[KAV]90% CPU gebruik

Pagina: 1
Acties:

• BonzO
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11-07 19:55
Ik heb nooit problemen gehad met kaspersky av, maar sinds ongeveer een maand slaat kavsvc.exe (Kaspersky AV) op 90 % CPU als ik een tijdje me pc aan heb staan.

KAV instellingen:
Alles actief en uptodate.
Realtime Bescherming op aanbevolen

Mijn specs:
WinXP SP2
1300 Mhz. (P4)
768 MB geheugen

Het is kort maar ik weet niet wat ik meer hierover kan zeggen. Wie kan me hierbij helpen?

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:31

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Contact opgenomen met Kaspersky? Gekeken waar ie mee bezig is? (scannen ofzo?). Zie/hoor je ook disk access? (ratelen)?

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• BonzO
Ik heb geen contact opgenomen met Kaspersky, dat doe ik bij het uiterste geval, ik kan het hier eerst vragen. Hij is naar mijn weten nergens mee bezig, hij scant helemaal niks (zou wel wat zijn als ie daar al een maand mee bezig is). En disk access... de cd-stations doen allebei niets en diskette's zijn verleden tijd bij mij.

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09:12

Thandor

SilverStreak

Ik snap virusscanners niet, KAV draait prima op mijn Athlon XP 1700+ @ 1920 (PSU stuk, kan dus niet op 2400MHz :( )

Echter heeft een vriend van mij ook KAV geinstalleerd op zijn Pentium IV 2,66GHz, maar zijn CPU gebruik is ontzettend hoog.

MCafee 2004 had bij mij een CPU gebruik van over de 75% (Athlon XP @ 3400+), dat is enorm veel. Een andere vriend met een Duron 600 @ 950 draait Mcafee 2004 zonder problemen.

Ik snap virusscanners niet, hoe kan het dat de éne bij de ander niet draait maar bij de één wel :?

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Verwijderd

Welke build draai je? 5.0.156 is momenteel de laatste hoewel er binnenkort alweer een nieuwe aankomt..

Ben je dan bezig met je PC of is ie idle?

• BonzO
Ik draai de build 5.0.121, maar dit zou toch niet veel moeten uitmaken? Ik heb vrijwel altijd een download programma aanstaan, dus pc is altijd wel bezig, maar dan nog zou het niet uit moeten maken.

ff verder gekeken:
Bij opstarten is kavsvc.exe: 10-50%
Even daarna: 10-20%
En dan word het wachten op 90%

Edit:
Ik heb ff gevolgd wat er gebeurt bij het opstarten van een download programma, maar er gebeurt vrij weinig. Hij staat soms nog wel eens een tijdje op 0% CPU.

[ Voor 22% gewijzigd door BonzO op 15-10-2004 23:06 ]

Verwijderd

5.0.121 is de allereerste releasebuild, je loopt dus al 1 MP achter.
Probeer het eens met 5.0.156 zou ik zeggen. :)

• BonzO
Ik heb 5.0.156 geïnstalleerd, me windows start al stukke sneller :) dus ik hoop dat dit het probleem was. Anders horen jullie het nog wel.

edit:
't Is opgelost met het installeren van de nieuwere versie

[ Voor 20% gewijzigd door BonzO op 02-12-2004 12:09 ]

Pagina: 1