Toon posts:

snelheid te kort

Pagina: 1
Acties:
  • 37 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het volgende probleem, ik vind mijn pc te traag worden, vooral met quickpar en winrar (dvd's) kan ik bijna niets meer doen als ze bezig zijn.
Nu wil ik gaan upgraden en een beetje overclocken, maar ik wil wel een stabiele pc houden, ik zat zelf te denken aan een geheugen bankie erbij en de fsb omhoog maar dat is dus het volgende probleem, hij stopt al met booten bij een fsb van 140 aan mijn geheugen kan het denk ik niet liggen.

Ik hoop dat iemand mij een idee kan geven van wat ik het beste kan doen..

p.s. in het bios wordt hij al 60 graden, maar dat is niet zo'n probleem heb ik gelezen met dit mb en proc.

specs:
1800xp
epox 8k3a
zalman cnps 5100 cooler
corsair 256 ddr pc3000 (volgens mij op cas2)
matrox g550
maxtor 40 gb

• RSpliet
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-11-2025

RSpliet

*blink*

ehm... denk dat 256MB geheugen wel erg aan de krappe kant is hoor. Mss eens een dimmetje erbij? Herinstalleren zal zo te horen ook wel helpen. Verder... als je gaat overclocken, verhoog de waarden geleidelijk, dus 1MHz per keer, niet 17 MHz per keer, zeker niet de FSB. Ook multiplier niet al te snel mee spelen ;)
Lijkt me allemaal alleen best wel basic... lees de FAQ's ook eens dus :)

[ Voor 11% gewijzigd door RSpliet op 15-10-2004 15:39 ]

Schaadt het niet, dan baat het niet

Verwijderd

Programma's als quickpar en winrar gebruiken nou eenmaal veel van je pc als ze vollop aan het werk zijn. Wat je kan doen is hun prioriteit verlagen, zodat andere programma's ook de kans krijgen te werken. (alhoewel het bij vooral winrar ook aan de snelheid van de harddisk ligt)

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Die problemen met winrar en grote bestanden hou je toch altijd bij een single processor systeempje. Ook al is het nog zo snel, je moet dan altijd even wachten.

Als je dit echt hinderlijk gaat vinden, zou ik kijken naar een dual processor systeempje.

Verwijderd

Rond de 60 graden en dan nog gaan OCen is kansloos.. Regel eerst die koeling maar en kijk dan of hij wat hoger wil.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Wat voor een core heeft die proc?
palo of tbred?

met een Palomino valt namelijk lang niet zo goed te OCen als met zijn jongere broertjes.

Verder ben ik het helemaal met Noork eens dat een dual systeem uitkomst kan bieden (als mijn bak hier 2GB staat te rarren kan ik nog gewoon gamen of DVD kijken als ik wil).

• iets
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-02 07:30
Van winrar hoor je opzich geen last te hebben van cpu%. Ik denk eerder dat je HDD (ook omdat hij moet gaat swappen door weinig geheugen) van streek raakt. Als je er 256MB bij steekt en een wat modernere HDD koopt (7200RPM/8MB buffer) je problemen opgelost zijn.

tvw

Verwijderd

Topicstarter
zo, wat een replys zeg, toen ik dit systeem gekocht heb, las ik heel veel hier dus de faq's ken ik allemaal wel, ik ben dus per mhz omhoog gegaan en na 5 mhz erbij boot hij niet meer, ik heb vorige maand windows opnieuw geinstaleerd, ik denk dat mijn processor een palomino is en mijn hd is wel een 7200 rpm maar idd wel een oude, overigens met winrar komen mappen voor van 5 gb, dus misschien moet ik idd maar de hd doen en een geheugen upgrade.
Wat de fsb betreft zat ik eigenlijk te denken aan de processor unlocken en de mp omlaag en de fsb omhoog, is dit aan te raden of hebben we het dan over een heel klein verschil.

Verwijderd

Non DOC workaround:

Als je PC te traag wordt tijdens QuickPar of WinRar kun je ook die programma's instellen dat ze op een lagere prioriteit draaien (taakplanner of middels 'cmd.exe /c start /low naamprg.exe'. Op die manier zitten ze niet zo je andere programma's in de weg.

• Mister_X
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 26-10-2025
misschien bieden 2 wd raptors 74gb uitkomst (raid 0) + een ladje van 256mb geheugen (of haal die oude eruit en doe er gelijk 2x512mb pc3200 in).. Daarna eens kijken voor een leuk koelertje (zalman 7000 ofzo :?) En dan het voltage (vcore) van je cpu verhogen en kijken wat de temp wordt, daarna overklokken :)

Een dual bak is misschien niet nodig, ga dan kijken naar een intel systeem met dual channel en een 3.2E HT cpu :) daar kom je ook wel mee uit de voeten denk, ow, voeg er dan wel die raptors bij (nog steeds in raid 0 >:))

Of klink ik nou heel simpel? Je kan uiteraard ook 1voor1 upgraden ;)

Verwijderd

Quickpar en Winrar, dus lezen, uitpakken en wegschrijven. Doe niet moeilijk en zet er een simpele 40GB (of grotere) naast, bij voorbaat op de secondary ide. Laat winrar lekker lezen van de ene en schrijf het weg op de andere. Voor Quickpar is mischien een nieuwe HD met 8MB buffer wel een idee. Die schijnen wat sneller te zijn.

Maargoed zelfs op mijn Celeron 950 met simpele 15GB Seagate 7200rpm loopt quickpar als een trein met meerdere +-700MB cd's.

[ Voor 255% gewijzigd door Verwijderd op 16-10-2004 01:58 ]

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-12-2025

Remy

I usually get 100% accuracy

sloezz, gebruik eens de GoT-search om wat zaken uit te vinden omtrent je pc overclocken, als je nu om algemene tips gaat vragen komen er tientallen ideëen terwijl je beter eerst zelf wat zaken kunt proberen. Zorg dus bv voor goeie koeling en goeie hardware als je wil gaan overclocken, vind je het toch te gevaarlijk, zorg dan iig voor een snellere hdd ;)

LinkedIn
Instagram

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.