Toon posts:

Abit NF7 start niet op

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net een Abit NF7 V2.0 gekregen, maar hij start niet op. Als ik hem aanzet draaien de fans van de cpu, videokaart en mobo 5 seconden dan gaat hij weer uit. Het roode lampje brand de hele tijd en het groene lampje dan ook 5 seconden. Ik heb al een andere voeding en een andere videokaart geprobeert maar niks helpt. Ook heb ik de Cmos gereset zonder resultaat.

Specs:

Abit NF7 V2.0
Amd XP2400+
Radeon 9800 XT (9500 geprobeert)
350 watt voeding van Antec
Cd-rom
40 gig samsung HD
512 MB DDR Transcend

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Hangen en Opstartproblemen troubleshooter, kijk dan onder Voeding en Moederbord. Wellicht dus een kortsluiting ergens? Even los op een houten plank testen dus :) Anders zou ik het mobo maar laten testen.

• Rixo12
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-08 21:35
Ik zou eens kijken of het probleem niet te maken heeft met de "aan" knop of de draden daar van. 5 seconden moet je de aan knop toch inhouden voordat de computer uitgaat?

• sneakyd3ad
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11-08 07:44
Het kan wezen dat de cpu defect is. Ik heb dit zelfde probleem ook gehad met mijn Abit NF7-S.

Geeft het moederbord wel piepjes af als je alles er afkoppeld en uithaald behalve de processor? Zet hem anders is aan met een andere processor.

Suc6

• Sayko
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-07 11:20

Sayko

Knowledge Is Power

Bij mij ging ie in het begin ook telkens om de paar seconden uit. Dit omdat bij mij de koeler de cpu niet goed raakte. Misschien is jouw probleem je fan van de cpu cooler. Hoe snel draait deze?
Maakt het mobo een sirene geluid?

[ Voor 9% gewijzigd door Sayko op 15-10-2004 22:28 ]

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 00:42

MaDLiVe

.-Observer-.

- Zwakke voeding. ?
- Cpu die niet goed word gekoeld?
- Cpu fan die niet genoeg rpm maakt
- Andere fan die wordt gemonitored en niet genoeg rpm maakt.

Heb zelf ook een nf7-s en heb em al zeker tig keer helemaal opnieuw aangesloten :P

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

Verwijderd

Mijn NF7 v2.0 is zojuist naar de filestijnen, maar voordat ie het wel een jaartje heeft gedaan had ik problemen met de geheugenbank, moest het echt heel erg stevig aandrukken (was bekend bij deze mobo), maar als je geen piepjes hebt ff naar connectoren kijken van power en reset
Pagina: 1