Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Wat betekend de term "OEM" (de afkorting)

Pagina: 1
Acties:
  • 1.304 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-11 13:27

Richard

Kuru Kuru Kururin

Topicstarter
Ja jongens, ik moet het gewoon weten, maar het is me een beetje ontglipt, en ik heb het nu nodig voor een werkstuk, en ik kan het zo 1-2-3 niet vinden op internet en in mijn (school)boeken, Wie helpt mij?

O....E...Manufacturer

20*350ZO45°

Verwijderd

Ik weet het ook niet PRECIES. Ik weet wel dat als je iets OEM koopt, dat je er dan geen software bijkrijgt, en alleen zo'n zakje dus, waar bijv. de kaart in zit.
Retail krijg je het in een doos met software ed.

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

Topicstarter
JA, dat weet ik ook, ik vraag ook niet wat OEM is, maar wat de AFKORTING betekend!

20*350ZO45°

• Dualdude
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-08 20:08
Original Equipment Manufacturer

Verwijderd

Official Equipment Manufacturer

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

Topicstarter
Welke van de 2 is goed?

20*350ZO45°

• Kolky
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 27-11 22:13

Kolky

subtitle not available

Who cares welke van de 2 goed zijn!

Verwijderd

RDk natuurlijk, Kolky I:(

• Hyp Hyper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08 20:56
Die van DualDude is goed, volgens mij. Althans.. ik heb het altijd zo geleerd. Het staat zo in mijn A+ cursusklappertjes :)

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

Verwijderd

Ons Eigen Merk 8-)

De Erik

• Tim
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-08 16:29

Tim

Het is die van Dualdude..

• [BoSS]
  • Laatst online: 10:19

[BoSS]

Geen woorden maar daden!

Het is (voor de duidelijkheid):

Dat je het weet ;)

20x 170 Wp (Solar Frontier) op ZZO / 54 graden

• mvdejong
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11-2024

mvdejong

When does the hurting stop ?

Meeste stemmen gelden :

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large

• Nessuno
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 23-11 16:44

Nessuno

io sono nessuno

oem betekend volgens mij original engenerings manufacter

Na rose e cient spin

Verwijderd

Op zondag 31 december 2000 14:49 schreef prodigy het volgende:
oem betekend volgens mij original engenerings manufacter
dat is geeneens engels kleuter :+

Verwijderd

Het is volgens mij toch echt official

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 27-11 00:27
Volgens mij is het ook 'Official'.

Er is namelijk sprake van een (officieël) contract tussen 2 bedrijven.

• P5ycho
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:24
het is original... neem dan nou maar van mij aan ;)

12x 280Wp ZW, 12x 280Wp ZO, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

Verwijderd

Oerslecht Eigen Materiaal

tis maar da ge het weet , OEM is meestal (nu toch) van veel lagere kwaliteit en snelheid dan retail .

• MrTinux
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 28-11 18:13

MrTinux

Terug van nooit weggeweest.

"Hij doet 't niet" = onvolledige informatie

• Qorne
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-03-2018

Qorne

Think Different

www.computeridee.nl

en dan het woordenboek :+

Verwijderd

Op zondag 31 december 2000 15:28 schreef real_raichu70 het volgende:

tis maar da ge het weet , OEM is meestal (nu toch) van veel lagere kwaliteit en snelheid dan retail .
das de grootste onzin die ik ooit gehoord heb!
de kwaliteit en snelheid van de hardware is PRECIES hetzelfde

Verwijderd

Op zondag 31 december 2000 15:49 schreef bubbie het volgende:

[..]
das de grootste onzin die ik ooit gehoord heb!
de kwaliteit en snelheid van de hardware is PRECIES hetzelfde
Bullshit...soms wel maar vaak ook niet..
Zoals bij het geheugen van Videokaarten.. Dan zie je b.v. bij een OEM versie dat er kwalitatief slechter en trager geheugen inzit dan bij de retail versie.
Meestal een kwestie van een paar nano-seconden, maar dus crap voor de echte tweaker overklokker..
Oem versie heeft b.v. geen video-out of 3d bril erbij.... de retail wel, en uiteindelijk maakt het geheel een produkt..

• Wimpy006
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 28-11 15:26
Georgio. Dat ze dat bij een videokaart hebben van Hercules wil niet zeggen dat ze dat overal doen. Meestal is de OEM versie pcies dezelfde hardware als de retail, mmmmaaarrr het kan ook heel soms anders zijn.

Mijn huidige systeem: Te veel nieuwe oude rommel op om te noemen.

• Wimpy006
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 28-11 15:26
Bij de weg. nu weet ik nog niet wat het is, maar eigenlijk boeit me dat geen ene kont.

Mijn huidige systeem: Te veel nieuwe oude rommel op om te noemen.

• Valium
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 24-11 06:45

Valium

- rustig maar -

Het verschil tussen een Retail en een OEM is dat een retail is bedoeld voor de eindgebruiker, en de OEM voor de makers van complete systemen, zoals comprak, Packard Dell enzo...

Het is meestal zo dat de verschillen puur liggen in de software en de afwerking (zoals doosje), maar vaak is er ook verschil in de garantie. Ook is er soms sprake van verschil in de hardware. Dan is bijvoorbeeld het geheugen langzamer bij de OEM-versie.

Help mee met het vertalen van GNOME. | #nos op irc.tweakers.net voor directe hulp.

Verwijderd

kan je een beetje engels??
dit zou je antwoord moeten zijn:

OEM (Original Equipment Manufacturer):
The term "Original Equipment Manufacturer" is actually a misnomer. With the OEM version of a product, it is not the "original" manufacturer of the product who is selling the product, but rather a Value Added Reseller (VAR). The product from the "original" manufacturer, packaged in their box, is usually called the retail version. With an OEM version, a VAR has purchased a large volume of the product for one of several reasons: the product may be adapted and "rebranded" for the special needs of the VAR or the product is to be included in a package assembled by the VAR. The warranty of both products is usually the same.
The only difference is that the OEM products are usually warranted by the individual VAR, not the manufacturer. What this means to you is that you can purchase the same high quality product for less money with the same warranty by purchasing an OEM product. Sometimes an OEM product comes in a "white" non-retail box or is included as part of a bundle with packaging from the VAR putting together the bundle.

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-11 10:25

pro_6or

amateur_60r

oem = egf

= original equipment manufacturer

vraag me niet wat dan dan weer precies moet beteken (echt gereedschap fabrikant, whoehaha)

een treffende spreuk

Verwijderd

OEM? is dat een afkorting dan :+ ?

Verwijderd

OEM
Original Equipment Manufacturer. Leveranciers van apparatuur die door andere firma's als halfproduct worden aangekocht. Bijvoorbeeld producenten van A-merk PC's kopen toch OEM-drives en hard disks om, met hun eigen label erop, als eindprodukt te worden verkocht.

en nu smoel :)

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

Topicstarter
Op zondag 31 december 2000 17:20 schreef Valium het volgende:
Het verschil tussen een Retail en een OEM is dat een retail is bedoeld voor de eindgebruiker, en de OEM voor de makers van complete systemen, zoals comprak, Packard Dell enzo...

Het is meestal zo dat de verschillen puur liggen in de software en de afwerking (zoals doosje), maar vaak is er ook verschil in de garantie. Ook is er soms sprake van verschil in de hardware. Dan is bijvoorbeeld het geheugen langzamer bij de OEM-versie.
Je begrijpt het niet helemaal hè, ik vraag niet WAT OEM is, maar wat de afkorting betekend, dus voortaan eerst alle andere posts doorlezen ipv meteen doorstkkeren naar pagina 2!

Ik heb geloof ik hier heel wat teweeg gebracht op GOT, terwijl het eigenlijk de bedoeling was dat ik na 1 reactie mijn post wel zou zien verdwijnen

20*350ZO45°

• Valium
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 24-11 06:45

Valium

- rustig maar -

Zeg RDK,
Dat jij als eerste een draad begint met een bepaalde vraag wil niet zeggen dat we alleen maar op jouw eerste vraag mogen antwoorden. Ook vind ik jouw reactie behoorlijk onbeschoft door meteen te beweren dat ik zonder te lezen onzin zou gaan schrijven.

Laat ik je meteen FF vertellen dat ik de reactie had bedoeld als antwoord op het meningsverschil over of er al dan niet verschil is tussen de hardware van retail en OEM. Dat is eigenlijk de enige vraag die op dit forum gesteld zou moeten worden. Kinderen zoals jij die afkortingen willen weten gaan maar naar whatis.com of naar dedikkevandale.nl ofzo. Of gebruik eens een zoekmachine.

Ik kan best tegen kritiek op mijn posts, maar dan moet dat wel gegrond zijn en niet bestaan uit moddergooien. Pfff...ik niet begrijpen (8>
Ik heb niet met je geknikkerd (goeie uitdrukking die ouwe lullen altijd gebruiken :) )

Help mee met het vertalen van GNOME. | #nos op irc.tweakers.net voor directe hulp.

Verwijderd

kort maar krachtig
kijk hier maar

http://www.octave.com/oem.html

• mvdejong
  • Laatst online: 29-11-2024

mvdejong

When does the hurting stop ?

Soms is er wel degelijk een fors technisch verschil tussen de retail- en de OEM-versie van een product.
De Matrox Millenium I had een RAMDAC van 220 MHz, de Compaq QVision 2000 was een OEM-versie met een RAMDAC van 175 MHz (verder exact dezelfde kaart), toch waarachtig geen klein verschilletje.

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large

Verwijderd

En toch is het Official :+

Verwijderd

lees dit maar

original equipment manufacturer

An OEM (original equipment manufacturer) is a company that uses product components from one or more other companies to build a product that it sells under its own company name and brand. (The term is sometimes mistakenly used to refer to the company that supplies the components.) IBM is an example of a supplier to the OEM market (and IBM is also an OEM itself since it uses other companies' parts in some of its products).

Verwijderd

Op zondag 31 december 2000 15:59 schreef ge0rgi0 het volgende:

[..]
Bullshit...soms wel maar vaak ook niet..
Zoals bij het geheugen van Videokaarten.. Dan zie je b.v. bij een OEM versie dat er kwalitatief slechter en trager geheugen inzit dan bij de retail versie.
Meestal een kwestie van een paar nano-seconden, maar dus crap voor de echte tweaker overklokker..
Oem versie heeft b.v. geen video-out of 3d bril erbij.... de retail wel, en uiteindelijk maakt het geheel een produkt..
Das ook bullshit , ik heb hier een Hercules Geforce II Pro die standaard het geheugen op 400 Mhz heeft en die draait hier 3DMark op 495 . Wil ik wel eens weten wat een retailkaartje doet dan .

Verwijderd

Op zondag 31 december 2000 17:06 schreef Wimpy006 het volgende:
Georgio. Dat ze dat bij een videokaart hebben van Hercules wil niet zeggen dat ze dat overal doen. Meestal is de OEM versie pcies dezelfde hardware als de retail, mmmmaaarrr het kan ook heel soms anders zijn.
Ah, je had liever gezien vaak wel maar soms ook niet..ok.... wat jij wil >:)

• Destruction
  • Nu online

Destruction

(ex-)Automonteur

OEM

Op
Elk
Moederbord :?

:?

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.

Verwijderd

Ik kan je deze link van harte aanbevelen:
http://webopedia.internet.com/

Hier vind je een groot woordenboek met computergerelateerde termen en betekenis.

Verwijderd

dat zal erg handig zijn voor dit soort gevallen...

• LiGHtNiNG!
  • Laatst online: 20-11 00:10

LiGHtNiNG!

(tm) since 1985, build in &#03

Zeg jongens we kunnen wel weer een eindeloze discussie houden over het wel of niet slechter zijn van O(riginal)EM produkten maar dat is toch echt fabrikant afhankelijk.

Wat hier veel verkocht wordt in de retail zijn eigenlijk geen OEM produkten maar gewoon produkten die door de desbetreffende shop ingekocht zijn in bulk verpakking.
En die produkten HOEVEN niet slechter te zijn, het gros van de HD's wordt zo verkocht en zie je dat er OOIT bij staan bij de gemiddelde winkel?

Bij de ene fabrikant betekend OEM dat je 0,0 support krijgt, bij de ander dat je een "slechter produkt" krijgt.. Weer een andere levert er gewoon geen software bij.
Maakt mijn PX1210A toch ook niet slechter dat ik hem "oem" gekocht heb. Die software en lege CDR(W)'s interesseren niemand een reet als je al 3 andere branders daarvoor hebt aangeschaft (met de nodig troep erbij)

Naja weer mega off-topic.. over en uit

Laat maar.. .

Verwijderd

HET BEWIJS

• DeTeraarist
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-11 21:56

DeTeraarist

#Boots2Asses

Real Raichu heeft vast een stuk duurdere hobby als mij. OEM kan niet slechter zijn omdat het dezelfde producten zijn, alleen in een uitvoering zonder extra's als software, kabels, schroefjes enzo.

Mijn Plextor OEM is net zo goed als de Plextor retail van een vriend.

Soms, als ik heel stil ben, kan ik de zon horen schijnen

Verwijderd

Nog een stommere vraag: Hoe spreek je het uit? De letters apart, of als 1 woord?

• harryslinger
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-11 19:56
Op zondag 31 december 2000 15:28 schreef real_raichu70 het volgende:

dikke vette bullshit, het betekent alleen dat er geen doos en andere fancy extra shit bijzit!

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Op maandag 15 oktober 2001 18:23 schreef Michiel_H het volgende:
Nog een stommere vraag: Hoe spreek je het uit? De letters apart, of als 1 woord?
wat je wilt gewoon :)
OO EE EM
of OEM
offe original equipment mannetjesfactureerder

• O.D.Smolik
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-11 23:44

O.D.Smolik

Geen dag, zonder een appel.

Neej, ik hoorde net van een meneer van de computerwinkel bij ons de buurt dat het Official Equipment Manufacturer is en niet Original Equipment Manufacturer! ;)

Verwijderd

Oem bij logitech betekend maar 1 jaar garantie
en èèn model voor recentste versie.

Normale producten van logitech hebben 3 tot 5 jaar garantie
Pagina: 1