"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary
Met F2 gebeurt er helemaal niets. Wat zou dit moeten doen?Imperium schreef op 16 oktober 2004 @ 23:59:
en als je F2 probeert? mischien doet ie het dan wel.. je kan zover ik weet ook HyperThreading software matig afzetten maar dat weet ik niet zeker
Overigens hielp ook een nieuw moederbord van hetzelfde type niet (!) dus het probleem begint erg vreemd te worden...
"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary
Zo ja, wie weet dat de herkenning in de BIOS niet aanstaat voor deze toetsenbord. Probeer het dan eens met een PS/2 toetsenbord.
If someone begins with uncertainty, experience will eventually lead to certainty. But what defines certainty?
Nee, gewoon ps2. Dat kan trouwens het probleem niet zijn, want de tekst 'Entering setup' verschijnt wel. Hij reageert dus wel op de toetsindruk, maar komt vervolgens niet het bios in.Tatsu schreef op 23 oktober 2004 @ 14:43:
Heb je er een USB toetsenbord achter hangen?
Zo ja, wie weet dat de herkenning in de BIOS niet aanstaat voor deze toetsenbord. Probeer het dan eens met een PS/2 toetsenbord.
Vreemd euvel.Hertog schreef op 23 oktober 2004 @ 16:01:
[...]
Nee, gewoon ps2. Dat kan trouwens het probleem niet zijn, want de tekst 'Entering setup' verschijnt wel. Hij reageert dus wel op de toetsindruk, maar komt vervolgens niet het bios in.
Het volgende wat mij te binnen schiet is het CMOS batterijtje eruit halen, of anders deze vervangen en het nog een keer proberen.
If someone begins with uncertainty, experience will eventually lead to certainty. But what defines certainty?
En ff paar keer op de aan-knop drukke
Had toen m'n proc overgeklokt
Kun je daar niet naar zoeken?
Op overklokken moet een straf staan
[ Voor 11% gewijzigd door DDemolition op 27-10-2004 10:34 ]
Specs: Server, WS boven, WS beneden
Verwijderd
Heb je toevallig niet het verkeerde bios geflasht ?Hertog schreef op 16 oktober 2004 @ 11:45:
Ik heb hier een nieuwe computer met een AOPen AX4SPE-UN moederbord. Hij start normaal op, maar ik kan niet in het BIOS komen. Als ik tijdens het opstarten op DEL druk, verschijnt onder in beeld de tekst 'Entering setup...'- en daar blijft het bij.
Ik heb geprobeerd het bios te flashen (van 2.01 naar 2.04), maar dat gaat niet omdat hyperthreading aan staat. Hij geeft als tip hyperthreading uit te zetten in het bios. Leuk, maar dat gaat dus even niet...
Ook het bios resetten, met de jumper op het moederbord, leverde niets op. Iemand suggesties? Alvast bedankt
Dit MB heeft twee verschillende biosversies afhankelijk van het serienummer
een 1.x versie en een 2.x versie
Nee, ik heb nog geen bios geflashed, dat ging namelijk niet. Bios flashen kan alleen als hyperthreading uit staat, en hyperthreading uitzetten kan alleen via het bios... De 2.01 versie die er op staat is dus de originele bios-versie, die er al bij zat.Verwijderd schreef op 28 oktober 2004 @ 08:43:
[...]
Heb je toevallig niet het verkeerde bios geflasht ?
Dit MB heeft twee verschillende biosversies afhankelijk van het serienummer
een 1.x versie en een 2.x versie