moderatie afwegingen...

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenB
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 07-10 21:03
Ik zat net de Dell Pocket DJ 5 thread te moderaten en kwam deze reactie tegen.

Wat ik zo lastig vind aan zo'n reactie, en aan de diversiteit aan moderaties te zien anderen ook, is de afweging of een flamebait opmerking in een reactie waar wel iets zinvols instaat nou belangrijker is dan het zinvolle gedeelte :) Bij het lezen vond ik namelijk dat de poster wel een belangrijk punt had, dat ook nog eens niet eerder in de reacties aan de orde was geweest, namelijk dat de software die Apple bij hun spullen stopt ook een motivatie kan zijn om het te kopen.

Ik twijfels overigens aan of dat zo is aangezien je die software pas thuis ontdekt en niet in de winkel of in de webshop waar je met je pinpas/creditcard in de aanslag staat te twijfelen. Maar los daarvan vind ik de opmerking opzich wel bijdragen aan de discussie.

Alleen dan gaat iemand aan het einde nog even een opmerking maken over dat hij zich schaamt voor het hebben van een Windows PC en dan denk ik: Waar is dat voor nodig? En voor mij als lezer leidt dat dan vervolgens dermate af dat ik de reactie alleen nog omlaag kan moderaten, omdat het zwaartepunt toch in die opmerking ligt uiteindelijk.

Zonde toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:51

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

ik zie er eigenlijk ook geen flamebait in, de opmerking dat '..er meer merken met een iPod-killer zijn, dan zandkorrels in de Sahara..' komt misschien een klein beetje hard over, maar is volgens mij gewoon een humoristische uitdrukkingswijze om aan te tonen dat juist het product waartegen ze iets opzetten, duidelijk de marktleider is ...

zijn vervolg onderschrijft dat ook, met zn positieve waardering voor iTunes (maar een +3 vind ik ook wel wat hoog, zeker omdat je al snel een verder offtopic discussie krijgt over hoe goed/slecht iTunes dan wel niet is )

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Mijns inziens een correcte reactie zonder echte cynische dingen. enkele feiten die kloppen, zoals veel ipod-killers (yeah, 82% marktaandeel.. :)) en ook de opmerking dat de software (itunes) prima werkt is correct... want dat is tegenwoordig het verschil tussen Apod en Bpod.

Dus, staat nu op +2..... en ook de tag (grappig) klopt ook wel. Hoger is niet echt noodzakelijk, lager is ook best zonde, want de inhoud stipt wel degelijk iets aan.

* Delerium heeft ook WinXp en itunes en iPod
Die laatste schaamte... sjaa. Itunes heeft nu eenmaal een andere look dan de rest van die Win-meuk. Je kan daarmee wel stellen dat je zo kan zien hoe het gras van de overkant eruit ziet en dat WinXP pauper is. Ikzelf vind OSX zo mooi dat ik wel een Apple wil hebben/proberen.... dus ik denk dat je idd met supertunes geconfronteerd kan worden.
* Delerium heeft diverse zware crashes van iTunes meegemaakt......
Wat dat betreft is het gewoon windows dus.

[ Voor 36% gewijzigd door Delerium op 16-10-2004 00:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spice
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-06-2024

Spice

- Mijn vader is een tovenaar -

hihi, wel een leuk onderwerp om een heerlijke onzinnige discussie op gang te brengen.
Ik snap in ieder geval nix van de Ipod hype, ik heb een smartphone vanaf april 2003 met een 512 Mb SD-kaartje. Ik fiets naar mijn werk en ga regelmatig op vakantie, dwz, ik gebruik dit ding ook om naar muziek te luisteren.
Ik heb nog niet 1 mp3-bestand vervangen op dit schijfje (sinds april 2003). Wie o wie legt mij het nut uit van 4 Gb aan muziek of meer) zonder dat ik:a) lig te schuddebuiken, 2) de tranen spontaan in mijn ogen springen 3) met mijn mond vol tanden sta.
<ben benieuwd>

[ Voor 3% gewijzigd door Spice op 16-10-2004 00:44 ]

Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Laatst online: 00:18

botoo

💀 too old to die young

Waarschijnlijk luister jij met je smartphone slecht naar een zeer beperkt deel van je muziek, dat deel is zelfs zo beperkt dat het ook niet de intentie heeft om volledig te zijn.
Nu zal je op meer (4-40) Gb ook niet je volledige verzameling hebben, maar wel zoveel dat je vrijwel altijd de muziek bij je kan hebben waar je op een bepaald willekeurig moment behoefte aan hebt. en dat lukt je niet met 512 Mb.

Verder durf ik te stellen dat de geluidskwaliteit van je smartphone de vergelijking met de iPod niet aan zal kunnen. De iPod heeft, zelfs met de standaard oordopjes, een heel hoog niveau.

Vanuit mijn eigen ervaring wil ik nog toevoegen dat de multi-Gb's vaak ingezet worden als data-transportmiddel, met de firewire aansluiting pomp ik regelmatig grote bestanden (20Mb-5Gb) tussen Mac en Wintel-bak heen en weer (en dan heb ik nog steeds ruim voldoende hoge kwaliteit MP3 bij me :)).

* botoo heeft nog geen iTunes crashes meegemaakt, maar werkt dan ook gewoon iTunes op Mac zelf :+ :)

Wat de reactie van TS betreft, daar zie ik niets bijzonders in, net zo min als je de schaamte gelijk als trollen moet zien.
Staat nu op +1 en dat is imo prima binnen het kader wat te billijken is, met +2 zou ik evenmin moeite hebben.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeX
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-08-2022

KeX

^ met stom is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenB
  • Laatst online: 07-10 21:03
Ecteinascidin schreef op 16 oktober 2004 @ 00:03:
[...]
Wat dat betreft is het gewoon windows dus.
Lol, nu maak je uiteindelijk dezelfde flamebait opmerking als in de post waarover ik het had :)

Maargoed, opzich wel leuk voor de discussie dat iemand iTunes naar voren brengt, vooral aangezien dat mogelijk een verkoopargument is voor concurrenten.
Pagina: 1