[RedHat] Library update oid?

Pagina: 1
Acties:

• jsiegmund
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-02 12:56
Ik ben wat pakketjes aan het installeren, kreeg de melding
"libgcrypt.so.11 is needed by libxslt-1.1.11-1"

Dus dat pakket ook even geinstalleerd, staat die file netjes in /usr/include maar hij blijft zeuren dat ie 'm niet kent... Kun je op de een of andere manier een index file updaten zodat RPM weet dat die file gewoon bestaat?

Verwijderd

updatedb

• jsiegmund
Dat is alleen voor locate toch? Werkt niet in ieder geval.
Heb ook al ldconfig geprobeerd, maar nog steeds noppes... kan het nog ergens anders aan liggen dat RPM zeurt?

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Heb je ook de binary libraries geinstalleerd, of alleen de includefiles in /usr/include?

• Robtimus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16-02 18:14

Robtimus

me Robtimus no like you

RPM heeft een aparte database, die helemaal losstaat van de (s)locate database en ld informatie.

Je bent dit via RPM aan het installeren; heb je die dependency (ik weet ff niet waar libgcrypt.so bijhoort) wel geinstalleerd? En ook de devel package ervan?

Als je zeker weet dat die libgcrypt.so.11 file bestaat, in /usr/lib oid, maar je hebt hem niet via RPM geinstalleerd, dan kun je --nodeps opgeven bij RPM. Hij negeert dan de dependencies.

More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
system specs

• jsiegmund
Heb het inmiddels al opgelost, door gewoon de source te gebruiken, die zeurde nergens over en het werkt prima... --nodeps is niet echt supernetjes dus dat doe ik dan maar liever niet, zo werkt het ook blijkbaar.

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16-02 19:49
--nodeps is niet netjes, maar wat je nu hebt gedaan is mogelijk nog minder handig. Als je pakketten van source en RPM's door elkaar gaat installeren krijg je vroeg of laat problemen bij het upgraden.

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

updatedb, aka het locate commando heeft niets te maken met de database die RPM zelf bijhoudt ;)
Het beste wat de topicstarter had kunnen doen, is naar www.rpmfind.net kunnen gaan, om een Redhat package te zoeken die libgcrypt.so.11 bevatte.
Of om apt-rpm te gebruiken, die zorgt daar zelf voor.

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• jsiegmund
Wilke schreef op 15 oktober 2004 @ 18:16:
--nodeps is niet netjes, maar wat je nu hebt gedaan is mogelijk nog minder handig. Als je pakketten van source en RPM's door elkaar gaat installeren krijg je vroeg of laat problemen bij het upgraden.
Wat voor problemen? Dus als ik het goed begrijp moet je source OF RPM gebruiken, en niet allebei... maar de install van linux gebruikt zelf ook RPMs toch?

• Robtimus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16-02 18:14

Robtimus

me Robtimus no like you

Een probleem uit eigen ervaring: glibc geupdate, gevolg: alles dat gecompiled was en gelinked met glibc (dus vrijwel alles) moest ik opnieuw compilen. En dat soort problemen krijg je ook als je RPM's dependencies hebben met gecompilede programma's

Als je met alleen RPM's werkt krijg je wel meldingen dat je andere RPM's ook moet gaan updaten.

[ Voor 9% gewijzigd door Robtimus op 15-10-2004 20:16 ]

More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
system specs

Pagina: 1