AX4SPE-UN weigert in BIOS te komen

Pagina: 1
Acties:

• Hertog
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:49

Hertog

Aut bibat, aut abeat

Topicstarter
Ik heb hier een nieuwe computer met een AOPen AX4SPE-UN moederbord. Hij start normaal op, maar ik kan niet in het BIOS komen. Als ik tijdens het opstarten op DEL druk, verschijnt onder in beeld de tekst 'Entering setup...'- en daar blijft het bij.

Ik heb geprobeerd het bios te flashen (van 2.01 naar 2.04), maar dat gaat niet omdat hyperthreading aan staat. Hij geeft als tip hyperthreading uit te zetten in het bios. Leuk, maar dat gaat dus even niet...

Ook het bios resetten, met de jumper op het moederbord, leverde niets op. Iemand suggesties? Alvast bedankt :)

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

• Imperium
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
en als je F2 probeert? mischien doet ie het dan wel.. je kan zover ik weet ook HyperThreading software matig afzetten maar dat weet ik niet zeker

• Hertog

Hertog

Aut bibat, aut abeat

Topicstarter
Imperium schreef op 16 oktober 2004 @ 23:59:
en als je F2 probeert? mischien doet ie het dan wel.. je kan zover ik weet ook HyperThreading software matig afzetten maar dat weet ik niet zeker
Met F2 gebeurt er helemaal niets. Wat zou dit moeten doen?

Overigens hielp ook een nieuw moederbord van hetzelfde type niet (!) dus het probleem begint erg vreemd te worden...

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

• Tatsu
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tatsu

Paradigm shift

Heb je er een USB toetsenbord achter hangen?
Zo ja, wie weet dat de herkenning in de BIOS niet aanstaat voor deze toetsenbord. Probeer het dan eens met een PS/2 toetsenbord.

If someone begins with uncertainty, experience will eventually lead to certainty. But what defines certainty?

• Hertog

Hertog

Aut bibat, aut abeat

Topicstarter
Tatsu schreef op 23 oktober 2004 @ 14:43:
Heb je er een USB toetsenbord achter hangen?
Zo ja, wie weet dat de herkenning in de BIOS niet aanstaat voor deze toetsenbord. Probeer het dan eens met een PS/2 toetsenbord.
Nee, gewoon ps2. Dat kan trouwens het probleem niet zijn, want de tekst 'Entering setup' verschijnt wel. Hij reageert dus wel op de toetsindruk, maar komt vervolgens niet het bios in.

• Tatsu
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tatsu

Paradigm shift

Hertog schreef op 23 oktober 2004 @ 16:01:
[...]

Nee, gewoon ps2. Dat kan trouwens het probleem niet zijn, want de tekst 'Entering setup' verschijnt wel. Hij reageert dus wel op de toetsindruk, maar komt vervolgens niet het bios in.
Vreemd euvel. :P

Het volgende wat mij te binnen schiet is het CMOS batterijtje eruit halen, of anders deze vervangen en het nog een keer proberen.

If someone begins with uncertainty, experience will eventually lead to certainty. But what defines certainty?

• SH4D3H
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 04-10-2025
Vergeet nu het uithalen ook niet de voeding uit te schakelen, stekker eruit.
En ff paar keer op de aan-knop drukke :)

• Hertog

Hertog

Aut bibat, aut abeat

Topicstarter
Het lijkt me sterk dat een bios reset zal helpen, aangezien het al bij twee verschillende moederborden, beide nieuw, voorkwam. Ik heb bij de eerste wel een keer het bios gewist trouwens (met succes - er stond dat de defaults geladen waren) maar het hielp niets.

• Hertog

Hertog

Aut bibat, aut abeat

Topicstarter
Zou het er aan kunnen liggen dat dit moederbord niet samen kan werken met een van de insteekkaarten? Ik kan ze wel een voor een eruit halen om dit te proberen, maar dan moet ik wel eerst even weten of dit een reele kans is ;)

• DDemolition
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19-05 07:07

DDemolition

slopen is mijn lust en leven

Bij mij is dit INSERT. Stond ergens heel vaag op internet, niet eens in m'n mobo boekje. Maar het werkte wel!
Had toen m'n proc overgeklokt

Kun je daar niet naar zoeken?

offtopic:
Op overklokken moet een straf staan :+

[ Voor 11% gewijzigd door DDemolition op 27-10-2004 10:34 ]

Specs: Server, WS boven, WS beneden

• Hertog

Hertog

Aut bibat, aut abeat

Topicstarter
Insert is het prachtige ingebouwde mediacenter, f1 tot en met f12 doen ook niets. Er is trouwens ook niets overgeklokt aan de processor.

Verwijderd

Hertog schreef op 16 oktober 2004 @ 11:45:
Ik heb hier een nieuwe computer met een AOPen AX4SPE-UN moederbord. Hij start normaal op, maar ik kan niet in het BIOS komen. Als ik tijdens het opstarten op DEL druk, verschijnt onder in beeld de tekst 'Entering setup...'- en daar blijft het bij.

Ik heb geprobeerd het bios te flashen (van 2.01 naar 2.04), maar dat gaat niet omdat hyperthreading aan staat. Hij geeft als tip hyperthreading uit te zetten in het bios. Leuk, maar dat gaat dus even niet...

Ook het bios resetten, met de jumper op het moederbord, leverde niets op. Iemand suggesties? Alvast bedankt :)
Heb je toevallig niet het verkeerde bios geflasht ?
Dit MB heeft twee verschillende biosversies afhankelijk van het serienummer
een 1.x versie en een 2.x versie

• Hertog

Hertog

Aut bibat, aut abeat

Topicstarter
Verwijderd schreef op 28 oktober 2004 @ 08:43:
[...]

Heb je toevallig niet het verkeerde bios geflasht ?
Dit MB heeft twee verschillende biosversies afhankelijk van het serienummer
een 1.x versie en een 2.x versie
Nee, ik heb nog geen bios geflashed, dat ging namelijk niet. Bios flashen kan alleen als hyperthreading uit staat, en hyperthreading uitzetten kan alleen via het bios... De 2.01 versie die er op staat is dus de originele bios-versie, die er al bij zat.

Pagina: 1