Toon posts:

(XP) Ander inlog, ctrl,alt,delete, uitlog scherm

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ten eerste, ik weet dat dit al een keer is geweest. Maar de oplossing is nooit boven water gekomen.

Ik moest voor een programma .NET Framework installeren.
En sindsdien heb ik een inlogscherm (voorheen nooit) en afsluiten van windows duurt veel langer. Ik heb ook andere schermen bij inlog, ctrl+alt+delete, en uitlogscherm. Kan iemand mij helpen voor het antwoord.
Ik heb al gekeken bij Gebruikersaccounts. en dan bij selecteer de aan- en afmeldingsopties. maar daar zie ik niks staan.

Verwijderd

.NET Framework voegt een account toe aan de PC. Ik ga er van uit dat je tot die tijd op de administrator account werkte zonder wachtwoord. Door de toevoeging van deze interne account krijg je nu dus een inlogscherm. Er was geen keus, nu is er keuze mogelijk in de accounts. En het ctrl-alt-del-verhaaL: dat is de klassieke NT aan-/afmeldmethode. In het controlepaneel "Gebruikers" kun je bij "Wijzig hoe mensen inloggen" dit veranderen.

En het afsluiten...Windows heeft door toevoeging van .NET meer zaken open staan die bij het afsluiten netjes gesloten/opgeslagen moeten worden.

Lijkt mij een aardig antwoord..

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 15-10-2004 21:25 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 15 oktober 2004 @ 21:24:
.NET Framework voegt een account toe aan de PC. Ik ga er van uit dat je tot die tijd op de administrator account werkte zonder wachtwoord. Door de toevoeging van deze interne account krijg je nu dus een inlogscherm. Er was geen keus, nu is er keuze mogelijk in de accounts. En het ctrl-alt-del-verhaaL: dat is de klassieke NT aan-/afmeldmethode. In het controlepaneel "Gebruikers" kun je bij "Wijzig hoe mensen inloggen" dit veranderen.

En het afsluiten...Windows heeft door toevoeging van .NET meer zaken open staan die bij het afsluiten netjes gesloten/opgeslagen moeten worden.

Lijkt mij een aardig antwoord..
Ok, aardig antwoord. Maar als ik vertel dat ik .NET Framework verwijderd heb. en nog steeds deze dingen krijg. dus NT aan/afmeldmethode. Hoe kan ik dit weer veranderen. En ik heb die .NET account verwijderd. Maar inlogscherm blijft komen.

IK heb geen wachtwoord idd.

Verwijderd

Nog steeds geen raadsel:

1. Bij Gebruikers kun je aanvinken hoe deze zich aanmelden: klassiek (met ctrl-alt-del) of op-z'n- XP's;

2. Of er bij 1 account (de Administrator account) automatisch wordt opgestart is te veranderen middels de XP Powertoy Tweakui. Dit heet de zgn Auto Login (http://www.microsoft.com/...owertoys/xppowertoys.mspx)

Zo wijzig je dit handmatig (ben lui dus hierbij de engelse versie). Of check deze pagina: http://www.mdgx.com/2k1.htm

HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon

In the right hand pane look for the "AutoAdminLogon", "AutoLogonCount" {DWORD [REG_DWORD] Value}, "DefaultDomainName", "DefaultUserName" and "DefaultPassword" String [REG_SZ] Values.
Highlight "AutoAdminLogon" -> right-click on it -> select Modify -> change its value to 1 -> click OK.
Highlight "AutoLogonCount" -> right-click on it -> select Modify -> check the Decimal box -> change its value to 4294967295 (maximum allowed) -> click OK. This is MANDATORY to be able to take advantage of the auto login feature more than once. [4294967295 times should be plenty. :)]
Now highlight "DefaultUserName" -> right-click on it -> select Modify -> change the text to match your UserName (default is "Administrator" if you haven't changed it) -> click OK.
Repeat same steps for "DefaultPassword". [Choose your Password wisely! :)]
If you are not logging into or do not have a (Network) Domain account, you can leave the "DefaultDomainName" String Value empty, or delete it altogether.
If any of these Strings do not exist, you need to create them: right-click on an empty spot in the Regedit right hand pane -> select New -> String or DWORD Value -> assign it one of the names above -> press Enter -> right-click on it -> type in the appropriate text string (as described above) -> click OK -> restart Windows when done.

Zo, nu moet jouw probleem opgelost zijn.

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 15-10-2004 22:56 ]

• Bliep
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10-01 16:07
start->uitvoeren->control userpasswords2

en dan ff "Gebruikers moeten een gebruiksnaam en wachtwoord opgeven om deze computer te kunnen gebruiken" uitvinken. Vervolgens word er om een username en password gevraagd. Deze ff invullen (In mijn geval Administrator met password ******). Als je dit gedaan is het opgelost :)

Verwijderd

Als er nooit een password is geweest is dit niet nodig.

• Bliep
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10-01 16:07
Ja maar dan vul je bij password gewoon niks in :)

Verwijderd

Nee, je moet het gewoon leeg laten. Niet 'niks' invullen
8)7

Sorry, geintje :-)

[ Voor 95% gewijzigd door Verwijderd op 15-10-2004 23:37 ]

Verwijderd

Topicstarter
Okee bedankt voor de reacties, problem solved!
Pagina: 1