UB Fast Ethernet switch

Pagina: 1
Acties:

• The Lord
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 16:06
Ik heb een leuke 8 poorts switch op de kop getikt. De eigenaar dacht dat het ding niet goed werkte; traag door veel collisions en de 1e poort doet het niet.
Dat ding is dus gewoon met SNMP software ingesteld. 1e poort 10Mbps Full Duplex, andere 7 100Mbps Half Duplex. Hij forceerde zijn NIC's op 100Mbps Full Duplex; weet die vent veel...
Nu weet ik geen ip adres, subnet mask enz. van dat ding. En Ungerman-Bass is overgenomen door Newbridge. En die hebben geen documentatie van dat ding! Damned!

Dus nu mijn vraag : Weet iemand hoe ik dit ding kan programmeren d.m.v. de console aansluiting of kan resetten met de jumpers?

Ungermann-Bass, model GREFE8TX-01F3.

geeft geen inhoudelijke reacties meer

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09:53
Als er een RS232 (seriele) aansluiting opzit kan je op dat ding inloggen. Die doe je met hyperterminal ofzo. Op mijn switch zijn de instellingen daarvoor 9600 bps,8,n,1 en géén hardware flowcontrol. Als ie het wachtwoord vraagt moet je denk ik gewoon op [enter] drukken. Daarna kan je als alles goed gaat alles goed instellen (b.v. dat ding een ip-nummer en ander wachtwoord geven).

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y | 3x Victron MP2 6k5, 48kWh

• The Lord
Met Hyperterminal kreeg ik wel alle tekst te zien, maar het ding reageerde niet op de input. Vanmiddag ga ik dan software flow control proberen.

Nog meer suggesties (bv documentatie :) )

• FatalError
[Hier stond onzin]

BDW: managed switches met 'maar'8 pooorten zie je niet veel ;)
Mag ik vragen wat je ervoor gegeven hebt?
Ik heb pas een 24 poort managed 10/100 switch gekocht voor 850 piek, normaal zijn die krengen 3000 piek :) :) :)

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y | 3x Victron MP2 6k5, 48kWh

• FatalError
Oh ja, is je seriele kabeltje wel goed?
Het kan zijn dat het een null-modem kabel moet zijn (gekruist) of een 'rechte' kabel (in mijn geval).

• The Lord
Slechts F150,-, want hij werkte niet meer goed... Whahahaha! En er zitten ook twee expansion slots in met glasvezel modules, maar daar heb ik niet zoveel aan.

En bij die kabel heb ik mijn twijfels. Ik heb alvast twee connectoren gehaald om er zelf eentje te maken.

P.S. F850,- voor 24x10/100 is ook errug goedkoop.

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-08 07:21

PcDealer

HP ftw \o/

LinkedIn WoT Cash Converter

• The Lord
We zijn bijna een jaar verder. Er zijn veel meer users dus meer hulp. Dus proberen we het nog maar eens!

• The Lord
Weet iemand het nu wel?

Pagina: 1