[DELL] Problemen

Pagina: 1
Acties:

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 07-08 11:05

TommyGun

Stik er maar in!

Topicstarter
Hey

Ten eerste, Ik heb een DELL Dimension XPS M200S.

Specifications:

200 Mhz Pentium with MMX technology, 4.3GB, 64 MB SDRAM, 512K cache, 56K modem, ethernet ports, home networkable,, System also includes High quality SDRAM, not EDO RAM, in this system. Will throw in microphone. System has 1 5.25" and 2 3.5" bays for multiple upgrades to enhance this awesome system. Has multiple ports including parallel, USB for printers, zip drives, etc.

Heb er een oude 4 MB o.i.d PCI VGA in zitten samen met een 3COM NIC.

Deze heb ik gekocht bij HET GOED en werktte gewoon. Hij is ook getest e.d.
Hier stond een vervuilde en oude versie van Windows 98 op.

Ik heb hier Windows 98 SE liggen samen met een Boot Floppy maar ik krijg deze op geen enkele manier geinstalleerd. Ik heb de Windows al geformateerd d.m.v "Afsluiten" en dan "Opnieuw opstarten in MS DOS" o.i.d en dit is goed verlopen.

Echter als ik de Windows 98 SE floppy erin stop krijg ik "Verkeerde Systeem diskette" en word mij verteld de diskette te verwijderen.

Toen maar eens geprobeerd met de Windows 98 SE CD. Echter krijg ik hiermee ook het zelfde probleem. Zonder een floppy of CD blijf ik dit houden. Tijd voor een rondje Bios dus.

Ik wil hem dus laten booten van CD omdat hij i.m.o nog gewoon probeerd van de HDD af te booten. Alleen ik kan in de kleine bios niks vinden over een boot volgorde o.i.d.

Kan iemand mij helpen?

Hieronder staan wat plaatjes die ik geschoten heb met mijn digitale camera. Onder de foto's staat ook bij vermeld wat ik gedaan heb, wat er gebeurde en wat het probleem is.

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/mickentommy/dell/bios1.jpg
De bios heeft 2 bladzijdes. Dit is bladzijde 1. Heb er wel door heen gekeken enzo maar ik kan niet echt vinden hoe ik hem laat bootten van CD-ROM. Normaal staat er altijd wel iets van C,A of A,C maar dat zie ik hier dus niet.

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/mickentommy/dell/bios2.jpg
Dit is dus bladzijde 2 van de bios. Het verhaaltje hierboven kun je hier dus ook wel bij zetten. Ik krijg het dus ook niet op deze bladzijde van de bios gevonden. Tijd voor julie help dus om dit wel te vinden....

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/mickentommy/dell/format.jpg
Hier ben ik de C: schijf aan het formatteren. Daarboven zie je ook dat ik al geprobeerd hebt om de Setup zo van de CD te kunnen laden. Maar dit lukt niet. Ik zit wel in het goeie station maar hij zegt dus dat het een onjuiste opdracht o.i.d is. MS-DOS ondersteund vanaf CD iets openen niet lijkt me? Als ik b.t.w een "Dir" opvraag zegt hij dat de CD o.i.d onbekend is. Ik krijg wel een naam te zien van een aantal getallen.

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/mickentommy/dell/floppy.jpg
Deze error krijg ik dus als ik de floppy erin heb zitten van Windows 98 SE. Dezelfde error krijg ik ook als alleen de CD erin zit van Windows 98 SE. Als ik er niks in doe dus geen floppy en CD dan blijf ik deze error houden. Hij probeerd dus van HDD te bootten i.m.o...

Ik hoop echt dat jullie me kunnen helpen! Als er meer info nodig is dan vraag het maar.... Heel erg bedankt alvast!

Ps; Sorry voor de onduidelijke pics. Als je ze in volledige grootte wilt zien, Ga dan ff hierheen: Foto's.

[ Voor 9% gewijzigd door TommyGun op 15-10-2004 17:53 ]

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

• Vagabonding
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Ik denk dat de opstartdiskette niet goed is. Download een werkende vanaf www.bootdisk.com en probeer het dan weer.

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Ik heb hier 5 windows 98 cd's liggen, maar kan er geen 1 vinden momenteel :+ Meen dat je iets van /i386/setup.exe of win.exe moet starten.

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Topicstarter
Pinata schreef op 15 oktober 2004 @ 18:13:
Ik denk dat de opstartdiskette niet goed is. Download een werkende vanaf www.bootdisk.com en probeer het dan weer.
Deze werkt gewoon. Getest op me eigen computer......

@ Glashelder; Lijkt me niet te werken aangezien ik helemaal geen Dir krijg van de CD...

Ik kom BTW niet eens meer in DOS nu ;)

[ Voor 6% gewijzigd door TommyGun op 15-10-2004 18:20 ]

Verwijderd

Je hebt goede systeemdiskettes nodig, ik had altijd hetzelfde probleem als ik had geformatteerd. Wellicht oude dos-diskettes of windows opstartdiskette. Zorg dat je bestanden als mscdex.exe of atapi.sys op een diskette hebt: je kan er je cd-rom drive mee aansturen. Download deze op http://www.techadvice.com/tech/M/MSCDEX.htm je DOS-parameters voor de cd-rom. Ik ben geen expert maar ik hoop hiermee geholpen te hebben. Succes!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Topicstarter
Zal het eens proberen! Heb dit idd vaker gehad met wat oudere PC's maar gaf het dan al snel op...

Dat wordt zometeen me Floppy Disk aansluiten want die ligt ergens stof te happen :P

Probeer ik meteen jouw URL en een nieuwe Win 98 SE opstart diskette.

• cryonic90
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 31-07 08:20
Op de 2e pagina staat boot sequence, is diskette first niet te veranderen in de cd-rom speler?

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Topicstarter
cryonic90 schreef op 15 oktober 2004 @ 18:34:
Op de 2e pagina staat boot sequence, is diskette first niet te veranderen in de cd-rom speler?
Zal dat vanavond ook eens proberen. Eerst ff wat shoarma naar binnen dragen ;)

Wat te doen dus;

1: Proberen de boot squence te veranderen naar CD-ROM o.i.d.
2: Proberen te bootten met nieuwe Windows 98 SE opstart diskette.
3: Proberen met het bestandje mscdex.exe op een diskette om van CD-ROM te laden.
4: Verder zeuren op GoT ;)

Bedankt tot nu toe alvast!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23:24
of eventueel de harde schijf in een andere pc plaatsen en daar formateren, en je w98 cd kopieren naar je hardeschijf..

zo heb ik ook op tientallen pc's (zonder cdrom speler) windows 9x/2k geinstaleerd

• lameeuw
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:39

lameeuw

Ik doe niet gek, ik ben gek.

cryonic90 schreef op 15 oktober 2004 @ 18:34:
Dit zou moeten kunnen inderdaad, ik heb hier een Dell Optiplex GX1 staan met eenzelfde BIOS. Bij mijn Optiplex (iets nieuwer, PII 400 :p) staat hij nu ingesteld als cdrom (of iets dergelijks :p) first.

☐ Geschift - ☑ Totaal geschift De Totaal Geschiften 767420

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Topicstarter
lameeuw schreef op 15 oktober 2004 @ 19:05:
[...]

Dit zou moeten kunnen inderdaad, ik heb hier een Dell Optiplex GX1 staan met eenzelfde BIOS. Bij mijn Optiplex (iets nieuwer, PII 400 :p) staat hij nu ingesteld als cdrom (of iets dergelijks :p) first.
First CD-ROM = Onbekende of verkeerde systeem disk o.i.d. Weet het niet meer precies maar dat lukt dus niet. Terug naar Floppy gezet en blijf die melding houden. Dus ik zal vanavond ff proberen met een nieuwe boot floppy en dat ene bestandje. Nu niet echt zin in.

Verwijderd

TweakingPro schreef op 15 oktober 2004 @ 19:12:
[...]

First CD-ROM = Onbekende of verkeerde systeem disk o.i.d. Weet het niet meer precies maar dat lukt dus niet. Terug naar Floppy gezet en blijf die melding houden. Dus ik zal vanavond ff proberen met een nieuwe boot floppy en dat ene bestandje. Nu niet echt zin in.
Jo ik ben Robin uit je klas weet je wel...

Sommige van die oude rammel bakken die oordelen te snel over een cd. Als ze hem niet binnen 2 seconden gelezen krijgen is het metteen "Jah fout, next!" Dus je moet ff je eigen cdrom speler (uit je p4) in die Dell/TV bak van je frotten en dan ff je windows 98SE cd in de vaatwasser mee laten spoelen (niet letterlijk hé n44b! :P ) Ennuh verder je hebt me msn!

Suc7

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 15-10-2004 19:41 ]

• DefaultUser
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 25-07-2025
Iets vertelt me dat je die Bootsequence ook op List kan zetten of zo iets. Dan kan je de volgorde zelf aanpassen... :)
Maar ik weet niet of dat bij die oude DELLetjes ook werkt...

Kijkt het bios uberhaupt wel naar de cd-rom speler als je de bootsequence daarop zet? MAW. spint de cdromspeler op, gaat er een lampje branden...

succes!

Als ik maar een beetje kan computeren

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Topicstarter
Nee hij lijkt hem niet te lezen. Zal es proberen wat je zegt Robin. Laat morgen wel wat horen. Thanks !

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Is het de orginele schijf of een kopie? (Die kopie is natuurlijk een werkkopie om het orgineel te beschermen he :P ). Ik heb namelijk vaker meegemaakt, zeker bij die oude beestjes dat die CDR's niet bijster goed meer uitlezen.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18:53

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Topicstarter
Cyberpope schreef op 15 oktober 2004 @ 20:30:
Is het de orginele schijf of een kopie? (Die kopie is natuurlijk een werkkopie om het orgineel te beschermen he :P ). Ik heb namelijk vaker meegemaakt, zeker bij die oude beestjes dat die CDR's niet bijster goed meer uitlezen.
Zal mijn nieuwe CD-RW er morgen wel eens aanhangen. Die moet hem wel lezen ;)

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Topicstarter
Opgelost !!!

Nieuwe Windows 98 opstart diskette gedownload samen met die special bestandjes die iemand hier gaf.

Daarna me nieuwe CD-RW eraan gehangen. Deze wou het wel lezen. Kon dus Windows 98 installeren vanuit MS-DOS.

Maar goed ik zag inneens me Windows XP SP1 CD liggen dus ik heb die er maar opgegooid... Booten van CD-ROM in de bios en ja hoor het werktte :D

Werkt dus nu perfect en word me IRC bak...

Thanks!

Pagina: 1