Interferentie bij dual CRT-setup?

Pagina: 1
Acties:

• Division
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19-03 07:41
Kk ben aan het rondkijken voor een multi-monitorsetup, en omdat ik mij voor een groot deel van de tijd bezighoud met grafisch- en webdesign + ik heb veel ruimte op mijn bureau wou ik voor CRT's gaan (meer voordelen dan TFT voor mij :-)).

Nu zie ik hier een heel aantal mensen die met 2 CRT's (dus geen LCD/TFT!) naast elkaar werken en daaraan wou ik vragen: hebben jullie geen last van interferentie tussen die 2 schermen? Zie je op een van de 2 schermen steeds een scanline langzaam naar beneden gaan of niet? Of is dit enkel zo bij 2 verschillende beeldschermen op verschillende vernieuwingsfreq. ofzo?

Alvast bedankt!

Verwijderd

Ik heb diverse CRT's met elkaar gemixt en naast elkaar gehad, ook met andere refresh rates, nooit interferentie whatsoever. Het zal een kwestie van testen zijn, ik heb het wel eens ergens gezien maar heb het gevoel dat dat door de goedkope monitor kwam :)

• superjoost
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-08 22:14
Ik heb het wel. Heb m'n 19" philips naast een 14" philips 104b en ze interfereren wel iets op elkaar. :-(

Aan de zijkanten die tegen elkaar staan zie je in het midden een beetje knipperende wazigheid.

19" draait op 95hz en 14" op 75hz.

• Skaah
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
ik had het met een Phillips 17" CRT en een Compaq 15" CRT. Scanline, indeed. Ik had hier zelfs nog wel ooit eens een topic over lopen.

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Jup, en vooral met flink oude 14 of 15" schermpjes. Nu 2 x 17" CRT en geen enkel probleem.

Vraag me af of dat door slechte afscherming in oudere monitoren komt.

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• Division
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19-03 07:41
Thx voor de replies, ik ben mischien toch aan het overwegen om 2 17" TFT's (samsung syncmaster 710T?) te nemen op een XFX GeForce 6800 Dual DVI.
Komt ongeveer op dezelfde prijs neer voor iets grotere CRT's + parhelia, maar ik denk dat ik met 2 schermen van 1280 * 1200 best veel te zien krijg?

• y2kbug
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-09-2022
Ik heb een goedkope 17" en een oude goedkope 14" naast elkaar staan en heb volgens mij alleen last van een scanline die omhoog loopt als beide monitoren op 60HZ draaien. Denk dat het met 2 moderne schermen minder problemen moet geven.

• Vae Victis
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-08 23:09

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

Division schreef op 16 oktober 2004 @ 12:18:
Thx voor de replies, ik ben mischien toch aan het overwegen om 2 17" TFT's (samsung syncmaster 710T?) te nemen op een XFX GeForce 6800 Dual DVI.
Komt ongeveer op dezelfde prijs neer voor iets grotere CRT's + parhelia, maar ik denk dat ik met 2 schermen van 1280 * 1200 best veel te zien krijg?
+
en omdat ik mij voor een groot deel van de tijd bezighoud met grafisch- en webdesign
Ga dan wel eerst kijken of desbetreffende tft's wel voldoen voor waar je ze voor wil gebruiken.
En dan voornamelijk of ze kleur goed tonen.

En met 2 goede crt's heb je geen last van interferentie.

Ik heb zelf 2 tft's en kan niet echt zeggen dat ik daarmee goed met kleuren kan werken.
Lijkt heel cool, maar als je er niet mee kan doen wat jij wilt, ga je er spijt van krijgen.

• Plecky
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Heb hier een 19" Iiyama Vision Master Pro 454 naast een 17" Philips 107S staan. Had de Iiyama eigenlijk gekocht als vervanging, maar kwam er niet aan toe om de oude Philips weg te doen (lui).
Als ik ze beide op dezelfde refreshrate heb staan krijg ik wel een wandelend scanlinetje te zien.
Andere resfreshrates geeft geen probleem.

Videokaart is een Sapphire Radeon 9800 Pro, weet niet of het aan monitorafscherming ligt of dat het al in de videokaart begint.
Pagina: 1