Toon posts:

Probleem met vervangen harddisk HP Omnibook XE3 L laptop

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik zit met het volgende probleem. De harddisk van mijn HP Omnibook XE3 laptop geeft steeds meer fouten (bad sectors etc.), dus de hoogste tijd voor een nieuwe harddisk. Ik heb een nieuwe 40Gb 5400RPM Hitachi aangeschaft. :)

Nu wil ik de harddisk vervangen. Op de volgende URL heb ik een PDF document gevonden:

http://www.cmsproducts.co...moval/HP/HPXE3-Manual.pdf

Het eerste gedeelte lukt wel, laptop uit, spanning eraf, accu eruit, de twee schroeven van de achterkant losdraaien. Maar dan... ik krijg het "covertje" boven het toetsenbord niet verwijderd. Het lijkt wel alsof het aan de zijkanten vast blijft zitten. Het midden kan ik zowat helemaal losmaken, maar zonder medewerking van de zijkanten lukt het me niet. :'( :'( :'(

Ik wil niets kapot maken en m'n geliefde laptopje niet beschadigen... wie oh wie van jullie hardware Tweakers weet hoe ik dit het beste kan doen ?

Verwijderd

ik ;)

kee, dit is wat je moet doen:
1. Verwijder de schroeven aan de achterkant van je display bij de hinge covers (bevestigingspunten)
2. Zet een platte schroevendraaier rechts bij de hinge en beweeg deze naar boven.
3. Doe hetzelfde met links
4. Beweeg de keyboard cover langzaamomhoog (rechts eerst en dan langzaam richting links werken)

5. Je zult 4 schroeven vinden waarmee het keyboard vastzit, easy
6. Beweeg het keyboard naar je toe, het zit van onderen aan twee snoertjes vast
7. Je ziet daar je hdd liggen, trek 'm er rustig uit dmv het koortje dat je daar vindt.

Mocht je er nog niet uitkomen kun je m'n afdeling bellen (0900-1170000 HP support ;)) of ff je mail plaatsen dan stuur ik je wat info door.

succes!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi Keizertje... :) Alvast bedankt voor je snelle reactie. Ik ga het later vandaag nog eens proberen op de manier zoals je duidelijk beschreven hebt. Ik laat het je nog wel weten of het is gelukt. :)

Verwijderd

Topicstarter
Hoi Keizertje ! Heel erg bedankt voor je uitleg... het is me namelijk zojuist gelukt ! De defecte 20Gb is eruit en de nieuwe 40Gb zit er in... :-)

Alleen was je tussen jouw stap 6 en 7 iets vergeten... want voordat je de harddisk er uit kon halen moest je eerst nog vier andere schroeven losdraaien voordat je de bracket met daarin de harddisk los kon trekken. :)

Nogmaals bedankt... ik ben weer helemaal blij. :>
Zo... en nu ga ik gauw weer XP en m'n programmaatjes installeren... :)