[WLAN] Lage transfer speed/ slechte verbinding

Pagina: 1
Acties:

• Gijsh
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13-05 10:36
Vandaag heb ik samen met w03f 2 netwerkkaarten van ASUS gekocht: de WL-138G.
We hebben de kaarten (volgens handleiding) geinstaleerd. We hebben de software geinstaleerd. Via deze software hebben wij een ad-hoc verbinding gemaakt.
Deze software geeft aan dat er een verbinding is. We hebben de snelheid op Auto gezet. Dit verliep allemaal erg goed, we konden elkaars pc vinden via het netwerk. Echter, het kopieren van bestanden gaat erg sloom, ook als wij de snelheid van de netwerkkaart op fixed 54mbps zetten. Wij halen maximale snelheden van 200kb/s.
De pc's staan in verschillende kamers, hooguit 3 meter hemelsbreed van elkaar. Met enkel een muur ertussen.
Het spelen van een spel lukte wel, dit ging echter wel haperend. Na het opnieuw opstarten van beide computers kregen wij problemen met de verbinding. Bovenstaand probleem blijft zich voordoen.
We gebruiken beiden windows xp( 1 home edition en 1 professional).

Heeft iemand enig idee wat het probleem zou kunnen zijn? :)

Verwijderd

wlan is altijd traag in het zuiver overpompen van bestanden. Als dat je bedoeling is, kan je best voor een wired oplossing kiezen. Nu is 200 kB/sec wel heel erg laag... ik haal met mijn 11mbit kaartje (centrino) toch een 800-1000 kB/sec, als het om files overzetten gaat.
mss kan je eens kijken naar de constructue van de muur?
is dat zo'n gipsplaten-ding met een ijzere framewerk erin? of wat is juist de constructie?
zet je pc's eens in dezelfde kamer, dus zonder muur ertussen, en probeer nog eens...?

• Gijsh
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13-05 10:36
Aangezien wij niet weten wat voor muur het precies is, hebben we het zekere voor het onzeker genomen, en de computers in 1 kamer gezet, ongeveer 2 meter van elkaar.
Hier probeerden wij hetzelfde, maar met hetzelfde gevolg.
Wij hebben de SSID hetzelfde, het kanaal ook, en wij hebben de data rate op auto gezet. Nu krijgen we beiden elkaars pc te zien. Via bv. verkenner kunnen we nu gewoon bestanden kopieren, dit gaat echter met maximaal 200kb/s.
Windows geeft aan dat er een verbinding is met 11mbps.
Daarom hebben wij de data rate op Fixed 54 mbps gezet. Windows geeft nu aan dat er een verbinding is met 54mbps met zeer goede tot uitstekende ontvangst.
Maar het kopiëren wil nog steeds niet boven de 150, 200 kb/s uitkomen, zowel via ftp als via verkenner.

Verwijderd

oke.. ik weet niet of dit helpt bij jou.. maar ik had soortgelijk probleem met mijn Wlan..

ik heb verleng kabeltjes voor mijn usb stikies gekocht, en er voorgezorgd dat mijn stikkie niet in de buurd van mijn LCD-monitor meer was.. en als resultaat stegen signaal en sterkte van schommelend (40-80%) naar 100%

Misschien een aanrader.. kennelijk storingen van de monitor. of misschien nog wel andere apparatuur...

ik heb een asus stikkie, met zo'n handig diagnostic tooltje hoe je alles kan zien.. dus dat heb ik er op gezet, en dan maar verplaatsen dan stikkie.. heb nu ping van 1 a 2 MS.. nou das netjes dacht ik..

try it..!

• UTM
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17:23

UTM

Verwijderd schreef op 16 oktober 2004 @ 11:18:
oke.. ik weet niet of dit helpt bij jou.. maar ik had soortgelijk probleem met mijn Wlan..

ik heb verleng kabeltjes voor mijn usb stikies gekocht, en er voorgezorgd dat mijn stikkie niet in de buurd van mijn LCD-monitor meer was.. en als resultaat stegen signaal en sterkte van schommelend (40-80%) naar 100%

Misschien een aanrader.. kennelijk storingen van de monitor. of misschien nog wel andere apparatuur...

ik heb een asus stikkie, met zo'n handig diagnostic tooltje hoe je alles kan zien.. dus dat heb ik er op gezet, en dan maar verplaatsen dan stikkie.. heb nu ping van 1 a 2 MS.. nou das netjes dacht ik..

try it..!
Ik reageer wel even opdat Gijsh weg is :)

Goed, gister is het ons dus gelukt (na de computers naast elkaar te zetten) om een werkende 54mbit verbinding te krijgen. Hier zit enkel 1 maar aan :(

Met 54mbit halen wij zo rond de 6mb up van Mijn PC. Gijsh download dus met 6mb. Wanneer ik iets leech van Gijsh gaat dit echter met 50-300 kb en soms een uitschieter tot iets over de 1mb. Imo zit er dus iets fout in de config van Gijsh Pc. Maar dat zoeken we vanavond uit :)

Iemand iig een idee van wat het eventueel kan zij?

De trage download w03f - Gijsh hebben we getest via Windows Verkenner en een Leechprogramma (BulletFTP).