Toon posts:

[XP] Programma's crashen + Bsod + temp. te hoog

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik zit met heel vervelende problemen. Onlangs heb ik mijn cpu verandert en een nieuw latje ram bijgestoken en vanaf toen zijn de problemen begonnen.

Elk programma dat ik ook maar opstart crasht na ongeveer 5 minuten. Winamp, irc, photoshop, alle games, winrar,...

Voorbeeldje: http://img.photobucket.co...86/Toebak/foutmelding.jpg

Ondertussen heb ik ook al twee bsod's gehad. Geen benul wat er op staat, het ging me te snel. Ik heb in men opstartinstellingen hetgene verandert zodat de pc niet direct opstart na een bsod. En zal dan deze hier posten.

Ik heb al een memtest gedaan en er zijn geen enkele problemen.
Mss dat dit er ook mee te maken heeft; mijn temperatuur van men cpu is heel onstabiel, idle ongeveer 50°C en als ik dan bijvoorbeeld een game probeer te spelen valt de pc uit en maakt het geluidje als je cpu veel te warm is. Deze is bij mij ingesteld op 75°C, dus moet die opeens een sprong van 25°C maken.

Men cpu is onlangs getest geweest bij mijn computerboer en bleek in orde te zijn. Het mobo is ook onlangs pas vervangen.

Mobo = abit nf7-s
cpu = amd barton 2500 512k

Het ergerlijkste zijn dus de crashed van men proggies. Ik kan dus niets meer op mijn pc doen, behalve internetten.

Iemand die een gedacht heeft wat dit allemaal kan zijn, laat het me dan weten. Thx

Groetjes
Shag ;)

Verwijderd

Eventjes gaan lezen hoor :o

Ik ga er zomaar vanuit dat je processor sneller is geworden en een natuurlijk daarvoor goede koeler erop + koelplaksel heb gezet die zijn snelheid kan koelen.
Anders zijn we snel klaar offcourse.

Und ga ik er vanuit dat je ram geheugen op de qlf. list staat van dat moederbord.

Een processor zou behoorlijk warm worden wanneer je koelpasta niet goed is, en die is tevens weer processor gebonden. amd... die zouden toch niet meer zou warm worden volgens mij, mits je de boxed cooler gebruikt of hoger.
proggies gebruiken rekenkracht = processor warmte dat vrijkomt.

BTW... dit is een erg technisch topic voor Windows Operating Systems :P

En je processor... wordt die ook warm in je bios als je daar 5 min gaat monitoren ?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 15 oktober 2004 @ 22:01:
Eventjes gaan lezen hoor :o

Ik ga er zomaar vanuit dat je processor sneller is geworden en een natuurlijk daarvoor goede koeler erop + koelplaksel heb gezet die zijn snelheid kan koelen.
Anders zijn we snel klaar offcourse.

Und ga ik er vanuit dat je ram geheugen op de qlf. list staat van dat moederbord.

Een processor zou behoorlijk warm worden wanneer je koelpasta niet goed is, en die is tevens weer processor gebonden. amd... die zouden toch niet meer zou warm worden volgens mij, mits je de boxed cooler gebruikt of hoger.
proggies gebruiken rekenkracht = processor warmte dat vrijkomt.

BTW... dit is een erg technisch topic voor Windows Operating Systems :P

En je processor... wordt die ook warm in je bios als je daar 5 min gaat monitoren ?
Jah, ik wist niet juist waar ik deze ging plaatsten, vermits er crashes van proggies in komen, dacht ik dat het wel bij dit topic mocht.

Anyway,

Het zit zo. Ik had deze barton 2500 boxed gekocht. Die er meteen opgezet en alles ging prima. Na een tijdje, pakweg twee weekjes kreeg ik de problemen met te hoge temperatuur. Dus heb vanalles gevraagd aan mijn computerboer en uiteindelijk heb ik men mobo omgewisseld en men cpu laten nakijken.

Ondertussen had ik er een AMD Thunderbird 1400Mhz opgezet, maar hier ook waren er problemen met te hoge temperaturen.
Deze week mijn barton terug gekregen en dus nog altijd hetzelfde probleem, uitvallen van pc gepaard met geluidje van te hoge temp.

Ik heb de nodige middelen gebruikt, koelingspasta... Schoongemaakt en terug pasta erop en proberen. Kheb nu "Fail Safe Defaults" geladen en deze keer valt men pc dus niet uit als ik game of hem stress, maar ligt toch wel aan de hoge kant (60°C ongeveer, mss meer).
In de bios zelf geeft hij 50 - 52°C aan.

Ga ervan uit dat dit dus al opgelost is.(hoop ik toch)

Nu de programma's die constant crashe. Hier heb ik het meeste last van. Men geheugen zou normaal goed moeten zijn. Eén ding moet ik wel zeggen, ik heb een latje van 512mb Apacer en ééntje van Kingston. Zou het daar mss aan kunnen liggen? Volgens de pcboer niet.

Of is men Windows mss gewoon naar de vaantjes? Ik ga als ik tijd heb eens een full format doen en eens zien wat dat geeft.

Greetz
Shag

p.s. als dit topic hier niet echt past mag het verplaats worden hoor :*)

Verwijderd

Topicstarter
Probleem blijkt opgelost te zijn.

Thx voor de reacties ;)