Toon posts:

Maxtor SATA 200 GB probs

Pagina: 1
Acties:
  • 32 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Maxtor 200 GB SATA harde schijf. Deze schijf heb ik opgedeels in 2 partities. 1 voor windows en 1 voor data. Nu sluit mijn PC zich vaker automatisch af waarna hij mijn SATA schijf niet meer vind en dus niet in Windows XP Pro kan opstarten. Volgens mij heeft dit iets te maken met de HD. De enige oplossing voor zover mij bekend is het afsluiten van de spannings toevoer en de PC opnieuw op te starten. Dan vind hij de HD gewoon. weet iemand waar dit aan kan liggen? (Drivers?)

Voor zover ik weet, en ik ben nou niet echt een Die Hard Tweaker, heb ik alle nodige software voor zowel mobo als RAID goed geinstalleerd en voldoende geupdate. Buiten bekende software matige aanpassing zoals de drivers van nForce soundcard, werkt alles perfect, als het werkt. Ik heb alle nieuwste driver geinstalleerd. Dus ook de BIOS van het mobo en de drivers voor de nForce2 chipset. (opde geluidsdrivers na want die werken gewoon niet>)

Nog even mijn PC specs op een rijtje zetten voor de Die hard Tweakers ;)

Mobo: A7N8X-E Deluxe
Geheugen: DDR 512 Dual Channel 400Mhz
Processor: AMD XP 1700+
HD1: Maxtor 200 GB SATA
HD2: WD 120 GB ATA
HD3: WD 40 GB ATA
Lite-on Cdrom speler 52x
Lite-on Brander 52x

Ik hoop dat ik jullie voldoende geinformeerd heb om mij eventueel uit te helpen met mijn probleem.

Alvast bedankt voor jullie reactie. _/-\o_

Amixia

Verwijderd

Topicstarter
Owja en een videokaart was ik vergeten

ASUS GeForce 4 TI 4200 V8240

• crzyhiphopazn
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-02 10:23

crzyhiphopazn

Knowledge = Power

Wat ik weet is dat als je een nieuwe bios installeerd, je de bios opnieuw moet instellen. Als het goed is is het standaard dat hij op pata staat.

Probeer daar ff te kijken

https://tweakers.net/gallery/96378/inventaris/?inv_id=1241403 || GT= cRzYHipHopAzN || Battle.net ta6g ||

Verwijderd

Topicstarter
Daar zit het probleem niet, ik heb de bios naar mijn instellingen aangepast.
Heb ook nog nooit eerder problemen hiermee gehad. De bios instelling zijn OK :)

Toch bedankt

Verwijderd

Ik heb dit probleem ook met mn p4p800se ook een maxtor 200gb sata, VAAK als ik reboot of gewoon wil opstarten dan vind hij de hd gewoon niet in de bios, heb ook al een topic geopent maar daar komt ook niet veel uit :'(

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Dank je voor deze nutteloze mededeling ;) En schop aub niet nog meer oude topics omhoog zonder dat je daadwerkelijk wat toe te voegen hebt aan het probleem. Zo kunnen wel meer mensen alle oude topics omhoogschoppen met de mededeling "Ik heb dit probleem ook :'( ". Zal de topiclisting lekker vervuild zijn ..
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.