Toon posts:

WIFI verbinding is traag op een laptop

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hey

ik heb thuis een probleem,
ik heb een draadloos AP/router ding (sitecom 100mbps)
Hieraan zit een vaste PC en een laptop.
De vaste PC zit via de vaste ethernet uitgang, de laptop heeft een draadloze 11mbps kaart van sitecom.
Tot op een paar dagen geleden werkte het systeem perfect, had draadloos een net zo sterke verbinding als vast (@home family, 1500 kbps)
eerst kon ik bij download rond de 200 kB/s halen, nu is het niet meer als zon 20 kB/s
De vaste PC is nog de normale snelheid....
Voor alle duidelijkheid, de link is altijd uitstekend en als ik de signalen bekijk is SIGNAL 78% en link 100%

ik heb alles al gecheckt en nagekeken, normaal is er een 128 bit 'passprase' WEP en een NAT firewall ingeschakeld op de router.
Deze aan of uitzetten maakt geen verschil, encryptie ook niet
Ook het aan of uit zetten van de firewall (norton of windows SP2 ding) op de laptop heeft geen invloed.
Ik heb ook alle kanalen geprobeerd, alleen kanaal 1 was wat minder, maar daar hebben de buren een netwerk op draaien.

Dat netwerk staat overigens helemaal open, ik kan ervoor kiezen daarop te gaan (stout), maar daar heb ik wel de volledige snelheid van hun internet.

Het lijkt mij dat het niet aan mijn laptop ligt (heb daar niks aan veranderd, zij het wat van die wazige windows updates)
Op de router is ook niks veranderd.
Toen ik het netwerk opzette (maand geleden ofzo) had ik een probleem gehad met de verbinding, na het uitzetten van het wirreless zero time..... ding is dit opgelost.

HELP, waar kan het aan liggen??

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Waarschijnlijk toch aan je wazige windows update. Had hetzelfde met de laptop van mijn zwager. Perfecte verbinding tot SP2 erop ging. Toen veel uitval, trage verbinding en niet zien van netwerk. Wat je ook deed (nieuwe drivers erop/sp2 eraf/ect ect) het bleef brak. Pas na een verse install van een cd met sp2 geintergreerd deed hij het weer perfect.

Updaten met een wifi verbinding blijft bij windows riskant.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Verwijderd

Topicstarter
idd, heb laatst de laptop al moeten formatten door dat SP2 ding.
heb toen XP opnieuw geinstalled en meteen SP2 erop geknald
De verbinding werkte toen goed.

Vreemde is dat de 'illegale' verbinding van de buren het wél snel doet...

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Ik heb hier een laptop met Windows XP Home Edition en Service Pack 2, en Norton AntiVirus 2005 met Norton's "firewall" om wormen e.d. tegen te houden actief.

Ik heb een 3 Mbit/s verbinding met 384 kbit/s upstream en een speedtest die ik zojuist heb gedaan komt zonder problemen bij de 2,9 Mbit/s en 370 kbit/s upstream ofwel maximale snelheid.

Ik denk dus niet dat het aan Service Pack 2 ligt. Ik heb tevens WEP 128bit encryptie ingeschakeld, en slechts een 802.11b router - maar wel een 802.11b/g in mijn laptop. De wireless kaart in mijn laptop is van Intel (centrino) en ik gebruik de Intel drivers voor de verbinding, NIET de standaard Microsoft drivers. Dat kan eventueel bij jou helpen....

Schakel tevens de Wireless Zero Configuration Service uit, dat kan ook wel eens e.e.a. oplossen.

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

Verwijderd

oke.. ik weet niet of dit helpt bij jou.. maar ik had soortgelijk probleem met mijn Wlan..

ik heb verleng kabeltjes voor mijn usb stikies gekocht, en er voorgezorgd dat mijn stikkie niet in de buurd van mijn LCD-monitor meer was.. en als resultaat stegen signaal en sterkte van schommelend (40-80%) naar 100%

Misschien een aanrader.. kennelijk storingen van de monitor. of misschien nog wel andere apparatuur...

ik heb een asus stikkie, met zo'n handig diagnostic tooltje hoe je alles kan zien.. dus dat heb ik er op gezet, en dan maar verplaatsen dan stikkie.. heb nu ping van 1 a 2 MS.. nou das netjes dacht ik.. :P

try it..!