200 GB ATA RAID foutmelding

Pagina: 1
Acties:
  • 34 views sinds 30-01-2008

• N00bDaan
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-10-2025
Hoi,

Dit is mijn setup:

ASUS P4C800 DELUXE
INTEL P4 3.4GHz 800MHz 512 BOX
Corsair 1024MB DDR400, LED Twinx, Matched Pair, 3200C2Pro
Maxtor 80 SATA (drie partities, waarvan 1 Windows XP Pro)
Maxtor 200 SATA Data schijf
Maxtor 200 ATA op de RAID Data schijf --> RAID 0
En een tijdelijk 9600XT (Er komt een X800 XT aan)

Net nieuw enzo, geinstalleerd: Ik wil m'n data terug zetten van externe HDD naar RAID schijf, gaat goed tot 16 Gb, en flipt dat helemaal. Krijg ik een error:
The request could not be performed because of an I/O device error

Flipt windows helemaal en dan is het over en sluiten.

Ik kan dan de schijf niet meer zien in Windows, sterker nog, ik kan bijna XP niet eens meer opstarten, gaat heel traag enzo echt kut. Heb het zo ff gelaten, want 't is nu de tweede keer dat 't gebeurd, vorige keer geformateerd en nu krijg ik het weer. Heeft iemand enig idee waar dit aan ligt en hoe het opgelost kan worden?
(Kan het opgelost worden?)

Gr,

Daan

[ Voor 7% gewijzigd door N00bDaan op 16-10-2004 01:40 ]

I cna tpye 300 worsd pre minute

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Is een van die schijven in die Array niet gewoon brak? (en hoeveel zijn het er, want als ik bij je setup kijk hangt er 1 schijf in RAID 0, dat lijkt me totaal onlogisch).

Troubleshoot die hdd eens en kijk of er geen badsectors oid opzitten.

• Koekje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online

Koekje

GoT-lurker

Mijn maxtor ging ook naar de haaien, bad sectors, gewoon testen met tooltje van maxtor. :)

There are 10 types of people in this world. Those who understand binary, and another 9 who don't give a s**t.

• N00bDaan
Ic.

Ja het is een RAID 0 Array, met een schijf dat was de oplossing werd mij verteld.

Anyone else?

[ Voor 9% gewijzigd door N00bDaan op 16-10-2004 17:23 ]

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Ik vat je niet :? Je beweert dat je de harddisk uit je RAID array niet kunt testen met het testtooltje van Maxtor?

• Koekje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online

Koekje

GoT-lurker

Als dat niet lukt kan je altijd: HDtune proberen, weet wel dat deze uitslag niet geldig is om garantie te claimen ;)
erg vreemd

Als je denkt dat je fout aan de raid array ligt: test dan even met het bovenstaande tooltje. echter: ik denk dat dit niet zo is.

[ Voor 40% gewijzigd door Koekje op 16-10-2004 18:41 ]

There are 10 types of people in this world. Those who understand binary, and another 9 who don't give a s**t.

• N00bDaan
PowerMax geen de volgende foutmelding:

Y60S57. Nu moest ik van 't tooltje de site checken ik kijken naar die foutmelding en zoeken.
Geen resultaat, wat er wel stond was dat wanneer je een "six diget" error kreeg je HDD naar z'n grootje zou zijn. Ik heb die schijf dus nu rond de 2 a drie jaar, alleen de shop waar ik 't ding had gekocht is falliet. Heb ik dan nog garantie of....?

Gr,

Daan

• Laurent
  • Niet online
MaXtor geeft gelukkig gewoon fabrikensgarantie. Je kan met deze code gemakkelijk RMA aanvragen, als het goed is is je HD dan niet heel erg lang weg. Hoe het in z'n werk gaat, dat RMA gebeuren, kan je hier vinden.

Maar goed, het klopt dus dat de disk defect is.

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

OK, tóch een FAQ-gevalletje. OM FAQ / Beleid, kijk dan onder "Mijn harddisk doet vaag, gaat/is het nu kapot?". De rest wijst van zichzelf uit :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.