Okee.. ik heb de search gebruikt en er kwamen geen mensen in voor die mijn probleem eerder gehad hebben. Wel wat threads die er ietwat op lijken, maar volgens mij doe ik OF iets heel erg stoms, OF het werkt gewoon niet. Ik snap het gewoon niet meer.
Hier is mijn probleem:
ik wil een jumpmenuutje maken. Ik heb dit in Dreamweaver MX gedaan en ik kreeg daarbij hetvolgende:
Okee, tot zover geen problemen lijkt me. Ik heb geen links achter de dingen gezet, dus die staan er ook niet. Zover doe ik het dus goed. Ik heb de select ook een class meegegeven voor mijn CSS file, genaamd 'selectnetwork'.
Dan even het stukje uit mijn CSS file. Hij is erg groot dus ik zal enkel die dingen posten die te maken hebben met mijn formuliertjes:
Wat ik dus heb gedaan is de standaard formuliertjes zo standaard mogelijk gelaten, ik heb daar alleen de font-size aangepast en de font-family.
nu heb ik dus een SELECTNETWORK aangemaakt en die leest hij wel uit. Hij ziet dat het font 09px's moet zijn en dat doet hij ook netjes in zowel Internet Explorer als FireFox.
Echter blijft het jumpmenuutje de standaard border houden (een soort van grijze kleur, aangezien ik mijn style van windows grijs heb). Ik wil daar echter een zwart bordertje omheen hebben, maar dit doet hij gewoon niet.
Wie ziet wat ik fout doe?
Help een radeloze SnoRt
alvast bedankt
Hier is mijn probleem:
ik wil een jumpmenuutje maken. Ik heb dit in Dreamweaver MX gedaan en ik kreeg daarbij hetvolgende:
code:
1
2
3
4
5
6
7
| <select name="netwerk" onChange="MM_jumpMenu('parent',this,0)" class="selectnetwork">
<option>websites netwerk</option>
<option>---------------------------</option>
<option>website 1</option>
<option>website 2</option>
<option>website 3</option>
</select> |
Okee, tot zover geen problemen lijkt me. Ik heb geen links achter de dingen gezet, dus die staan er ook niet. Zover doe ik het dus goed. Ik heb de select ook een class meegegeven voor mijn CSS file, genaamd 'selectnetwork'.
Dan even het stukje uit mijn CSS file. Hij is erg groot dus ik zal enkel die dingen posten die te maken hebben met mijn formuliertjes:
code:
1
2
3
4
5
| INPUT {font-family: Tahoma; font-size: 10px; color: #000000; font-weight: normal;}
TEXTAREA {font-family: Tahoma; font-size: 10px; color: #000000; font-weight: normal;}
SUBMIT {font-family: Tahoma; font-size: 10px; color: #000000; font-weight: normal;}
SELECT {font-family: Tahoma; font-size: 10px; color: #000000; font-weight: normal;}
.selectnetwork {font-family: Tahoma; font-size: 09px; color: #818181; font-weight: normal; border: 1px; border-color:#000000; border-style:solid} |
Wat ik dus heb gedaan is de standaard formuliertjes zo standaard mogelijk gelaten, ik heb daar alleen de font-size aangepast en de font-family.
nu heb ik dus een SELECTNETWORK aangemaakt en die leest hij wel uit. Hij ziet dat het font 09px's moet zijn en dat doet hij ook netjes in zowel Internet Explorer als FireFox.
Echter blijft het jumpmenuutje de standaard border houden (een soort van grijze kleur, aangezien ik mijn style van windows grijs heb). Ik wil daar echter een zwart bordertje omheen hebben, maar dit doet hij gewoon niet.
Wie ziet wat ik fout doe?
Help een radeloze SnoRt
alvast bedankt