Toon posts:

Gare Asus9600xt

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen, ik heb sinds een tijd mijn asus 9600xt terug.(was stuk gegaan) Ik natuurlijk blij en helemaal toen ik zag dat er op de geheugen modules stond 407 :) . Ik helemaal blij, kaartje er in en eerst zien wat hij op stock snelheden deed met omgega 4.9 drivers bij 3d mark 05 (draaide eerst net 9500pro en heb score van 18xx gehaald). Een score van 15xx haalde ik. Beetje teleur gesteld natuurlijk omdat ik met de 9500pro standaard meer haalde.
Maar nu kom ik ff terug op die geheugen snelheid van het geheugen. Ik begin te overclocken. Chip op 530 en geheugen op 330ddr (660). Gelijk artifacts :? . Ik denk hoe kan dit. Ik chip terug klokken. Geen resultaat. Artifacts blijven. Geheugen terug klokken. Probleem over. Temps zijn goed volgens smartdoctor. gpu 43, mem 45.
Hoe kan dit?? Ik vind dit een beetje vreemd en jammer natuurlijk. Ik was van plan om een grotere score te krijgen dan de 9500pro die een ik een terug voor een prikkie heb kunnen kopen.
Hopelijk weten jullie antwoord.

• matinez
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Misschien wilt hij gewooner wijs niet hoger, lijkt me zeer vreemd.
Misschien moet je zelf even met je hand voelen ( let op statischheid) of het geheugen warm word.

[ Voor 7% gewijzigd door matinez op 15-10-2004 21:02 ]

Verwijderd

Topicstarter
matinez schreef op 15 oktober 2004 @ 21:02:
Misschien wilt hij gewooner wijs niet hoger, lijkt me zeer vreemd.
Misschien moet je zelf even met je hand voelen ( let op statischheid) of het geheugen warm word.
Heb ik ff geprobeerd.
Het is valt best mee, is niet zo dat als je hem ff aanraakt je meteen je handen fikt. Je kan hem best wel ff een tijdje beet houden.

• matinez
  • Niet online
Verwijderd schreef op 15 oktober 2004 @ 21:13:
[...]

Heb ik ff geprobeerd.
Het is valt best mee, is niet zo dat als je hem ff aanraakt je meteen je handen fikt. Je kan hem best wel ff een tijdje beet houden.
toch vreemd, ik heb ook een Sapphire 9600XT gehad, k weet alleen niet meer wat die precies deed op OC timing.. is overleden :D

Zoek anders even naar het 9600XT topic is er ongetwijfeld ;)

Ook zou ik igg op moment ff gaan benchen met de betere ATi Drivers.
4.11 Beta
meuktracker: ATi Catalyst 8.07 beta

4.10
meuktracker: ATi Catalyst 4.10
- Performance improves approximately 5% on the ATI RADEON™ 9600 XT

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 06-08 14:00
9600xt is ook gewoon een gare kaart :Z

Modbreak:Zeg dan niets :Z

[ Voor 30% gewijzigd door Pollewob op 17-10-2004 00:15 ]

Facts don't care about your feelings

Verwijderd

Topicstarter
YoshiBignose schreef op 15 oktober 2004 @ 21:24:
En bedankt,.......

Maar ff reactie op de anderen. Ja idd een beetje vreemd. En ik zal dit weekend maar ff andere drivers proberen. Zien dat dat helpt. Hoop het wel.

Verwijderd

probeer eens de omega drivers en kijk eens hier: http://www.techsupportforum.com/showthread.php?t=11972 ( als je daar kan komen en engels kan lezen)

• El Snorro
  • Laatst online: 29-07 15:29
YoshiBignose schreef op 15 oktober 2004 @ 21:24:
Waar slaat dan nu op?
De 9600xt is imo een zeer goede prijs/perf verhouding kaart....
Dit soort posts worden niet echt goed opgenomen hier op GoT (en terecht imo)

E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 06-08 14:00
nou waarom is er dan eeen 9600XT problemen topic :|

Facts don't care about your feelings

• Gehaktbal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-07 10:20
er zijn overal wel eens problemen mee. En dat is niet gelijk een excuus om iemand daar mee te helpen.

Overlocken doe je het liefst in kleine stappen.
Daarnaast moet je niet echt teveel afgaan op prestaties in 3dmark2005
Het is daarnaast ook niet geheel ondenkbaar dat een 9500Pro beter presteerd dan een 9600XT. De 9500 Pro gaat de 9600 pro al voorbij (het is en blijft de R300 core)

Wat doen de nieuwe Catalyst 4.10 drivers eigenlijk met de peformance??
Draai daarnaast ook nog even 3Dmark 2003 en 2001, dan kunnen we wat meer 'bekijken'. :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik draai dus op dit moment met de laatste omgega driver 2.5.76 (4.9 catalyst). Ik ga vanmiddag nog wel ff bezig om andere drivers te testen. En dat van de 9500pro ben ik met jullie eens.
Word vervolgd...

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben weer even bezig geweest maar het maakt niet uit.(andere drivers e.d.) Op zich de scores vallen best mee. 3d mark03 een score van ongeveer 3900. Maar de oude kaart heb ik zelf al een score van 4400 gehaald na wat overclock werk. Dat haalt deze niet :(
Ik heb ATI Tool ook even gedraaid en als ik het geheugen op 325/330 zette kreeg ik al artifact in het scheermpje waarin die kubus draait. Vreemd, want de kaart kan trouwens gewoon op 325 draaien volgens smartdoctor.
Ik kijk nog ff op internet en anders overleg ik wel met de verkoper waar ik hem weg heb. Wat hij er van vindt. Anders verkoop ik hem gewoon wel.
Hier mag van mij een slotje op.
Pagina: 1