Toon posts:

Hangen tijdens IDE detectie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb op mijn MSI K8N Neo Plat. twee 80gb pata schijven, via ide,op raid 0 lopen. Moeten deze nu gezamelijk als master en slave op één kabel of (zoals ik ze nu heb) op twee kabels, als master en op de slave de dvd-rom en de dvd-rw?
Het loopt nu goed, alleen bij het opstarten blijft de computer bij het zoeken naar ide-poorten hangen. Na drie tot vier keer opnieuw opstarten loopt hij door en start Windows normaal op.

Verwijderd

Volgorde van plaatsing van de HD's maakt niet uit, ook niet voor de RAID-config.
Wellicht een IDE-poort uitschakelen waar geen gebruik van wordt gemaakt?

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-07 01:43

Turkish

zhé germans

Als je raid 0 hebt moeten je schijven als master op een eigen kabel aangesloten zitten ;)

Jouw probleem is waarschijnlijk het afwezig zijn van IDE disks, je kan kijken of je SCSI/RAID in je bootorder boven IDE kan zetten en of dat wat uitmaakt

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb beide poorten nu in gebruik: ide 1: master-HD, slave-dvdrw ide2: master-hd, slave-dvd-rom.
Verwijderd schreef op 16 oktober 2004 @ 00:51:
Volgorde van plaatsing van de HD's maakt niet uit, ook niet voor de RAID-config.
Wellicht een IDE-poort uitschakelen waar geen gebruik van wordt gemaakt?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 oktober 2004 @ 00:54:
Ik heb beide poorten nu in gebruik: ide 1: master-HD, slave-dvdrw ide2: master-hd, slave-dvd-rom.
[...]
SATA poorten disablen dan, die zijn ook zichtbaar in je BIOS.

Heb zelf een K8N met een mix van 2x 36GB Raptor in RAID-0 en 2x een Seagate 7200.7 160GB PATA in RAID-0, geeft verder geen enkel probleem, ook geen last van hangers oid in de BIOS

PS.

Wellicht geoverclocked?, ik kan sinds de nieuwe 1.4 BIOS m'n FSB niet meer op 220MHz krijgen, hij blijft dan hangen bij het zoeken naar mn RAID-0 array.
Iemand wellicht een tip voor mij?

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 16-10-2004 00:58 ]

Verwijderd

Topicstarter
Maar de IDE disks zijn toch wel aanwezig? Ze zitten immers als master op beide kabels!
Turkish schreef op 16 oktober 2004 @ 00:53:
Als je raid 0 hebt moeten je schijven als master op een eigen kabel aangesloten zitten ;)

Jouw probleem is waarschijnlijk het afwezig zijn van IDE disks, je kan kijken of je SCSI/RAID in je bootorder boven IDE kan zetten en of dat wat uitmaakt

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Wat betreft jouw hangprobleem: Hangen en Opstartproblemen troubleshooter
En check eventueel ook OM FAQ / Beleid » "Mijn schijfconfiguratie is brak, hoe komt dat?" :)
Pagina: 1