Toon posts:

[samba] Pas verbinding na synchronisatie in Windows XP

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een zeer vreemd probleem met mijn Windows XP machine in combinatie met mijn Fedora Core 2 File server. Het heeft maanden aan een stuk pefect en probleemloos gewerkt, maar na een her installatie van Windows XP kan ik de verbinding niet lekker maar laten lopen. Als ik netwerk koppelingen maak, is het mogelijke dat het een aantal dagen perfect loop, ik kan me aanmelden met het smbpasswd wachtwoord. Als ik geen verbinding kan maken, verteld windows mij dat hij de server niet kan vinden. Als ik hem dan ga zoeken op het netwerk staat de server er niet meer bij. Als ik nou handmatig synchroniseer (automatische gaat ook niet) loopt de verbinding weer perfect. Heeft iemand een idee waar dit aan kan liggen want ik kom er echt niet meer uit. Ik heb:

Windows al 2 maal opnieuw geinstalleerd.
Linux opnieuwe opstarten
Samba file controlleren
smbpasswd user opnieuw aanmaken

Ik kom er echt niet meer uit.

EDIT: Ik synchoniseer mijn documenten met een map op de server.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 15-10-2004 16:42 . Reden: toevoeging ]

Verwijderd

Ik heb geen id of het iets uitmaakt ofzo.....tis maar een gokje, maaruh, had je die pc vorige met FAT32 geformatteerd toevallig, en nu met ntfs?

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je reactie, maar nee. Vorige keer was het NTFS en nu ook weer.

EDIT: Ik denk dat het is opgelost. Ik heb synchronisatie gewoon uitgezet.

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 15-10-2004 21:52 ]

Verwijderd

Ik heb sinds 3 dagen een samba server runnen

Het volgende heb ik gedaan

SuSe Linux 9.1 geinstalleerd, met alleen de nodige programma's, wat dus inhoudt geen onnodige Office spullen e.d.
Natuurlijk heb ik alle nodige programma's geinstalleerd zoals "locate" en "Midnight Commander"

Hierna had ik na een uur een Samba Server draaiend. Met een Windows 2000 bakje in het netwerk en een Windows XP SP2 bakje, allebei zijn de HDD's van deze twee computers geformateerd met NTFS, het netwerk loopt als een tyrelier, maar als je wilt kan ik een handleiding inscannen die ik bij een boekje heb gekregen over Linux. Als je dat wilt,

Verwijderd

Topicstarter
ontzettend bedankt voor je aanbod, maar dit zal niet nodig zijn. Ik weet wel hoe samba werkt (ongeveer), ik denk dat Windows XP dwars lag. Het werkt nu in ieder geval perfect. Nogmaals bedankt voor het aanbod.