Toon posts:

Internet met een PDA via bluetooth

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik krijg op geen enkele manier internet via mijn PDA. (ben vij nieuw als het om PDA`s gaat) het betreft een Asus mypal A730

ik heb alles geprobeerd maar hij weigert gewoon :'(

over mijn PC die is continue aangesloten op Internet via ADSL (zyxel 600 modem) OS is XP home, internet verbinding geshared. mijn firewall is Zonealarm

het verbinden met de PC om files te sturen of om de PDA te syncen wil wel, maar als ik aangeef dat ik wil internetten via LAN dan zegt hij dat het mislukt.
in de netwerk properties van bluetooth (op de PC) staat hetvolgende aangevinkt:
Client for MS Networks
File & Printer sharing for MS
QoS Packet scheduler (wat het is geen idee)
Internet Protocol (TCP/IP) met de volgende settings
IP adres 192.168.0.1
Subnetmask 255.255.255.0
Default Gateway is leeg (heb mijn ip adres voor internet getest werkt niet)
DNS 127.0.0.1 (zelf geprobeerd werkt ook niet, leeg werkt het ook niet)

kan er iemand licht in de duisternis brengen ?

• DigiK-oz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16-05 10:54
Dat gaat toch ook gewoon via activesync, net als files en outlook syncen?

Dus als je met activesync geconnect bent, browser op de PDA opstarten en surfen maar....

Whatever

Verwijderd

Topicstarter
sjis schreef op 15 oktober 2004 @ 17:36:
Dat gaat toch ook gewoon via activesync, net als files en outlook syncen?

Dus als je met activesync geconnect bent, browser op de PDA opstarten en surfen maar....
net geprobeerd en idd dat werkt. voel me een beetje dom nu :D

zijn er verder nog voordelen als ik het anders doe ? (geen idee hoe maar kan kiezen voor internet connectie via bluetooth alleen weigert hij alles)

• DigiK-oz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16-05 10:54
Dom...Tsja...That makes two of us. Heb ook een tijd zitten klooien voordat ik dit doorhad :)

Ik heb het ook nooit echt aan de praat gekregen op een andere manier. Dus of dat voordelen heeft, geen idee.

Whatever

• JJapie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:43
Je moet ook kunnen activesyncen via bluetooth. Dat is mij dus nog niet gelukt, iemand anders die weet hoe dat in z'n werk gaat?

.edit: Ok, met de search moet ik daar ook wel uitkomen. Het komt er volgens mij op neer dat je een serialport moet aanmaken voor je bluetoothverbinding met de PDA en die dan gebruiken bij activesync.

[ Voor 46% gewijzigd door JJapie op 15-10-2004 19:12 ]

Verwijderd

Topicstarter
GFM schreef op 15 oktober 2004 @ 19:08:
Je moet ook kunnen activesyncen via bluetooth. Dat is mij dus nog niet gelukt, iemand anders die weet hoe dat in z'n werk gaat?

.edit: Ok, met de search moet ik daar ook wel uitkomen. Het komt er volgens mij op neer dat je een serialport moet aanmaken voor je bluetoothverbinding met de PDA en die dan gebruiken bij activesync.
yep

bluetooth aanzetten
bluetooth manager
verbinding maken met de bluetooth dongle (hij geeft de herkende apparaten weer)
new (linksonder in je scerm
connect
active sync
klaar

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 16-10-2004 02:04 ]

Pagina: 1