Toon posts:

Dual monitor prob

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Na mij windows update probleem vond ik het een goed plan een ander mobo'tje te nemen (don't aks me why)
XP probleem na update

Het probleem is dat ik er nu twee monitoren aan wil hangen maar krijg helaas bij het starten van mijn PCI kaart een code 10...
Ik ben dit probleem vaker tegen gekomen op het forum en heb mijn bios doorgelopen maar helaas nog geen succes.

Ik heb een MSI ms-6526 ver 3 mobo en heb de onderstaande combinaties geprobeerd :
AGP = GForce mx 420
PCI = S3/Trio32/64

Onboard - PCI
Onboard - AGP
AGP - PCI

Maar bij alle geen suc6
ik weet trouwens zeker dat APG - PCI kan weken want zo draaide het altijd in mijn vorige systeem..
Iemand een idee hoe ik dit kan fixen??

Verwijderd

code 10 met videokaart is meestal een IRQ toewijzingsprobleem of een driverconflict. Zet 'assign IRQ' aan in de bios voor de videokaart, stel de primaire kaart in in de bios en vergeet niet je mobo chipsetdrivers te installeren.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:05

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Allereerst heeft de 6526 integrated VGA, niet onboard. En dat verschil is hier relevant :o

Integrated VGA hangt in de northbridge aan de AGP poort, maar wordt automatisch uitgeschakeld zodra er een AGP kaart ingestoken wordt. Integrated + AGP is dus theoretisch onmogelijk...

De andere twee moeten wel kunnen, maar wel met een voorwaarde, namelijk dat je in BIOS de PCI als primary instelt, want oude S3 kaarten (evenals de meeste andere oudere PCI VGA kaarten) kunnen alleen starten als ze als primary staan. AGP kaarten moeten daarentegen altijd kunnen starten als ze als secondary staan.

Kortom, in BIOS PCI op primary zetten (soms is de optie: 'Init VGA display sequence', dan moet je PCI/AGP kiezen), dan moet het werken.

En wees niet bang mbt prestaties in Windows, welke kaart in Windows primair staat, staat volkomen los van wat in BIOS dat is :z

Oslik blyat! Oslik!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online
PCI primair is de oplossing, zoals dion_b al zegt. En eigenlijk is dat bijna altijd zo. Dat had je toch moeten vinden als je dit probleem vaker tegen komt op het forum.

Punctuality is the politeness of kings