Probleem met Asrock K7S8X en Sweex PCI 4.1

Pagina: 1
Acties:

• Travvell
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 07-05-2023
Hallo,

ik heb een probleem, ik krijg namelijk mijn geluidskaart(en) niet werkend. Het betreft de onboard kaart van de Asrock K7S8X en de Sweex PCI 4.1 kaart. Ik heb de kaart op de K7S8X toen ik de mobo net had wel werkend gehad maar raakte de driver CD kwijt. Aangezien ik toch nog een Sweex 4.1PCI kaart had heb ik die er toen maar ingeplugd. Maar nu krijg ik geen van beiden niet geinstalleerd in Win XP. Ik heb zelf gezocht naar antwoorden op het internet maar vond niks dus vandaar deze topic. Ik heb de drivers op de CD van Sweex geprobeerd (C-Media) en wanneer ik reboot na het installeren zegt WMP dat er geen audioapparatuur is en zet het apparaatbeheer een uitroep of vraagteken naast de soundcarddriver. Nu weet ik niet of het aan mijn hardware ligt (lijkt me niet eerlijkgezegd) of aan de drivers die bijgeleverd zijn, maar beiden zijn bagger. De CMedia installator installeert wel wat software etc. maar het hele proces maakt het programma niet af omdat het wacht op de audiodriver OID.. De drivers van de Asrock site downloaden heb ik ook geprobeerd met evenmin resultaat. Nu is mijn vraag:

* Kan iemand me een `stappenplan` geven van wat te doen?
* Heeft iemand betere drivers dan die rotzooi van CMedia?

Ik heb zo ongeveer alles wat ik kom bedenken geprobeerd dus help me alsjeblieft!!

Mvg.

Travvell

• PipoDeClown
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

bedoel je dat je de onboard sound van dat mobo niet aan de praat krijgt?
dus Asrock C-Media(2042).zip werken niet?

[ Voor 48% gewijzigd door PipoDeClown op 15-10-2004 16:13 ]

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

• Travvell
Die werkt dus niet nee :S

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11:09
heb je in je bios aangegeven dat je audio hardware geactiveerd is. er zijn een aantal opties in die keuze. bij disabled ---> duidelijk is uit, manual ---> aan (er staat geloof ik iets anders, maar ik ga mijn pc niet herstarten om de juiste optie te kunnen vinden, en er is de optie auto --> deze optie zorgt ervoor dat als er een andere geluidskaart in het systeem zit, de onboard audio disabled is.

ga eens goed zoeken in je bios

probeer het anders even zonder de sweex pci kaart

/me edit:manual = enabled

[ Voor 6% gewijzigd door nachtnet op 15-10-2004 16:29 . Reden: toch gereboot, ben ook te goed voor deze wereld ]

• Travvell
Daar heb ik niet zo naar gekeken, hij stond gewoon op enabled. Ik zal daar nog ns beter naar kijken zometeen, thanks.

• Travvell
Helaas, het heeft niks opgeleverd :S

!EDIT: Welke driverfiles gebruiken jullie met jullie K7S8X-mobo`s?

[ Voor 50% gewijzigd door Travvell op 15-10-2004 16:59 ]

• Travvell
Iemand?! :'(

• constructor
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 00:21
T is geloof ik niet de bedoeling dat je binnen 24 uur je topic kicked, maar heb hier de drivers van de k7s8x-e liggen.
Is bij elkaar (gerard) 60 MB.
Misschien een idee om via msn te sturen??
:)

(deze zijn dan van de org. cd en heb het geluid onder xp en server 2003 werkend gehad)

[ Voor 19% gewijzigd door constructor op 15-10-2004 22:54 ]

• Travvell
Als je me misschien de bestandsnaam van de audiodrivers geeft kan ik ns gaan zoeken online of ik die daar ergens krijg, en anders kunnen we wel iets over MSN regelen. Bvd. constuctor!!

• Travvell
OK, ondanks dat constructor me de sounddrivers heeft gestuurd (nogmaals dank hiervoor ;) ) heb ik nog steeds geen geluid. Ik heb van alles geprobeerd, met SP2, zonder SP2, met de drivers van Windowsupdate, met drivers van de Sweex CD, met drivers die Windows zelf installeerd, met onofficiele drivers... Elke keer dat ik Windows opnieuw opstart na het installeren krijg ik in WMP de melding dat er geen audiohardware is geinstalleerd en bij systeem krijg ik hetzelfde te zien. Wat moet ik doen/proberen, welke drivers moet ik gebruiken, kan iemand een stappenplan of een checklist posten van wat ik moet doen want ik wordt er gek van dat ik niet weet waar het aan ligt...

HELP!!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06:40

Dr. Strangelove

Moderator General Chat
Ik had problemen met de weergave van bassen met de bijgeleverde CMedia drivers bij mijn K7S8XE, maar de 2042 drivers hebben dat opgelost...

These are my principles. If you don't like them, I have others.

• Travvell
Bij mij lijken de drivers na elke install niet geinstalleerd en dat is een nog groter probleem. Welke drivers gebruikte jij om het goed te laten draaien, welke BIOS settings, en verder nog iets verandert in Windows ofzo? :?

• Travvell
Come on mensen, iemand :?

• PipoDeClown
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

als die drivers niet werken voor dat moederbord is misschien je mobo defect of doe je zelf iets niet helemaal juis (sweex kaart eruitlaten, check instellingen in bios setup, etc).

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

• sjongenelen
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20-07 20:20
de onboard sound werkt dus wel als je je PCI kaart er uit laat?

als dat het geval is, dan zou ik gewoon de computer zonder PCI opstarten, onboard sounds uitschakelen, uitschakelen, PCI er in, opstarten en PCI installen..

laat m zoeken naar windows update drivers?

edit: probeer je PCI kaartje ook eens in een andere PC

[ Voor 12% gewijzigd door sjongenelen op 19-10-2004 08:47 ]

you had me at EHLO

• Mad_Manic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10:28
Je moet de windows update drivers gebruiken voor de onboard geluidskaart van de asrock. Die sweex moet je eruit gooien. Verwijder wel eerst even alles dat nog Cmedia is en op je pc staat want ik krijg het idee dat het een puinhoop is met allerlei half ge(de)installeerde drivers.

• Travvell
OK, op welke manier kan ik het beste alle installaties uit het `Apparaatbeheer` onder `Besturing van geluid, video en spelletjes` verwijderen? Bij sommige items staat niet de optie verwijder oid.. Of op welke items moet ik me focussen bij dit probleem?

Ik heb trouwens net de nieuwste BIOS geinstalleerd en ga nu proberen of dat misschien iets helpt.
TheNymf schreef op 19 oktober 2004 @ 08:46:
de onboard sound werkt dus wel als je je PCI kaart er uit laat?
Nee anders had ik ook geen probleem :'(

[ Voor 23% gewijzigd door Travvell op 19-10-2004 15:50 ]

Pagina: 1