[XP] Rechtermuisknop op bestanden is crash

Pagina: 1
Acties:
  • 155 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Bramm
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-04 10:42
Wat is microsoft toch ook weer een ster in het maken van brakke producten :(

Toen ik de PC aanzette, ongeveer anderhalf uur geleden, kreeg ik na het opstarten de melding of ik 3 updates wou installeren (1 voor XP, 1 voor IE en 1 voor GDI+). Na het installeren opnieuw opgestart en gewoon ff internetten enzo. Toen wou ik wat bestanden kopieëren van de ene map naar de andere, dus ik Ctrl-V. Gevolg: crash naar desktop. Ik zag voor ongeveer 2 seconden alleen m'n wallpaper, daarna verscheen het bureaublad weer. Maar de map was gesloten en er was niets gekopieërd. Dus ik :? Nog maar eens een keer proberen. Zelfde resultaat. Rechtermuisknop dan maar. Zelfde resultaat. De toets voor het contextmenu dan maar (de toets tussen de windows en de Ctrl toets). Zelfde.
Na wat geklik heen en weer heb ik het volgende uitgevonden: Rechtermuisknop of equivalent op een map: het contextmenu verschijnt gewoon. Rechtsklik ik echter op een bestand of een icoontje op m'n bureaublad, dan krijg de bovengenoemde crash.
Hetzelfde probleem heb ik met Ctrl-X

Wat ik gedaan heb:
-Rondneuzen op Google
-Rondneuzen op GoT
-Systeemherstelpunt van gister en daarna van eergister hersteld
-Nieuwe drivers van Logitech geinstalleerd.
-Geprobeerd of ik de updates terug kon vinden om ze te deinstalleren, maar ik wist niet meer welke het waren.
-Muis in plaats van USB op PS2 aansluiten
-Andere muis (wel hetzelfde type) geprobeerd.
-Linker en rechter muisknop "omgewisseld'
Allemaal zonder resultaat.

Info:
Windows XP Home SP1
Logitech Wheelmouse Optical
Logitech drivers 9.79
Asus A7N8XE-Deluxe
AMD Athlon XP 2800+
512 mb geheugen

Heeft iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen?

Edit: nog even ter aanvulling: De rechtermuisknop werkt gewoon in programma's enzo. Het is dus puur in windows dit probleem

Edit 2: Het probleem begint zich uit te breiden :(
Als ik een bestand geselecteerd heb en ik klik op het tabbladje "Bestand", dan krijg ik ook die crash. Alle ander tabblaadjes doen het gewoon :?
Hetzelfde geldt weer: Alleen bij bestanden, niet bij mappen

Edit 3: We gaan vrolijk verder :|
Aan het lijstje kunnen nu ook delete en shift+delete toegevoegd worden.

Het lijkt wel alsof windows wil voorkomen dat ik iets met m'n bestanden doe (verplaatsen, verwijderen enz.)

[ Voor 20% gewijzigd door Bramm op 15-10-2004 18:45 ]

Verwijderd

Een systeemherstelpunt opzoeken van vóór het tijdstip dat de problemen begonnen. Wel de in de tussentijd gemaakte bestanden (documenten) veilig stellen, want die ben je misschien ook kwijt na het herstellen.

Verwijderd

Misschien dom...maar Service Pack 2 installeren... die GDI+ kwam na Service Pack 2 in die lijst. Wellicht dat je dat even kan proberen.

• likkepot
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 06-12-2024

likkepot

Ghehe ghe heehe!

Een systeemherstelpunt opzoeken van vóór het tijdstip dat de problemen begonnen. Wel de in de tussentijd gemaakte bestanden (documenten) veilig stellen, want die ben je misschien ook kwijt na het herstellen.
Dat heeft hij toch gedaan :?
Hoe zit het met je virtueel geheugen?

[ Voor 65% gewijzigd door likkepot op 15-10-2004 21:43 ]

nikszolekkeralss.exe

• Bramm
virtueel geheugen is er genoeg

Met service pack 2 ben ik nog wat terughoudend. Voornamelijk vanwege het aantal programma's wat niet draait onder service pack 2.
Maar aangezien het tot nu toe de enige "oplossing" is die ik weet, zal ik het eens proberen.

• Bramm
Verwijderd schreef op 15 oktober 2004 @ 21:42:
Misschien dom...maar Service Pack 2 installeren... die GDI+ kwam na Service Pack 2 in die lijst. Wellicht dat je dat even kan proberen.
Simpel doch doeltreffend _/-\o_

overigens zie ik microsoft er voor aan om dit expres gedaan te hebben. De enige icoontjes die ik wel op het bureaublad met rechtermuisknop kon aanklikken waren die van Word en MSN :X
Pagina: 1