Distributed projecten in PCM

Pagina: 1
Acties:

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:03
Vandaag de nieuwe pcm binnen gekregen en daar staat een artikeltje in over distributed computing. Echter wordt er met geen woord gesproken over DPC. Ik weet dat de DPC crew er niet veel aan kan doen maar dit was toch wel een gemiste kans. Toch?

Misschien een idee om een brief vanuit DPC te sturen met de info over ons enzo en de vraag of ze een artikel ofzo willen schrijven?

Strava | AP | IP | AW

Verwijderd

Valt me toch een beetje tegen van de PCM, ze hadden vrij eenvoudig wat research kunnen doen. T.net en PCM hebben bijvoorbeeld via de frontapge een verbinding met elkaar. En op de t.net frontpage staan duidelijke links/verwijzingen naar de diverse DC projecten van DPC. Ook lijkt het mij sterk dat geen van hun medewerkers op GoT komt, en niet eens /5 heeft gezien.

De crew kan niet weten dat zij een stukje over DC gaan schrijven als het ze niet wordt verteld.

Een leeuk idee is het idd wel, om een mooi stuk naar ze te sturen naar aanleiding van dat artikel, wellicht kunnen/doen ze er iets mee. Mss is bellen voor een gesprekje met een van hun medewerkers ook mogelijk.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 16-10-2004 11:22 ]

• Funcracker
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-03-2024

Funcracker

The LedZ Collective

Gemiste kans? Als ze van te voren hadden aangegeven info te willen over DC, omdat ze er de volgende maand een stukje over gingen schrijven misschien wel ;)

Hier kunnen we natuurlijk niets aan doen, want we wisten van niets.

Wel is het zo dat de content afdeling zich binnenkort gaat storten op het PR gedeelte van DPC. Dus in de toekomst worden we hopelijk wel genoemd in dit soort stukjes.

I am one hell of a guy, I can do anything I want, only I just don't have the faintest idea what.
Zaphod Beeblebrox, in The Hitch Hiker's Guide To The Galaxy

• Witlof
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-02 12:17
Misschien kunnen ze van PCM in de volgende editie een aanvulling geven over het betreffende artikel met daarin info over DPC. Het kan natuurlijk ook als reaktie op dat artikel door DPC-leden via de mail? Tenminste vaak kunnen mensen reageren op artikelen dus misschien kan iemand dat ook doen vanuit DPC :)

• E-jey
  • Niet online
Ik denk dat een brief een beter idee is. Zou iemand het artikel kunnen inscannen? Zal eens peilen binnen de content groep :)

• Webgnome
inscannen is toch inbreuk op de auteurswet ( en dus als ik het hier plaats krijg ik gezeik ? )

Strava | AP | IP | AW

• E-jey
  • Niet online
Webgnome schreef op 16 oktober 2004 @ 14:33:
inscannen is toch inbreuk op de auteurswet ( en dus als ik het hier plaats krijg ik gezeik ? )
Er zijn al aantal keren scans uit bladen geplaats op got. Onderen uit de kijk ivm casemod artikel. Daarover is nooit problemen geweest. Ik denk dat het wel kan.

• DSmarty
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Als het een klein relevant artikel is zie ik geen enkel probleem, zolang er maar een bronvermelding bij staat.

• Webgnome
pagina 1pagina 2
Afbeeldingslocatie: http://img100.exs.cx/img100/3474/als_de_pc_stilstaat_page1.th.jpgAfbeeldingslocatie: http://img100.exs.cx/img100/3662/als_de_pc_stilstaat_page2.th.jpg

bron: PCM November 2004

[ Voor 64% gewijzigd door Webgnome op 16-10-2004 15:00 ]

Strava | AP | IP | AW

• Blue_man
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21-05-2024
Werkt de Nederlandse PCM niet samen met de Belgische CM? * Blue_man kijkt even...
Blijkbaar wel. Dan ga ik hen voor proberen zijn door een de redactie een mailtje te sturen over het feit dat hun zusterblad in NL een artikel schreef over DC en met de vraag of zij ook zoiets van plan zijn (en hen meteen te wijzen op het grootste team van Nederland en Belgie West-Europa de wereld!

Edit: ik lees net het artikel even: S@H ging toch stoppen? raar dat PCM niet even op de pagina keek van S@H want ik vermoed dat er toch wel informatie zal staan over BOINC (wordt tevens nogal gekraakt ook |:( . En het andere programma 'SpamItBack' WTF! dat is echt wel de ideale manier om spammers aan te pakken. Je eigen mailadres zal er maar eens tussengeraken! Dom dom dom!

[ Voor 33% gewijzigd door Blue_man op 16-10-2004 15:08 ]

le·vens·moe (bn.)
1.genoeg van het leven hebbend, het leven als een last beschouwend.

• MarcyDarcy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15:14
thnx Webgnome voor het inscannen van het artikel :)
Heb het gelezen en kan niet zeggen dat het een gemiste kans is voor DPC hoor. Het gaat erover wat je de pc kunt laten doen als jij er niet achterzit. F@H en Seti komen aan bod, waarbij eerlijk gezegd DPC natuurlijk niet het grootste NL team is.
Er wordt gewoon gesproken over wat er met de programma's gedaan kan worden, niks qua stats/teams oid. :)

• Webgnome
nee dat klopt maar er wordt wel een stukje over DC gebabbelt en ik had toen toch het idee dat het een ietwat gemiste kans was, ook al is het dat niet omdat DPC hier niet af wist. Het idee om de redactie aan te schrijven om een groot artikel te maken over DC is nog niet eens zo heel gek. Toch?

[ Voor 10% gewijzigd door Webgnome op 16-10-2004 15:30 ]

Strava | AP | IP | AW

Verwijderd

Ik ben het ermee eens dat het NIET een gemiste kans is, de crew heeft dit nooit kunnen weten. Ik zou dit meer aan slecht research van PCM wijten. Wel jammer overigens dat er geen kopje over competitie en dergelijke bij staat, daarin had best een stukje over DPC kunnen staan. En dat had het ook leuker gemaakt voor de mensen die het lezen.

Op deze manier is het echter puur informatief en dus niet motiverend, maar dat had ik ookniet verwacht van PCM

offtopic:
goed blad

• fenrir
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

fenrir

——-

tjsa, tis een artikel waar PCM een stuk meer mee had kunnen doen (al is het alleen maar het afdrukken van een lijstje met een stuk of 10 DC projecten en een korte uitleg wat dat project inhoudt)

verder is het spijtig van de redactie daar dat ze niet zijn ingegaan op de NL teams die meedoen.

lijkt er haast op dat gewoon snel 2 pagina's content moesten hebben. jammer hoor.

Van klussen krijg je grijze haren

Verwijderd

Ik vind het juist mooi, dit bericht. Dit bied namelijk een opstapje voor een (uitgebreid) vervolgartikel waarin wij de verschillende projecten uitleggen en vertellen dat we dat in teamverband doen en wat er allemaal zo leuk aan is :)

• Schapie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19-02-2025

Schapie

Bleh...

Verwijderd schreef op 16 oktober 2004 @ 16:08:
Ik vind het juist mooi, dit bericht. Dit bied namelijk een opstapje voor een (uitgebreid) vervolgartikel waarin wij de verschillende projecten uitleggen en vertellen dat we dat in teamverband doen en wat er allemaal zo leuk aan is :)
Ik denk dat we gewoon alle ideen aan de crew moeten voorstellen en mischien dat als er dan een nette mail getypt wordt (met wat dpc inhoudt ed en dat we graag meer informatie willen sturen mbt andere projecten en de stats en teamspirit)
Dat we denk ik best wel een goede kans hebben dat hier positief opgereageerd wordt want vanuit dit artikel kan je imho best een uitgebruider artikel op laten volgen.
En dat kan denk ik een erg goede plubiciteits trekker zijn voor dc en in het bijzonder dpc en een verwijzing of naar /5 of naar sid had denk ik niet verkeerd geweest. (een link is al genoeg voor veel mensen die nieuwsgierig zijn om verder tekijken)

No signature found

• Webgnome
We kunen in dit topic denk ik daar toch over brainstormen over als we hier een vervolg op willen laten komen hoe we dit gaan aanpakken en wat de mogelijkheden zijn

Strava | AP | IP | AW

Verwijderd

Verbaast me niks dat ze niks over het team vertellen wat nederland vertegenwoordigt in DC projecten, DPC dus.
Als ik hun berichten op hun site af en toe lees dan zie je gewoon duidelijk dat er niet veel moeite word gedaan in research, en dat ze ook niet weg zijn van een beetje kopieeren en plakken.
Ik heb de PCM wel een paar keer gelezen maar ik vond er weinigs interesants in staan, leuk voor mensen die net beginnen met de pc, maar niet echt iets voor iemand die iedere dag tweakers.net bijvoorbeeld leest.

Maar verder zou het wel leuke reclame zijn voor DPC als DPC erin genoemt word.

• X-G
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-07-2024

X-G

Yeah.

Nou Mito, daar vergis je je toch in.
Voor beginners heb je de Computer Idee, en PCM is toch al een flink niveautje hoger hoor. Ik zie niet gauw dat ze in de CID uitleg geven over VPN etc.
Vrij goed blad.. ben ook geabbonneerd

Over het topic, artikel was me idd opgevallen, idd jammer van geen vermelding DPC... maar over PCM en DPC is al eens een post van * X-G geweest.

ToyzBuilder YouTube - Gratis Bitcoin Verdienen

Verwijderd

Niveau is wel hoger dan computer idee ja, maar echt veel hoger vind ik het niet, en vaak irriteer ik me ook aan dat ze iets vertellen terwijl ik uit ervaring weet dat het makkelijker kan of zelfs dat het gewoon niet klopt.

Jammer dat ik geen pcm bij de hand heb, anders had ik ff een voorbeeldje opgezocht.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 17-10-2004 02:41 ]

• TGEN
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:50

TGEN

Hmmmx_

Dat SpamItBack is echt een idiote non-oplossing, welke mongool bedenkt er zoiets? Alsof t internet nog niet traag genoeg is?

Pixilated NetphreaX
Dronkenschap is Meesterschap
DragonFly

• E-jey
  • Niet online
Er is inmiddels een mail geschreven en die word vandaag of morgen verstuurt. Het sowieso de bedoeling om naar meer media berichten te sturen. Er word onder anderen de computertotaal enzo gedacht.

• Webgnome
mogen we die mial zien of loopt daar ergens anders eendraaitje over op internet enzo? :)

Strava | AP | IP | AW

• E-jey
  • Niet online
Geachte heer/mevrouw,

In de PCM van deze maand staat een artikel over het nuttig gebruik maken van de computer als de gebruiker er even niet is. De titel is: Voor als de pc stil staat. Een van de onderwerpen die onder anderen aan bod komen is gedistribueerde verwerking. Ook wel distributed computing (DC) genoemd. Buiten Seti@home en Folding@home zijn er nog veel meer nuttige projecten.

Buiten het feit dat de dc projecten nuttig zijn voor de wetenschap, zijn er meer redenen om er aan mee te doen. Er zijn namelijk zeer uitgebreide statistieken te vinden van deze projecten. Elke gebruiker die zijn computer ter beschikking stelt komt daarin voor. De statistieken zijn bijzonder verslavend. Na verloop van tijd zijn de gebruikers zich gaan verenigen om hoger in de statistieken te komen dan de anderen gebruikers. Zo zijn er complete teams ontstaan die een hevige strijd met elkaar hebben. Vele bekende computer sites hebben hun eigen team. Zo ook Tweakers.net. Dit team heet de Dutch Power Cows (DPC). Het Nederlandse team behoort tot een van de grootste ter wereld!

Het lijkt ons een goed idee om een artikel te wijden aan de dutch power cows in het blad of op de website. De dpc-crew wil eventueel ook wel een artikel schrijven over DC en DPC Lijkt dit jullie interessant en wat vinden jullie daarvan?

Een aantal handige links:

Dutch Power Cows
Distributed projecten in PCM.
http://www.dutchpowercows.org
reviews: Dutch Power Cows

Met vriendelijk groet,

*insert name*

• sus
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

sus

is druk :+

Iemand nog een spiegel voor die 2 scans? Want ik kan ze hier niet lezen, server is niet te bereiken...

• Webgnome
staan gewoon nog online @ imageshak

Strava | AP | IP | AW

• E-jey
  • Niet online
oke jongens, goed nieuws! We mogen iig een artikel plaatsen op de website :)

[ Voor 6% gewijzigd door E-jey op 21-10-2004 13:26 ]

• Webgnome
OEEH nice :D zitten er nog voorwaarden aan het artikel zoals max woorden enzo? (Want ja een artikel van 200 woorden is beetje weinig :P )

offtopic:
/me voelt zich blij dat ik dit topic heb gestart en er toch wat positiefs uitkomt

[ Voor 36% gewijzigd door Webgnome op 20-10-2004 22:06 ]

Strava | AP | IP | AW

• BazP
  • Laatst online: 09-12-2024
E-jey schreef op 20 oktober 2004 @ 22:04:
Kijk dat is nu eens goed nieuws! en een artikeltje in het blad zou al helemaal geweldig zijn. Stel je eens voor dat er bij alle projecten binnen kort staat: nieuwe leden vandaag: 2478 :9~

• fenrir
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

fenrir

——-

tsja, alle faqs maar ff updaten dus voorzover nodig. anders worden we straks bedolven onder de standaard vragen.

Van klussen krijg je grijze haren

• X-G
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-07-2024

X-G

Yeah.

E-jey schreef op 20 oktober 2004 @ 22:04:
SWEEEEEEEEEET!

*Can't Wait*

ToyzBuilder YouTube - Gratis Bitcoin Verdienen

• SandStar
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14-02 21:10

SandStar

DPC-Crew

Zandster

fenrir schreef op 21 oktober 2004 @ 12:36:
tsja, alle faqs maar ff updaten dus voorzover nodig. anders worden we straks bedolven onder de standaard vragen.
eh.. heb je een paar jaar?
:X

• FlashBang
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15:25

FlashBang

Hoi.

Hehe ;)

Het moet wel een echt goed artikel worden, zodat mensen die het lezen ook echt meteen denken: "Ik ga ook mee doen!" en er moet uitgebreid uitleg gegeven worden over wat elk project doet, etc.

Verwijderd

SandStar schreef op 21 oktober 2004 @ 13:16:
[...]

eh.. heb je een paar jaar?
:X
Jij kan iig zorgen dat F@H erbij komt op WDO :P

• SandStar
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14-02 21:10

SandStar

DPC-Crew

Zandster

Verwijderd schreef op 21 oktober 2004 @ 13:46:
[...]
Jij kan iig zorgen dat F@H erbij komt op WDO :P
http://pr0ner.no-ip.org/dpc/folding.xml

Ik doe mn best :)

Verwijderd

fenrir schreef op 21 oktober 2004 @ 12:36:
Laten we het er op houden dat daar achter de schermen druk door de crew aangewerkt wordt :+

• WoRsTjUh
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-01 21:21
Idd gemiste kans, en anders de C'T of ComputerTotaal maar ff porren voorn artikeltje ;)

OffTopic:

Hmmmmmm..... en ik maar ondertussen w88 op mn distributed folding prijsje....!! :'(

Al verstuurd RollerJooster? :P :*)

[ Voor 53% gewijzigd door WoRsTjUh op 21-10-2004 23:45 ]

• Pim.
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 16-08-2025

Pim.

Aut viam inveniam, aut faciam

WoRsTjUh schreef op 21 oktober 2004 @ 23:42:
Idd gemiste kans, en anders de C'T of ComputerTotaal maar ff porren voorn artikeltje ;)
Met de PCm zijn we druk aan het mailen, en waarschijnlijk gaan we ook meteen even kijken of er met andere media iets te doen is voor publiciteit :)
Het zal natuurlijk niet van de ene op de andere dag gaan dus geef ons wat tijd :)

"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME

• Webgnome
Hoe staat het inmiddels met de onderhandelingen? ..just curious

Strava | AP | IP | AW

• Pim.

Pim.

Webgnome schreef op 04 november 2004 @ 17:39:
Hoe staat het inmiddels met de onderhandelingen? ..just curious
Er is voorlopig helaas geen ruimte in het blad zelf, op hun frontpage wel en daar wordt een stuk voor geschreven as we speak :)

"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME

• Mobster
  • Laatst online: 07-06-2016

Mobster

Los Alcoholicos

Keep us posted Pim. :)

Toch maar eens een andere sig bedenken :P

• Pim.

Pim.

Even een schaamteloze kick,

Het content team heeft een mooi stukje geschreven in PDF formaat en het is verstuurt naar de PCM. We zouden een mooi plekje krijgen op de webpagina en ik heb ook (toch nog) even lopen zeuren om een klein stukje in het blad, als denk ik niet dat zoiets gaat gebeuren :P

• The-Freak
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 28-05-2023
In de PC Active die ik vanmorgen op de deurmat vond staat ook een stuk over Seti@home en Boinc. Helaas staat er geen link in naar de Dutch Power cows, maar wel naar www.seti-nl.org. Ik zal eens kijken of ik dit artikel kan scannen en op het net zetten.

• Mobster
  • Laatst online: 07-06-2016

Mobster

Los Alcoholicos

Mooi werk Content Team _o_ Moeten we wachten op de publicatie? :)

Toch maar eens een andere sig bedenken :P

• Pim.

Pim.

Mobster schreef op vrijdag 12 november 2004 @ 16:21:
Mooi werk Content Team _o_ Moeten we wachten op de publicatie? :)
Denk het, reken dit weekend nergens meer op. Maar als wij iets horen horen jullie het ook

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:59
Hallo, ik geef dit topic maar even een schop.

Toevallig kocht ik vandaag het Januarinummer van de PCM en daarin is een stukje geplaatst van Pim. .

Geweldig, echt puur toeval, want ik heb dat blad nog nooit eerder gekocht.

Ik hoop dat deze plaatsing nog meer leden op gaat leveren die zich interesseren voor Distributed Computing (en dat is ongetwijfeld het doel) :).

Mag het stukje eigenlijk ook hier geplaatst worden?

[ Voor 16% gewijzigd door Jaap-Jan op 31-12-2004 10:37 ]

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

• Wessie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-02 11:02

Wessie

Noizy Cows Crewmember

Japie_17 schreef op vrijdag 31 december 2004 @ 03:26:
Hallo, ik geef dit topic maar even een schop.

Toevallig kocht ik vandaag het Januarinummer van de PCM en daarin is een stukje geplaatst van .Pim.

Geweldig, echt puur toeval, want ik heb dat blad nog nooit eerder gekocht.

Ik hoop dat deze plaatsing nog meer leden op gaat leveren die zich interesseren voor Distributed Computing (en dat is ongetwijfeld het doel) :).

Mag het stukje eigenlijk ook hier geplaatst worden?
Ik zie niet in waarom het niet zou mogen! (vanuit GoT dan).
Er zou wel iets van rechten vanuit PCM op zitten :?
Des al niet te min ben ik wel nieuwschierig na het stukje.

[ Voor 11% gewijzigd door Wessie op 31-12-2004 06:41 ]

Wessie ... member of the Noizy Cows !!!

• Witlof
  • Laatst online: 13-02 12:17
Heeft Pim geen © op het stukje :? Mag hij het toch posten :+

Verwijderd

Witlof schreef op vrijdag 31 december 2004 @ 08:04:
Heeft Pim geen © op het stukje :? Mag hij het toch posten :+
Dat lijkt mij wel, Pim is de auteur en heeft dus het "interlectuele eigendom" (a.k.a. "voortbrengselen vd menselijke geest") zoals dat wordt bedoeld met het desbetreffende artikel in het Burgelijk Wetboek. En aangezien Pim al besloten heeft zijn tekst openbaar te maken (dmv plaatsing in PCM), mag hij het posten waar hij dat wil.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 31-12-2004 09:05 ]

• DSmarty
  • Niet online
Een paar quotes lijkt mij geen enkel probleem hoor :)
Als je de bron maar vermeld.

[ Voor 23% gewijzigd door DSmarty op 31-12-2004 08:22 ]

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:59
Komt 'ie:
* Jaap-Jan cijfers

Deze maand staat in PCM een artikel met de naam 'Voor als de pc stil staat'. In dit artikel beschrijven jullie allerhande pauzeprogramma's. Een van de onderwerpen die hierbij aan bod komt is gedistribueerde verwerking, oftewel distributed computing (dc). U noemt Seti@home en Folding@home, maar er zijn nog veel meer nuttige projecten. Bovendien zijn er meer redenen om er aan mee te doen, behalve het argument dat dc-projecten nuttig zijn voor de wetenschap. Ieder project heeft zéér uitgebreide statistieken en elke gebruiker die zijn computer ter beschikking stelt komt hierin voor.

Na verloop van tijd zijn de gebruikers zich gaan verenigen om hoger in de statistieken te komen dan de andere gebruikers. Zo zijn er complete teams ontstaan die een hevige strijd met elkaar voeren. Vele bekende computersites hebben hun eigen team. Zo ook Tweakers.net. Dit team heet de Dutch Power Cows (DPC). Het Nederlandse team behoort inmiddels tot een van de grootste ter wereld...
Pim Leijdeckers,
woordvoerder DPC-crew

Leuke aanvulling! Meer informatie is te vinden in de rubriek Sitewatch op www.pcmweb.nl.
Bron: Personal Computer Magazine (PCM), Januari 2005, blz. 10.

Achteraf gezien was 'stukje' een beetje een groot woord geweest, ingezonden brief zou beter zijn.

[ Voor 16% gewijzigd door Jaap-Jan op 31-12-2004 10:43 ]

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

Pagina: 1