Toon posts:

Welke xDSL router moet ik kopen?

Pagina: 1
Acties:
  • 40 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb adsl via xs4all en heb nu een adsl modem.

Nou wil ik graag een router(alles in een).
Met het modem er al in zodat ik mijn huidige modem niet meer hoef te gebruiken.
De router moet wel aan een aantal eisen voldoen.
*Ingebouwde 4-poort(of 8) Switch
*Ingebouwde Firewall
*Ingebouwde DHCP server
*Volledig Web-based management
*Tevens wil ik poorten kunnen mappen zodat ik ook een gameserver kan neer zetten.
*Evt. Wireless.
Maximaal mag hij rond e 60 a 70 euro kosten.
Iemand tips?

gr

Bas

• n1els
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-06-2025
Een combi adsl modem, router, en wireless is meestal toch echt een stukje duurder dan 70 euro.

als je huidige adsl modem een ethernet is, kun je gewoon een extra routertje / switch nemen. want waarschijnlijk heb je in je huidige modem al firewall, NAT. web based management is vrij standaard.

Dimidium facti qui bene coepit habet: sapere aude.

• Br@m
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik heb hier een Linksys WAG54G staan (ADSL modem/Router/Wireless, die perfect werkt. Ben er dus heel tevreden mee, maar wel duurder als je € 70,00 :)

Garmin NUVI 300 - ACER Aspire 5102WLMi

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Inderdaad waarom perse dit modem weg?

Alles-in-1 is niet altijd handig qua plaatsing voor je wireless station. ADSL modem blijft altijd (voor optimaal resultaat zeker bij snellere verbindingen) zo dicht mogelijk bij je ISRA aansluiting.

En je wireless station wil je eerder centraal in de woning. Daarnaast hebben de alles-in-een apparaten vaak van alles een beetje en alles een beetje goed.

Je hebt al een modem, kies hierbij een losse wireless router naar wens.

Misschien is de Linksys WRT54G iets?

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• base_
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11:20
Je moet zowiezo ff checken wat je nu hebt, anders moet je weer meer uitgeven voor de nieuwe router of een goedkoper merk kiezen :/ (heb je een ethernet modem dan heb je weer geen adsl modem in de router nodig, router met wifi is iets duurder maar natuurlijk niet zoveel als later los te moeten aanschaffen)
Kwa merk kan ik wel draytek of linksys aanraden, deze zijn prijs/kwaliteit er goed.

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-02 13:21

Korakal

Up up up!

Hoi Bas100, welkom op GoT. We verwachten hier van je dat je dit soort vragen zelf kunt beantwoorden (Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette)). Je kunt best eens beginnen met zelf uitzoeken welke apparaten er op de markt zijn (websites van fabrikanten nazoeken, pricewatch, google, reviews...) en dan zelf je keuze maken op basis van je wensenlijst... het is niet de bedoeling dat wij dit voor je doen :Y)
Succes met kiezen :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.