Toon posts:

wireless internet werkt niet na reboot xp

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb voor mijn ouders een draadloos netwerk geinstalleerd. Op 1 van de pc's werkt het inmiddels. Signaalsterkte goed, geen problemen.

Na installatie van SP2 op de andere machine problemen gekregen. Daarvoor werkte het op deze machine soms wel soms niet, ik dacht persoonlijk dat het aan het slechte signaal lag. Nu heb ik hem beneden neergezet (hij stond op zolder)
Het signaal is nu goed, maar als ik de pc opnieuw opstart dan vind hij geen netwerk. Als ik de usb stekker uit de modem trek en hem er weer inplug werkt alles opeens wel (hij herstart dan het programma wat bij de modem is meegeleverd)

Dit is dus de enige manier waarop ik het netwerk aan de praat krijg, door de usb stekker eruit te halen en weer in te pluggen. Zou het liggen aan het wireless zero conf oid wat ik hier veel lees op de fora? Dat door het unpluggen het wireless gebeuren opnieuw opgestart wordt? Ik had gehoopt dat dit probleem in SP2 verholpen zou zijn..... Ligt het aan de client of de drivers die zijn meegeleverd?

ik heb de firewall al uitgeschakeld omdat als ik die inschakel volgens mij de client helemaal niet meer opstart. ik las ook nog een aantal andere topics over firewalls die met draadloze netwerken conflicteren in SP2

mvg,

christian.

Verwijderd

Topicstarter
in SP2 blijkt de e-tech usb modem niet te kunnen connecten met de alcatel speedtouch wireless modem/router