[XP-pro] Login "Loop"

Pagina: 1
Acties:

• Cam
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 01-02 20:25
Sinds ik gisteravond m'n pc aan heb laten staan is er iets niet helemaal in orde.
Vanochtend stond íe op het inlog scherm, wat vreemd is gezien ik gisteravond niet heb uit-gelogd. (hij is dus snachts spontaan gerestart)

Enfin, na het inloggen starten de standaard programma's op, waarna de desktop zich continu begint te verversen/redraw (wat je soms 1x krijgt als je een nieuw prog hebt geinstalleerd). Ook heel vreemd is dat als ik in windows recovery console zit, ik standaart na 10 min een hardware alarm krijg van m'n bios dat m'n proc oververhit. Na een restart blijkt deze in bios scherm ook belachelijk heet te zijn. Wellicht heeft dit er mee te maken.

In safe mode krijg ik nadat ik OK klik in de window vlak voor de desktop wordt opgestart, krijg ik kort daarna een zelfde window waarna de desktop weer wordt opgestart, en dit tot in den eeuwigheid amen.

Komt dit iemand bekend voor? Is het een virus of verneukte windows of iets anders?

• Hermarcel
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Draait je cpu-fan wel?

• The Wrecker
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 30-04 01:01

The Wrecker

Networking Rulez

Goed punt,

Ik zou je kast eens even opentrekken!

• Cam
Reeds gechecked, (is overigens een 2600+, denk dat als de fan was uitgevallen dat eea in de fik was gevlogen), maar fan doet't prima. Denk dat hoge cpu temp gewoon aan hoge kamer temp en stock fan ligt, andere optie : bij windows recovery console wordt er programmatje (virus??) geladen dat continu 100% CPU vergt, maar lijkt me onwaarschijnlijk.

Probleem blijft echter, ook nadat compu uur uit is geweest (ligt dus niet aan hitte).

Is het misschien een virus? Heb inmiddels symantec website nagezocht onder nieuwste virrusen maar ben iets dergelijks niet tegen gekomen.

Any ideas? Zit er nogal mee, normalitair kom ik er zelf wel uit maar is dit keer helaas niet het geval.

[ Voor 2% gewijzigd door Cam op 16-10-2004 16:11 . Reden: verduidelijking ]

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Voel eens aan het blok dan? Weet je zeker dat hij goed contact maakt? Tenzij je een brakke temp sensor hebt, zijn die waarschuwingen niet voor niets.

Over dat verversen, zijn de drivers van je videokaart wel goed geinstalleerd? Nadat SP2 was geinstalleerd, waren bij mij ook plotseling de Ati drivers zoek, resulterend in ietwat dat jij beschrijft in je TS.

[ Voor 8% gewijzigd door Roamor op 16-10-2004 16:16 ]

• Cam
Zit gewoon veel stof in het blok, zal er strax als eht andere probleem verholpen is een stofzuiger doorheen halen.

Over het grote probleem (verversing desktop). Het kan niet aan een installatie van SP2 liggen omdat ik deze 2 maanden terug heb geinstalleerd (zat al op de CD ;) ) Ook worden er bij mij geen automatische windows updates gedownload of geinstalleerd, dit moet ik zelf doen. Bovendien doet het probleem zich ook voor in Safe Mode (alleen dan moet ik op OK drukken (wilt u door gaan met safe mode oid) alvorens hij opnieuw refreshed...

• Cam
Ben nog even gaan kijken...

Taskmanager opened wel en blijft geopened al is de rest van m'n desktop aan't resetten...
Wat er gebeurt is het volgende:

programmatje dwwin.exe opent zich. Vervolgens wordt explorer.exe afgesloten. Start zich vervolgens weer op en dan begint het gedonder opnieuw....

Iemand een idee wat hier zich afspeeld? help me out guys please~! ben echt lost!

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
houdt bij het inloggen eens de linker shift knop ingedrukt, dan slaat hij alles over wat zich in je opstarten map bevindt

en scan eens op virussen en spyware

A wise man's life is based around fuck you

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:37
In een uur koelt een processorkoeler niet af hoor. En het ding wordt binnen een paar minuten bloedheet als hij niet goed gekoeld is. Misschien is je moederbord wel veel te warm of je videokaart.

• Cam
zwelgje : hij doet't ook in safe mode, ook als je als admin of andere gebruiker bent ingelogt. Tevens doet''t probleem zich ook voor met shift ingedrukt tijdens login. Scannen op virussen kan dus niet, dat is dus het probleem: Ik kan geen progs opstarten omdat explorer en dus de desktop zich iedere 3 seconden reset.

Dennis: Ik kan mij niet voorstellen dat het met warmte te maken heeft, bovendien gaat het alarm (staat op 60 graden) alleen af als ik windows recovery console gebruik en niet in windows zelf. Is een HW alarm dus gaat af als je proc boven de 60 graden komt, onafhankelijk van wat je ook aan het doen bent.

Anyone else?

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
taskmgr blijft toch staan, dan voer je een nieuwe taak uit en start je cmd.exe dan kan je vanaf de prompt scannen op virussen en eventueel zelfs een windows tool kunnen starten

explorer.exe is puur je windows shell, zonder deze shell kun je ook alles alleen heb je dan geen icoontje op je desktop

start dan gelijk regedit en check bij localmachine/software/microsoft/windows/currentverion/run of daar was staan (tevens bij current_user checken)

[ Voor 21% gewijzigd door Zwelgje op 16-10-2004 18:41 ]

A wise man's life is based around fuck you

• Cam
Good point, niet aan gedacht, zal het proberen als de "repair windows" optie van de CD klaar is (wat natuurlijk niet zal werken, windows kennende)...

overigens had ik registry reeds gechecked idd via start -> run -> cmd (stond er gelukkig nog, nooit genoeg tijd om't in te typen). Het feit dat ook 3rd party software via cmd opgestart kon worden was mij alleen ontgaan..

[ Voor 45% gewijzigd door Cam op 16-10-2004 18:44 ]

• Cam
Windows repair werkte, tot mijn volle verbazing.... waarschijnlijk dus een onderdeel van windows dat op een of andere manier kapot is gegaan....
virusscan in windows partitie leverde niks op.... maar m'n compu doet't weer!!

iig bedankt voor de replies
Pagina: 1