgevoerd maar ik heb nog steeds hetzelfde probleem.
Ik kom er echt niet meer uit..
ik hoop dat jullie me kunnen helpen!