Toon posts:

2 computers, 1 kabel modem, en 1 internet, hoe??

Pagina: 1
Acties:
  • 107 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ok het zit zo.
Ik heb een netwerkje met mijn pa. Nou krijg ik over 2 maanden Casema. (Ik weet het het is slecht)
We hebben een netwerk. Ik gebruik WindowsME en mijn pa WIndows98.
Bij mij komt de modem.
Hoe krijg ik het voormekaar. Dat mijn pa kan internetten??

Ik weet dat dat wel allebei de computers aan moeten staan. En dat het niet vesrtandig is om met zijn 2e te gaan internetten, want dan gaat het nog langzamer.

Verwijderd

je zal een extra computer moeten hebben met daarin twee netwerkkaarten.

met kaart 1 maak je verbinding met internet via je kabelmodem.
met kaart 2 maak je verbinding met je andere computers.

letop laat de server dan dag en nacht aanstaan.

Dus eerst een netwerk maken tussen de "users" en de "server"
en met de server ga je naar buiten.

wat je dan zeker nodig gaat hebben is Sysgate
www.sybergen.com
sysgate is speciaal bedoeld om een internet verbinding te delen en het heeft ook nog een firewall functie.
ohja en je kan een telefonische ( ook isdn) of een kabel ( of adsl) verbinding delen.

<!---als je de volledige versie met serienummer wil moet je maar mailen , dan stuur ik hem op.

ik mag dat hier niet plaatsen nl. :)
(slecht voor tweakersnet)--->

Verwijderd

Je kunt ook zorgen dat jou computer altijd aanstaat.
Als je kiest voor een server hoeft deze trouwens niet altijd aan te staan.
Met tweakU kun je er voor zorgen dat je Windows 'niet netjes' mag afsluiten. Je krijgt dan namelijk geen scandisk als je gewoon de stekker uit het stopcontact trekt. Vervolgens kun je een tijdschakelaar gebruiken, zodat ie bijv om 2.00 uit gaat, en om 8.00 weer aan gaat. Scheelt toch zo'n paar honderd piek in het jaar aan electriciteits kosten.

Verwijderd

je kan ook je eigen computer gebruiken om als "server" te laten werken.
maar deze moet dan wel aanstaan als je pa wil gaan netten.

de truuk van toverstaf is ook perfect.

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, 2 computers extra.
Dat kan toch makkelijker.
Mijn computer staat toch meestal wel aan.
En anders zet hij hem gewoon ff aan.

Maar het moet toch kunnen zonder een extra computer erbij te zetten.
Want er komt later toch nooit nog een extra computer bij.

Verwijderd

Jongens niet zo moeilijk doen.

Je moet gewoon op jouw compu eerst internet aan de praat krijgen. Dan een netwerkje aanleggen tussen de twee compu's (tcp/ip) en sygate installeren. Klaar.

• MrFrans
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-01 06:27

MrFrans

Always watching

hoi,
Ik zit met een soort gelijk probleem. Ik heb chello kabel internet en wil twee computers er op aan sluiten. Nu begrijp ik na een aantal topics gelezen te hebben dat ik twee nics moet hebben in een computer. Heb het nog niet. Nu begrijp ik dus alleen niet waarom de computer waar de orginele nic van chello in zit wel het internet op kan en de andere computer niet. Ik heb biede computers aan een hub aan gesloten en de hub aan de kabelmodeem.

Verwijderd

Op zondag 31 december 2000 13:20 schreef mrfrans het volgende:
hoi,
Ik zit met een soort gelijk probleem. Ik heb chello kabel internet en wil twee computers er op aan sluiten. Nu begrijp ik na een aantal topics gelezen te hebben dat ik twee nics moet hebben in een computer. Heb het nog niet. Nu begrijp ik dus alleen niet waarom de computer waar de orginele nic van chello in zit wel het internet op kan en de andere computer niet. Ik heb biede computers aan een hub aan gesloten en de hub aan de kabelmodeem.
Dat klopt...
blijkbaar heeft chello dit beveiligd door alleen de netwerkkaart toe te laten die bij hen is geregistreerd.en dat kan er maar eentje tegelijk zijn.
daarom kan je niet via een hub meerdere computers aansluiten op je kabelmodem zonder een server te gebruiken.
bij chello kunnen ze dit checken door het netwerkkaart adapteradres te noteren.
(en die vind je door in "uitvoeren" winipcfg te tikken). hier zie je het adres wat bij chello geregistreerd staat als betalende klant.

Wat als mijn kaart kapot gaat ?? = >> dan bel je op naar je provider en je geeft je nieuwe adapteradres door.

• MrFrans
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-01 06:27

MrFrans

Always watching

bedankt,

Moet ik toch nog een netwerk kaartje kopen. :(
Hoopelijk krijg ik het wel aan de praat dan. Heb namelijk gezien dat een aantal mensen daar problemen hebben.
Pagina: 1