Toon posts:

Canon S50 als webcam

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet dat het langzaam afgezaagd wordt, maar ik weet dat 't kan dus ik geef nog niet op...

Ik heb softcam 1.5.2 braaf gedownload en geprobeerd, maar ik heb windows ME en helaas werkt het daar dus niet mee...

Nog iemand een andere goede raad??? :'( 8)7

• FaceDown
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 04-02 22:51

FaceDown

Storende factor.

Volgens mij is dat softcam de enige oplossing en dat werkt ook voor geen meter.

Groetjes, FaceDown.

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-01 12:48

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Ik heb een S45 en die kan ik ook niet als webcam gebruiken. Wie heeft je verteld dat dat wel kan? :)

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Verwijderd

Topicstarter
Hier heb ik ergens gevonden dat het met Softcam 1.5.2. moet kunnen, helaas werkt dat niet met Windows ME.
De 1.0 nogwat versie, werkt wel en kan vast vanalles maar laat niet het beeld van mijn camera zien (bijvoorbeeld bij MSN)...

Ik geef het nog niet op! :? :X
Ik wil niet nog meer touwtjes met apparaten aan mijn PC knopen en ik wil niet NOG een apparaat aanschaffen, die digi moet het toch gewoon kunnen doen...

Groetjes en iedereen die meedenkt alvast bedankt :?

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-01 12:48

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Werkelijk Keine Ahnung. Maar een webcammetje heb je tegenwoordig voor heel weinig al hoor, waarom wil je dan zo'n hoge resolutie webcam stream? Imho vind ik dat een digicam - op een paar na - er gewoon niet op gebouwd zijn.

En dan kan ik nog wat zeggen over de compatibiliteit van Windows ME, maar ik denk dat overstappen op een nieuwer OS echt een laatste keuze voor jou zou zijn, dus daar praat ik verder niet over.

Ben je trouwens vrouw, of lijkt dat maar zo aan je naam? :)

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

• flashin
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-12-2023
http://www.dixons.nl/Stor....asp?ProductSearch=webcam

Oftewel, bij "duurdere" winkels heb je ze al voor 20 euri.. Waarom zoveel tijd er aan verspillen...

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor jullie replies,

En ja, ik ben vrouw en nee, ik heb (nog) geen zin in windows XP ofzo...
Overigens zal dat er binnenkort toch wel van komen denk ik, ik wil nog meer aanpassingen aan mijn oud PC-tje (pas 2 jaar en een beetje, maar ja) doen.

Maar voor nu ik denk dat ik inderdaad maar overstag ga en een klein webcammetje ergens ga kopen... Liefst meteen eentje met mic.

Nog tips?? :?

Verwijderd

flashin schreef op 16 oktober 2004 @ 00:10:
http://www.dixons.nl/Stor....asp?ProductSearch=webcam

Oftewel, bij "duurdere" winkels heb je ze al voor 20 euri.. Waarom zoveel tijd er aan verspillen...
Ik had een mini vga cameratje gratis gekregen bij bestellen van papier ;) Kan je ook als webcam gebruiken en werkt perfect :)
Ik heb zelf ook een canon S50 zal ff proberen met dat softcam programa.

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2025

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

@doortje werkt RemoteCapture niet? ik dacht dat je dat ook als web cam kan instellen

www.casarodriguillo.com

• Haaguit
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-12-2025

Haaguit

HBZNPLT!

Doortje, ik heb hem wel eens als webcam aan de praat gekregen onder xp. Ik heb geen idee of het onder ME ook goed te doen is. Ik denk dat je jezelf een hoop ellende bespaart en voor 15 euro een cheapo webcam koopt.

Snelle pc | 40D achterdop voor lenzen

Verwijderd

Topicstarter
Dag luitjes,

Tom je krijgt met remote capture inderdaad het camera beeld op je PC, maar de link "naar" webcam (zoals in internet toepassigen als MSN) krijg je niet gemaakt...
Daarom is het ook best wel frustrerend. Je ziet dat het werkt, maar toch ook niet...

En "Haaguit" heb je daarvoor ook "softcam" gebruikt of heb je nog een andere manier gevonden? Softcam 1.5.2. werkt NIET met Windows ME.

groet,

Doortje
Pagina: 1