IK heb dit moederbord Abit NF7 v2.0 een jaar ofzo altijd goed gedaan (vooral als vervanger van een MSI moederbord) Maar vandaag merkt ik na een half uur intensief werken (wat goed ging), dat toen ik een cd ging branden hij heel traag werd. Nero reageerde niet meer dus gereset. Virus/Ad-ware was geen sprake van, helemaal clean. Toch nog maar voor zekerheid gedaan, niks gevonden. Nieuwe cd-r en waarempel hetzelfde, heel erg traag maar lampje v/d brander was oranje dus was bezig en tijd van nero liep nog dus hij was bezig, wel trager dan normaal maar o.k. Dus ik ff tv kijken, na 2 minuutjes kijk weer ff, en beeld zwart. Dus ik denk schermbeveiliging. Maar nee hoor. Beeld zwart, systeem maakt geen geluid meer, lampje "aan" en lampje "bezig" branden. Ik zet hem uit (powerknop ingedrukt houden). Wil hem weer aanzetten maar er gebeurt niks. Opengeschroefd, lampje van mobo brand rood, dus hij krijgt stroom, althans genoeg voor het lampje want fans draaien niet en ook geen piepjes. Ik kan dus ook geen CMOS reset doen. Maar powerknop/reset connectors en de rest van die connectors zit allemaal goed.
Volgens een topic hier kan het dus dat:
-Voeding kapot (maar lampje mobo brandt rood)
-Mobo kapot (maar lampje mobo brandt rood, ook als ie kapot is ???)
-Resetknop blijft hangen (volgens topic hoogst onwaarschijnlijk en dat is het ook aangezien dat niet het langzaam worden van het systeem verklaard.
Specs.
AMD Athlon XP2000+ CPU
Abit NF7 v2.0 mobo
Codegen 300 Watt voeding
Volgens een topic hier kan het dus dat:
-Voeding kapot (maar lampje mobo brandt rood)
-Mobo kapot (maar lampje mobo brandt rood, ook als ie kapot is ???)
-Resetknop blijft hangen (volgens topic hoogst onwaarschijnlijk en dat is het ook aangezien dat niet het langzaam worden van het systeem verklaard.
Specs.
AMD Athlon XP2000+ CPU
Abit NF7 v2.0 mobo
Codegen 300 Watt voeding