Toon posts:

Je pc laten leren

Pagina: 1
Acties:
  • 53 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik was nieuwschierig of er een stuk software bestaat dat je pc in staat stelt dingen te leren. jou gedrag van hoe je de pc gebruikt. voor spraak heb ik al zo iets maar wou nu weer een stap verder gaan heeft iemand een link van waar ik verder ga zoeken ik zal vast niet de enige zijn die een slime pc wil maken.

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08:45

Rmg

doet windows al

prefetch 8)7

• Stuff
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-06-2010

Stuff

*ploink*

Wat versta je onder "leren"?

Zo zijn er bijvoorbeeld defragmenters die kijken naar hoe jij je PC gebruikt. Op basis daarvan zullen ze bij een defragmentatie de bestanden beter neer kunnen zetten.

Dit is ook een vorm van leren, if you will. Wellicht kun je wat meer duidelijkheid geven, wat wil je dat je PC precies leert?

http://www.vado.org -- Videogames are a conduit for the soul. They expand our lives, channel our imagination, test our skillz. Games exist as a channel for the boundless energy of people all over the world. -MegaTokyo

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09:12

Thandor

SilverStreak

Wat moet de PC leren :?
Het gedrag, hoe je klikt op vensters e.d. (Maximaliseren --> dubbelklikken op titelbalk of het maximaliseer icoontje gebruiken :?
Maar dan nog snap ik niet wat een PC er aan heeft om zoiets te leren, je moet immers toch zelf iets aanklikken :)
die een slime pc wil maken.
Automatische spellingscontrole m.b.v. slimme toetsenborden :?
Afbeeldingslocatie: http://www.ericjorgensen.com/pics/slime.gif
Slime/Slijm :9

[ Voor 27% gewijzigd door Thandor op 15-10-2004 23:02 ]

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

• terabyte
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-06 12:53

terabyte

kan denken als een computer

Raz- schreef op 15 oktober 2004 @ 22:53:
doet windows al

prefetch 8)7
Ik heb geen idee wat die prefetch technologie in Windows is, maar als ik aan zelf lerende PC's denk, dan denk in aan algoritmen ontwikkeld in het vakgebied van Machine Learing binnen de Informatica of zelfs Kunstmatige Intelligentie. Beide vakgebieden hebben niets met het besturingssysteem te maken, maar met applicaties zoals het voorspellen of iemand wel of niet kanker heeft (algoritme leert van voorgaande ziektegevallen).

Verwijderd

Je kan een pc niet laten leren. Een pc zal altijd vooraf geprogrammeerd moeten worden. Dan kom je bij kunsmatige intelligentie uit.

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08:45

Rmg

terabyte schreef op 15 oktober 2004 @ 23:02:
[...]

Ik heb geen idee wat die prefetch technologie in Windows is, maar als ik aan zelf lerende PC's denk, dan denk in aan algoritmen ontwikkeld in het vakgebied van Machine Learing binnen de Informatica of zelfs Kunstmatige Intelligentie. Beide vakgebieden hebben niets met het besturingssysteem te maken, maar met applicaties zoals het voorspellen of iemand wel of niet kanker heeft (algoritme leert van voorgaande ziektegevallen).
Prefetch die zet programma's die je vaak runt al klaar zodat ze sneller opstarten :P

Verwijderd

Topicstarter
misschien zal een pc voor geprogrammeerrt zijn ik geloof niet dat een pc niet kan leren van jou acties. zo kan je een pc nu al leren praten en jou laten leren verstaan zo zal het verder gaan. en ja ik zoek iets in de richting van AI alleen wat ik op gebied van AI heb gevonden zijn gewoon voorgeprogrameerde algoritmes ik ben op zoek naar een programma dat leert en opslaat en gebruikt. tot nu toe slaan ze allemaal niks op behalve mijn spraak progie die leert hoe meer ik praat

Verwijderd

Topicstarter
dus wat je eigenlijk moet hebben is een progie die een taal kent als c en zelf verder gaat schrijven

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Neurale netwerken, AI, etc. Het bestaat met mate, maar ik heb nog steeds geen idee wat je nu bedoelt :o

An sich klinkt het als iets dat een interessante discussie kan zijn, maar start dan ajb even een nieuw topic met een wat duidelijkere beschrijving, dit is toch echt te vaag om het er nuchter over te hebben ;)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.