db Tool beste mysql support

Pagina: 1
Acties:

• BeachPatroller
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-04-2024
Ik ben nu bezig geweest met Powerbuilder en Case Studio en myphpadmin. Maar deze tools ben ik niet helemaal content mee.

Ik gebruikte normaal Case studio i.c.m. MS-SQL 7 en dat werkte fantastisch, ontwerpen en uitspugen in SQL en klaar.

Ik wilde nu weer met Case studio een database maken voor mySQL 3.23 maar ik kan de referential integretie niet aan de praat krijgen (geen ondersteuning). Is er een db architect die wel SQL kan uitspugen met referential integretie?

Ik ben malle Pietje niet.

Verwijderd

volgens mij wordt dat niet in mysql 3.23 ondersteund, maar ik kan het mis hebben, ik zou er even de manual op na slaan.

• NoReseth
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:09
referentiele integriteit kan idd pas vanaf mysql4 , en je tabellen moeten dan INNODB ipv MY_ISAM zijn.

• BeachPatroller
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-04-2024
wordt inderdaad niet ondersteund. Ik beheers opzich best wel een beetje sql alleen mySQL smaakt toch even bitterder dan sybase ASE of MS-SQL. In dat geval probeer ik wel eventjes mySQL 4 te installeren want gemak dient de mens :)

Ik ben malle Pietje niet.

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19-05 21:24

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Ook latere versies van MySQL smaken nog steeds bitterder dan MS-SQL. Ik werk zelf veelal in MySQL omdat mijn host geen betere database server heeft, maar àls ik dan een keer tussendoor wat kloot met een betere database server, dan ben ik daarna wekenlang bezig met mezelf weer aan te leren in MySQL termen te denken...en dan heb ik het voornamelijk over het gemis van subqueries, referentiële integriteit en dergelijke, wat ook in nieuwe versies niet optimaal werkt.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.