Dvd weergave in zwart/wit.

Pagina: 1
Acties:

• ParkOverall
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13:56
Hoi,

Een dvd5-r gemaakt van een origineel speelt op een stand-alone player in zwart-wit en op een dvd player/recorder normaal in kleur.

De speler is enkele jaren oud. We dachten aan een NTSC<>PAL kwestie, maar de speler staat op auto t.a.v. deze keuze. Waar zou het in kunnen zitten?

• Nvidiot
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-01 23:32

Nvidiot

notepad!

DVD speler van S-Video op composiet zetten ?

What a caterpillar calls the end, the rest of the world calls a butterfly. (Lao-Tze)

• ParkOverall
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13:56
Nvidiot schreef op 16 oktober 2004 @ 12:10:
DVD speler van S-Video op composiet zetten ?
Helaas.

Nodige aanvulling: we zoeken het in een eigenschap van de dvd, omdat de bekabeling in beide gevallen identiek is.

[ Voor 28% gewijzigd door ParkOverall op 16-10-2004 12:17 ]

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Is het ook dezelfde tv?

Want ongeacht wat een hoop mensen zeggen. De tv waarop je het afspeelt maakt wel degelijk uit. Iedereen zegt altijd dat je dvd-speler ntsc moet ondersteunen en dat je tv niets uit maakt,maar dat is wel degelijk zo.

Ik had een Daewoo (Philips) 51cm goedkoop oud bagger ding waarop ntsc dvd's dus gewoon z/w waren. Nu heb ik een Philips Blackline S 81cm met _dezelfde_ dvd-speler op _dezelfde_ manier erop aangesloten en nu is het geen centje pijn.

Feit is wel dat de meeste nieuwere tv's ntsc standaard allemaal ondersteunen en dat het ws. alleen problemen geeft bij ouder tv's (meer dan 7 jaar oud ofzo, wat die Daewoo dus was :) )

[ Voor 18% gewijzigd door max op 16-10-2004 12:27 ]

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

• El Martino
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 03-02 15:05

El Martino

Zo niet, dan toch.

ParkOverall schreef op 16 oktober 2004 @ 12:09:
Hoi,

Een dvd5-r gemaakt van een origineel speelt op een stand-alone player in zwart-wit en op een dvd player/recorder normaal in kleur.

De speler is enkele jaren oud. We dachten aan een NTSC<>PAL kwestie, maar de speler staat op auto t.a.v. deze keuze. Waar zou het in kunnen zitten?
Als je zwart-wit ziet kan je TV geen NTSC aan. Je moet je DVD speler dan niet op AUTO zetten, maar juist op "PAL" of "PAL only" o.i.d.

"To make a bad day worse, spend it wishing for the impossible", Calvin (Calvin & Hobbes)

Verwijderd

Ik heb hier ook problemen mee gehad.
Mijn vader had een half jaar geleden een home cinema set gekocht en
daar wou ik een gebrande dvd-r op afspelen en toen was het beeld zwart-wit.
Ik dacht eerst dat de dvd-speler het probleem was.
Maar toen had ik mijn breedbeeld er op aangesloten en toen was het wel goed.
Ik heb gehoord dat je een stekker kunt kopen die een ntsc signaal kan omzetten naar een pal signaal.
Daarmee zou je jouw probleem mee kunnen oplossen.

Succes
Pagina: 1