Toon posts:

Geen teken van leven Abit NF7 v2.0

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
IK heb dit moederbord Abit NF7 v2.0 een jaar ofzo altijd goed gedaan (vooral als vervanger van een MSI moederbord) Maar vandaag merkt ik na een half uur intensief werken (wat goed ging), dat toen ik een cd ging branden hij heel traag werd. Nero reageerde niet meer dus gereset. Virus/Ad-ware was geen sprake van, helemaal clean. Toch nog maar voor zekerheid gedaan, niks gevonden. Nieuwe cd-r en waarempel hetzelfde, heel erg traag maar lampje v/d brander was oranje dus was bezig en tijd van nero liep nog dus hij was bezig, wel trager dan normaal maar o.k. Dus ik ff tv kijken, na 2 minuutjes kijk weer ff, en beeld zwart. Dus ik denk schermbeveiliging. Maar nee hoor. Beeld zwart, systeem maakt geen geluid meer, lampje "aan" en lampje "bezig" branden. Ik zet hem uit (powerknop ingedrukt houden). Wil hem weer aanzetten maar er gebeurt niks. Opengeschroefd, lampje van mobo brand rood, dus hij krijgt stroom, althans genoeg voor het lampje want fans draaien niet en ook geen piepjes. Ik kan dus ook geen CMOS reset doen. Maar powerknop/reset connectors en de rest van die connectors zit allemaal goed.

Volgens een topic hier kan het dus dat:

-Voeding kapot (maar lampje mobo brandt rood)

-Mobo kapot (maar lampje mobo brandt rood, ook als ie kapot is ???)

-Resetknop blijft hangen (volgens topic hoogst onwaarschijnlijk en dat is het ook aangezien dat niet het langzaam worden van het systeem verklaard.

Specs.

AMD Athlon XP2000+ CPU
Abit NF7 v2.0 mobo
Codegen 300 Watt voeding

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 00:42

MaDLiVe

.-Observer-.

Om eerlijk te zijn denk ik vooral vanwege het euvel met het branden van cd's dat je voeding het niet helemaal meer trekt.

Ik zou even een andere voeding proberen. Probeer alles eens van je voeding los te trekken. (alles behalve het mobo+ eventueel je vga card+ cpu fan).

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

Verwijderd

Topicstarter
heb al geprobeerd met alleen mobo met geheugen, cpu+fan, en videokaart. maar niks.

ff proberen zonder videokaart.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 15 oktober 2004 @ 22:51:
heb al geprobeerd met alleen mobo met geheugen, cpu+fan, en videokaart. maar niks.

ff proberen zonder videokaart.
ook zonder videokaart geen succes, heb zo snel geen andere voeding bij de hand

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 15-10-2004 22:54 ]

Verwijderd

moederbord = dood
De NF7 staat ervoor bekend om zomaar ineens dood te gaan.
Heb het zelf ook meegemaakt...

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 oktober 2004 @ 20:29:
moederbord = dood
Wat een onzin, ieder bord kan spontaan dood gaan, ga voor de gein eens in een PC-shop werken.....

• EvilWhiteDragon
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 06-08 12:23
Verwijderd schreef op 16 oktober 2004 @ 20:29:
moederbord = dood
waarom hoor je er dan zo weinig van? Als je niet abnormaal OC't dan blijft et allemaal prima werken hoor. (en zelf als je flink OC't dan blijft et wel werken (2,2vcore en 2,9vdimm anyone >:)))
Maar ontopic, het lijkt wel veel op de voeding maar heb je al ff de stroom er af gehad en dan cmos clear gedaan ? soms werkt dat (bij mij iig) beter

[ Voor 10% gewijzigd door EvilWhiteDragon op 17-10-2004 00:10 ]

LinkedIn
BlackIntel

Verwijderd

Der zijn nochthans genoeg forums waar je threads kan terug vinden ivm het doodgaan van abit nf-s moederborden.
Maar hoe dan ook blijft het een geweldig moederbord (...soundstorm...)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 17 oktober 2004 @ 10:55:
Der zijn nochthans genoeg forums waar je threads kan terug vinden ivm het doodgaan van abit nf-s moederborden.
Maar hoe dan ook blijft het een geweldig moederbord (...soundstorm...)
Waar denk je waar die fora bedoelt voor zijn, om je bord de hemel in te prijzen?

• YscO
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-07 15:13
Ook een NF7-s gebruiker. Bij mij is er 1 spontaan doodgegaan (zonder OC). Heb nu de tweede, deze is net buiten de garantie termijn en af en toe wil hij gewoon helemaal niet aan (krijg geen beeld wel draaien de fans). Alles is voorderest dik in orde bij mij... maar ja... blijft voor mij altijd een instabiel bord (en dat is dus kwa aangaan en zal hij het doen ;))

[ Voor 15% gewijzigd door YscO op 17-10-2004 20:24 ]

Pagina: 1