[win2k] IPv6 netsh commando problemen

Pagina: 1
Acties:

• Zym0tiC
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:40
Op dit moment ben ik bezig met een IPv6 tunnel op te zetten om verbinding te maken met de IPv6 newsserver van xs4all. De tunnel werkt goed en pingen naar newszilla6.xs4all.nl werkt zonder problemen.

Nu wil ik graag gebruik maken van newsleecher en daarvoor moet ik het volgende commando toevoegen in een batchbestand om de tunnel op te zetten:

code:
1
netsh interface portproxy add v4tov6 listenport=119 connectaddress=newszilla6.xs4all.nl connectport=119

wat de volgende error opleverd:

code:
1
2
The following command was not found: interface
address=newszilla6.xs4all.nl connectport=119.

Nu zal dit waarschijnlijk te maken hebben dat deze code bedoelt is voor xp aangezien netsh het commando portproxy niet kent na het invoeren van interface van te voren.

Nergens heb ik op internet een oplossing kunnen vinden voor dit probleem. En aangezien het commando netsh redelijk nieuw is voor mij zou ik niet weten hoe precies de juiste verbinding op te zetten.

There is no such thing as innocence, only degrees of guilt | Flickr!

• PtrO
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 30-04 00:07
Ik neem aan dat je IPV6 heb geactiveerd op Win2K3.
Uitvoeren met de hand gaat ws. goed, toch ?

Dus je hebt ws. een probleem om de parameters toe te voeren via het batch bestand. Probeer er is een shortcut van de maken waarbij je de parameters in de shortcut zet.

Ik heb zelf overigens geen problemen om het commando uit te voeren. Dus het zit ws. ergens bij je zelf. Ms. ergens een (verborgen) return o.i.d.

[ Voor 6% gewijzigd door PtrO op 16-10-2004 22:36 ]

Go with the flow blocking your way and use AD for achieving results

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

PtrO schreef op 16 oktober 2004 @ 22:36:
Ik neem aan dat je IPV6 heb geactiveerd op Win2K3.
Foute aanname: het gaat om win2k.

En aangezien de ipv6 support daarvan wat ouder is vraag ik me af of die uberhaupt wel portproxy vreet....

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• PtrO
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 30-04 00:07
BackSlash32 schreef op 16 oktober 2004 @ 23:27:
[...]
Foute aanname: het gaat om win2k.
En aangezien de ipv6 support daarvan wat ouder is vraag ik me af of die uberhaupt wel portproxy vreet....
Ga er maar vanuit dat ie dat niet support. IPV6 is pas een beetje (bruikbaar) aan het licht gekomen met XP en hoger.

Go with the flow blocking your way and use AD for achieving results