Toon posts:

[Router] Drytec vigor 2900 & chello

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
zijn er mensen die ervaringen hebben met deze routers en chello, of kunen jullie mij een betere keuze router aanbevelen om een extra security in te bouwen in diet kleine zakelijke netwerkje ,

eisen:

securety hoog
DHCP 100+ users
als het kan switch aan die router hangen.

ik zou graag wat feedback krijgen van de ervaren mensen hiero :)

150 euro uitgeven voor zoiets moet het wel goed zijn en werken

• Cyco
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02-02-2006
Ik heb een 2900G en chello, en het werkt uitstekend.
je kan er een switch aan hangen en 100 users moet ook wel kunnen denk maar kan ik niet testen.
Hij heeft anders de mogelijkheid om een dhcp relay server te gebruiken.

Wat vindt jij hoge security?
Er zit een vrij uitgebreide firewall in.
150 euro voor 100+ gebruikers lijkt mij een koopje, verwacht geen wonderen voor die prijs.

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-02 13:22

Bergen

Spellingscontroleur

Houd er rekening mee dat die 100 gebruikers een behoorlijke trage verbinding hebben als ze allemaal tegelijk gaan internetten. Daar is een chello-verbinding niet echt voor bedoeld. :) Het werkt wel, maar 300/100 = 3 kB/s (er vanuit gaande dat je een classic-lijn hebt.)

Als de specificaties van de router aangeven dat hij meer dan 100 IP-adressen kan toewijzen moet het geen problemen opleveren. Dat is eigenlijk het enige waar je even rekening mee moet houden want een boel routers zijn zo debiel afgeregeld dat ze bijvoorbeeld maar 20 IP-adressen kunnen uitgeven ofzo.

Verwijderd

Topicstarter
router wordt afgeblocked dat alleen bepaalde nodige sites bezocht kunnen worden gemiddelt genomen hangen der maar 20 pc`s tegelijk aan internet rest draait in het netwerk, maar is makkelijk als hij dhcp kan gaan draaien

bedankt,

slotje :)

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 16-10-2004 10:42 ]