XP/SUSE install hangt, alles vervangen behalve A7V8X-X mobo

Pagina: 1
Acties:

• corbasse
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 04-07 08:13
Hallo,
Heeft er iemand ooit dit probleem gehad?:
Heb net een nieuw moederbord, processor, videokaart en geheugen. Probeer xp en suse te installeren en krijg het volgende probleem:
XP begint de schijf te formatteren en op 100% krijg ik de melding: setup kan de partitie niet formatteren. Mogelijk is uw hard disk beschadigd (niet de exacte woorden, zit niet aan m'n eigen pc ;-) ) Suse installatie blijft hangen op 't kopiëren van de bestanden. De xp fout heb ik met veel googlen op wat forums teruggevonden, maar geen enkele gemelde oplossing (als er al een wordt gemeld) werkt.

Heb vervolgens de schijf vervangen door een nieuwe, zelfde medeling. ide kabels vervangen, idem, geheugen verwisseld, andere videokaart, mobo uit kast gehaald voor controle op mogelijke kortsluiting, kleine partities, grote partities, ntfs & fat..... Het enige wat ik nog niet heb kunnen vervangen zijn de voeding en moederbord.

Ook leuk om te weten is dat ik 1 of 2 keer heb gezien dat de autodetectie m'n cd speler niet vond.

Harde waren:
Asus a7v8x-x mobo, xp2800+ processor, 512 MB takeMS geheugen, Sapphire 9800SE, Maxtor diamondmax 9 harde schijven (80 & 120 GB), el cheapo voeding. :(

• Kluk-Kluk
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-07 07:47

Kluk-Kluk

laat maar vallen.....

Ik neem aan dat de jumper setting van de IDE drives goed staan en hebt ge(dubbel) tjekked ?

Anders zou ik aan het moederboard gaan denken aangezien je de rest al vervangen hebt.

Powered By C8H10N4O2

Verwijderd

ik denk dat het je mobo is door brakke ide controllers,
omdat je het toch net nieuw heb mischien even terug naar de computerboer en daar laten testen.

• corbasse
Verdenk ook 't mobo (ide controller), maar de computerboer is 250 km. verder. Krijg je als je je spullen goedkoop wil krijgen. (Belgische hardware is DUUR! Zeker als je gewend ben in De Haag een dozenschuiver binnen te lopen...) 'K wil eerst 100% zeker zijn dat 't ding stuk is, anders mag ik zelf voor de verzendkosten, administratie etc. opdraaien :/

Jumpers zijn gechekt, heb ook cable select geprobeerd.... Ben vooral benieuwd of dit meer voorkomt.

• FireWood
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10-08 22:58
Controleer eens de hard disk met scandisk vanuit dos.(compleet)

Maar omdat je ook al problemen hebt met de CD-rom:
Controleer eens wat voor chipset erop zit en welke drivers er worden gebruikt door windows, misschien zijn het de verkeerde. (Als het daar fout gaat moet je extra drivers laden voorin in de setup) en anders ben ik bang dat het inderdaad hardware matig zit.

Noobs don't use "F1", Pro's do, but they can't find the information they needed

• corbasse
Inderdaad, de enige oplossing die ik nog vond die ik nog niet probeerde is om xp setup met F6 te starten en de drivers handmatig aan te wijzen.
Heb wel maxtor's disk controle (powermax) in uitgebeide stand gedraaid: geen problemen..

Verwijderd

en als je daarvoor formatteerd met pqmagic ofzow ?
waarschijnlijk een bad sector..
met hdd regenerator heb je veel kans dat je het nog kan fixen.......

en bios defaults ???
kan ook zijn dat je bios je hd adressering (lba/chs) een beetje verprutst

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 16-10-2004 14:23 ]

• corbasse
Verwijderd schreef op 16 oktober 2004 @ 14:21:
en als je daarvoor formatteerd met pqmagic ofzow ?
waarschijnlijk een bad sector..
met hdd regenerator heb je veel kans dat je het nog kan fixen.......
Ik denk eerder aan andere dingen omdat ik meedere disks heb geprobeerd, waaronder een gloednieuwe, en een die al tijden zonder 1 fout dienst doet.

Zal eens in de bios kijken, eerst even bijlezen wat ik daarin kan doen want ik heb in geen jaren iets in gedaan (m'n vorige pc was 'n slot A 500mHz en 'n TNT2 vidokaart....)

• corbasse
Net een mailtje van Asus' tech support gekregen. Ze zeggen dat ik een andere voeding moet proberen. Wat denken jullie, heeft dat zin? Op dit moment zit er een Huntkey 500W in. Zie nogal wisselende posts daarover op 't forum, sommige lovend, andere niet.
Kan een Tagan 480-U01 hier om de hoek kopen, maar als dat 't ook niet blijkt te zijn is dat weer 100 euros naar de knoppen, en ik had al een nieuwe harde schijf voor niets gehaald. (dwz. zonder resultaat, niet gratis ;) )

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-07 23:17

Madrox

Oh, Pharaoh!

Zou in ieder geval nooit met 3th party software gaan rommelen aan een harddisk die nog in de garantie zit.

tja, kan je niet even een ander Voeding "lenen" of een deal maken met die pc-boer ?

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

Verwijderd

ik heb laatst zo'n zelfde moederbord van XP sp1 voorzien en geen extra drivers nodig gehad tijdens de installatie. Dus ik verwacht niet dat dat je probleem is (tenzij dit een veel latere versie is of zo).

Ik heb wel al eerder problemen gehad (met dit mobo) dat ie ook m'n schijven en of cdroms niet wou zien, ik dacht eerst kabels maar naar verloop van tijd ging het vanzelf over, ongeveer nadat ik een aopen 350Watt voeding eraan hing...

• corbasse
Ik heb eens op die Huntkey gekeken, en die levert op de 12V maar 15A, volgens de links die ik op 't forum vond ternauwernood genoeg voor mijn pc. Dus, vol goede moed een andere voeding geritseld (Tagan 480W, dus geen rotzooi) -- nog steeds geen succes. Ga 't mobo terugsturen, er moet daar iets mee mis zijn.

p.s. OT
Heb na eindeloos zoeken op 't net een winkel in de regio (West-Vlaanderen) gevonden die normale prijzen heeft, dwz. met zo weinig verschil met de pricewatch dat je je niet genaaid voelt :) Kan ik gewoon op de fiets springen om iets te halen!

[ Voor 31% gewijzigd door corbasse op 20-10-2004 10:48 ]

• corbasse
Update voor wie 't wil weten, en voor de mensen die 't forum afzoeken met vergelijkbare problemen:

't moederbord was inderdaad brak. RMA geregeld, voor een ander en beter mobo ingeruild (A7N8X-E Deluxe). Die draait als een zonnetje.
Pagina: 1