Toon posts:

Probleem internet connectie met EM4114

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hi allemaal,

Ik zie een heleboel goeie tips in de topics hier maar zelfs daarmee kom ik er nog niet uit met mijn probleem. Hoop echt dat jullie mij hiermee kunnen helpen!

Ik heb een ADSL abo van Tiscali (BaByXL) en wil draadloos internetten met mijn laptop met ingebouwde WiFi en ook draadloos de USB printer kunnen aansturen. Daarom heb ik gekozen voor de Eminent 4114 ADSL modem/router/printer server in 1.

Ik heb de instellingen van de WAN kant gechecked op de tiscali site:
VPI = 0
VCI = 34
Multiplexing = LLC
HDLC framing = never
Protocol = ENET ENCAP/LLC

Ik zie ook dat het modem de upload en download bandbreedte herkent dus ik neem aan dat het wel goed zit.

Via de website kan ik het modem prima configureren. De instellingen van HDLC framing en protocol zijn in het nieuwe modem niet in te stellen maar verder ziet het er goed uit. Als ik echter probeer te pingen naar een extern adres dan krijg ik de volgende melding:
Proxy server unreachable

Dit zijn de instellingen van mijn eigen netwerkkaarten en netwerkprofielen:

TCP/IP settings
DHCP Enabled? Yes
DNS suffix for this connection capgemini.nl
Append parent suffixes of the primary DNS suffix? No
Register connection's address in DNS? No
Register connection's DNS suffix in DNS registration? No
Enable LMHOSTS lookup? No
NetBIOS setting Default

Internet settings

IE settings
Home page http://www.nu.nl/
Proxy settings
Automatically detect settings? Yes
Use automatic configuration script? No
Bypass Proxy for local addresses? No

Security details
Disable file and printer sharing? No
Enable Internet connection firewall? No
Disable Internet connection sharing? Yes

Options
Enable privileged user mode? No

Verder heb ik op het nieuwe modem nog geen poorten gebridged. Het zou kunnen dat het hieraan ligt dus misschien dat jullie daar iets aan hebben.

Ik heb mijn oude modem ernaast staan en het enige wat ik steeds doe is het omzetten van de RJ11 die van het oude modem naar de splitter gaat vervangen door eentje die van de nieuwe naar de splitter gaat. Dat zou dus goed moeten zijn. Met mijn oude modem heb ik met ditzelfde profiel en instellingen verbinding, en met het nieuwe niet. Wat me wel opvalt is dat het lampje M1 continue knippert terwijl alle andere lampjes continue aan blijven staan.

Nou, nogal een heel verhaal, enig idee waardoor het komt dat ik nog steeds geen internet verbinding heb?