[ervaringen] Arctic Silentium T1 case

Pagina: 1
Acties:

• Benotti
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15-02 13:05
Deze kast zag ik staan op de site van Arctic, en ik moet zeggen dat hij er heel gelikt uit ziet (zeker voor die prijs) :9

Ik ging dus vervolgens op google zoeken naar reviews, maar google kon nauwelijks wat vinden (iig geen reviews). Ook hier heb ik gezocht, maar hij komt er niet in voor :?

Ik ga er dan maar vanuit dat dit een relatief nieuwe kast is, anders weet ik het ook niet meer :P Maar hoe dan ook, ik denk dat ik over 2-3 weken deze kast maar aan ga schaffen (samen met de arctic freezer 64 cpu cooler :9. En ik heb al de nv silencer 5 dus dan wordt de Arctic familie compleet :Y) )

Ik heb gezien dat deze kast wel al te koop is bij bepaalde buitenlandse online shops (overclockers.co.uk, pcsilent.de, maxcom.de) en misschien dat er al tweakers zijn die deze kast hebben gekocht :? Plaats in dat geval maar je ervaringen _/-\o_ (ook over de voeding bitte ;))

• Benotti
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15-02 13:05
Tis blijkbaar een nieuwe kast :P

Neway, ik heb besloten om deze kast aan te schaffen, ik wacht nu alleen nog op mijn internationale overschrijvingskaarten.

Zodra ik de kast heb (kan nog wel max 2 weken duren :'( ) zal ik mijn bevindingen hier wel posten :Y)

• Xaverius
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:53

Xaverius

Ultraloper - korte dan... 😎

Heb je hem al besteld?

Ik zag dat hij nu ook in NL bij Gistron en freezinghardware wordt aangeboden voor 105-110 euri.

Ik ben benieuwd wat je bevindingen zijn

https://smashrun.com/hans.vandermeer/invite
Stop de verwelking!
COVID19 resultaat: 30% meer hardgelopen dan ooit, langste afstand van 52 -> 69km gebracht

Verwijderd

Die Silentium kasten zuigen de lucht toch via de onderkant aan?

Gaan ze dan niet als een stofzuiger werken als je ze op de grond zet?

Verwijderd

Dat topic is liek 2 jaar oud...
Trouwens, ben jij ook op 18 Februari geboren? :Y)

Verwijderd

oh ik had niet naar de datum gekeken, gewoon gezocht op silentium.

Yep ben op 18 feb jarig, hence de 1802 achter mijn nick.

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:08

SA007

Moderator Tweaking
Volgens mij valt dat stofzuiger wel mee, tenzij je je kast continue verplaatst of alles naar je pc toeveegt.

Denk niet dat je veel meer stof krijgt dan bij fans aan de voorkant.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:04

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Alle Arctic Cooling Silentium cases T1-T5 zijn qua functie identiek, ze hebben alleen een ander frontje.

Ik heb voor een ander een keer een sys in een T1 gebouwd en dat beviel zo goed dat ik twee weken terug zelf een T2 gekocht heb voor mijn nieuw systeem.

Van een 'stofzuiger' effect merk ik weinig, maar ik heb mijn kast dus niet op de grond staan. Sowieso zit er een grote plastic plaat onder de kast, waardoor het 'van onderen' aangezogen lucht eigenlijk van de zijkanten komt. Als de kast op de grond in een stoffige omgeving wilt plaatsen en je maakt je hier zorgen over, gebruik dan een stoffilter (geldt eigenlijk voor iedere kast in die situatie).

Er is in ieder geval niets 'raars' aan de airflow in de kast, alle ATX kasten horen lucht voor/onder aan te zuigen en achter/boven uit te blazen. Enig verschil is dat hier de PSU voorin gemonteerd zit. Dat is dan gelijk wel nadeel van de kast - de PSU is niet standaard en kan niet zonder meer vervangen worden. Maar goed, dat is een afweging die je moet maken...

Ik ben iig erg tevreden - in mijn systeem is de motor van de (vrij stille) WD harddisk het luidruchtigste onderdeel :7

Specs:
Athlon64 3700+ (San Diego core)
Stock AMD HSF met Zalman Fanmate trager gezet (47C bij full load op huidige geruisloze setting)
Asrock 939SLI-ESATA2 (passief gekoelde ULi M1697 chipset)
Asus EN7600GT Silent VGA (met knoert van radiator, maar geen fan :D )
AC Silentium T2 dus (met ingebouwde Seasonic 350W PSU)
WD 400BB HDD (7200rpm, PATA 40GB)
Creative SBLive 5.1 (alleen in gebruik voor gameport :+ )

Verder ratelt de DVD-Rom drive (stokoude Hitachi geval) gruwelijk, maar die wordt in beginsel niet gebruikt. Sowieso zijn DVD en HDD tijdelijke oplossingen die op termijn vervangen gaan worden door DVD+_RW (DL) en SATA HDD :z

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1