[PSP] Script's runnen met snelkoppeling

Pagina: 1
Acties:

• semicon
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20-08-2025
Hallo,

Ik vroeg me af of ik met paint shop pro ook bestanden kan omzetten dmv een script zpnder het programma echt op te starten, dus zoals veel converters hebben, voorbeeld: psp.exe -batch file1.jpg -script script.pspscript

Nou werkt het bovenstaande niet, maar misschien kan iemand mij antwoord geven of dit wel kan op zo'n mannier, kan het in de help van psp iig niet vinden. 8)7

Het gaat om het verkleinen van files voor precies een standaard grootte. Dus als iemand een gratis ander programma weet mag dit ook...

Uit eindelijk gaat dit omdat een automatisch upload BAT scriptje iets aanroept om files te uploaden, en ik wil dus gelijk de foto's die geupload worden geresized hebben.

Alvast bedankt

• Thijsmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-05 17:45

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Ik weet niet of PSP dit ondersteunt, deze vorm van CommandLineScripting, maar als je het toch op een server zet, kijk dan eens wat ImageMagick kan, qua batches :) Zul je alleen _of_ shell-access moeten hebben, _of_ een php/asp/cgi-script moeten maken :)

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

• semicon
asp wordt hier ondersteund :x

ik ben de site aan het verkennen thnx... jammer dat het niet met psp kan, we hebben er toch een liggen hier :P

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08:01
Hij weet het niet, dus het hoeft niet zo te zijn, mail jasc desnoods eens, ik ga nog even googlen voor je :P

[ Voor 4% gewijzigd door simon op 16-10-2004 11:25 ]

|>

• semicon
Ik zie wel in PSP iets met Pyhton scripts staan ofzo, misschien dat die scripts wel te commandfilen zijn?? :)

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08:01
semicon schreef op 16 oktober 2004 @ 11:25:
Ik zie wel in PSP iets met Pyhton scripts staan ofzo, misschien dat die scripts wel te commandfilen zijn?? :)
Python is een scriptingtaal, in princiepe kun je python 'standalone' draaien, maar het kan ook zijn dat PSP zelf python scripts binnen psp uitvoert. Op google was er eigenlijk maar weinig relevants te vinden :'(

|>

• semicon
ASP kan het zonder een component niet standaard, dus op de webserver resizen valt af... :(

Ik zoek dus een programma die commandline ondersteund en dus plaatjes kan resizen naar een bepaalde grootte, dit op windows xp mocht iemand het willen weten (ik zie namelijk wel een paar win95 vage oude progjes op google).

Thumbnail programma's zijn goed, ik heb er al een paar gevonden maar allemaal trial / demo versies, en die kan je niet altijd gebruiken zoals je wilt (komt er een watermark in ofzo).

Toch nog iemand? _/-\o_

[ EDIT ik heb een prog gevonden maar die werkt maar 45 dagen :((( maar is precies goed, het heet imgThumb. google vindt hem ]

[ EDIT 2

ik zat te denken als iemand een DLL bestand heeft die met vbscirpt gebruikt kan worden... mag die hier ook gespammed worden, dat moet ik ook wel kunnen nl. :p

]

[ Voor 39% gewijzigd door semicon op 16-10-2004 13:18 ]

• DR
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

DR

imagemagick op XP draaien ? ;)

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19-05 00:34

alienfruit

the alien you never expected

Kun je niet net zoals Photoshop niet gebruik maken van WSH voor het script werk?
Pagina: 1