Toon posts:

Probleem met Maxtor DiamondMax+ 7200rpm/ATA66

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Mijn Maxtor DiamondMax+ 7200rpm/ATA66 doet raar. Hij maakt met onregelmatige tussenpozen een mechanisch 'hik' geluidje en het lijkt alsof Windows dan een seconde bevriest. Ook heb ik bij het schrijven van CDs wel eens loss of data stream gehad terwijl ik daar eerder nog nooit last van heb gehad (scsi Plextor UltraPlex en PlexWriter met zowel Nero als PlexTools). De kast bevat een 300 Watt ATX voeding en de hoofdmonitor is aangesloten op een ander stopcontact. De tweede monitor niet. Maxtor diagnostics software weigert te draaien (Windows ME kan geen DOS aan...). Defrag en Scandisk vinden geen fauten, pardon, fouten. Ik kom er niet meer uit, misschien iemand van jullie wel? :?

Dank u wel en een voorspoedig en goed werkend begin van het nieuwe millenium!

RexBo

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

adviesje: als je belangrijke data op die schijf hebt staan kun je het maar beter alvast op een cd zetten want die schijf zal het wel niet lang meer volhouden.

Verwijderd

Topicstarter
Tja, 20+ gig aan nog niet geback-upte data op cd die 50% van de tijd mislukt. Ik ben bang dat ik een tweede schijf moet kopen. Kan ik meteen lekker RAID gaan doen. Het goede nieuws is dat de schijf nog onder garantie valt. :)