Toon posts:

[XP pro] Geen pictogrammen en startmenu na opstart*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Van de een op de andere dag komen m'n pictogrammen en startmenu niet meer tevoorschijn nadat ie is opgestart, dus alleen een lege desktop met m'n muispointer.

Als ik naar taakbeheer ga staat explorer.exe er wel gewoon bij en als ik die dan afsluit en bij nieuwe taak explorer.exe doe, komt alles weer tevoorschijn, maar elke als ik dan m'n pc weer herstart of uit doe is het weer hetzelfde.

Ik heb al gescant op virussen en ad-aware, cwschredder en hijackthis gebruikt, maar die kunnen niks vinden. Dus iemand enig idee?

Zou er iets mis zijn met explorer.exe en zo ja zou je die dan gewoon kunnen vervangen door 1 van een andere pc, of heeft het daar niks mee te maken?

Verwijderd

Topicstarter
Heeft iemand nog een idee? Ik heb m'n explorer.exe al vervangen door 1 van een andere pc. Ik heb via google al een stuk of 5 forums gevonden met hetzelfde probleem, maar die oplossingen daar hielpen niets. Als ik na het opstarten gewoon een minuut of 3 wacht komt het trouwens vanzelf ook weer goed.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Als je taskmanager opstart voordat je een desktop hebt - en je kijkt in je processlist - heb je dan een explorer.exe draaien?

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 01-05 13:30

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Dan wordt het tijd je logboeken eens goed door te lezen, het lijkt er zeer sterk op dat een bepaalde applicatie of library ergens op blijft wachten en na een time-out het systeem pas verder op laat starten.

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

Verwijderd

Topicstarter
elevator schreef op 17 oktober 2004 @ 12:22:
Als je taskmanager opstart voordat je een desktop hebt - en je kijkt in je processlist - heb je dan een explorer.exe draaien?
Ja, daar staat ie gewoon.