Toon posts:

[Flash] URL Encoding: é is %EB maar wordt hokje

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb een dynamisch tekstveld gemaakt die vanuit een tekstveld een HTML formatted tekst bevat. De teksten hierin bevatten tekens als: é, ë en ö.

Via URL formatting: http://www.macromedia.com...ocuments/url_encoding.htm zou dit probleem opgelost moeten zijn. Maar ik krijg steeds een hokje te zien (zoals sommige computers ook het € teken tonen). Heeft iemand een idee waar dit aan ligt?

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-05 16:30

André

Analytics dude

Puur op mijn HTML kennis gebasseerd denk ik dat je de verkeerde charset gebruikt? Ik weet niet of dit ook in Flash van toepassing is.

Verwijderd

Heb je misschien een niet standaard font gebruikt? Dat zou wel eens het probleem kunnen zijn. Karakters voor het speciale fonts moet je dan meenemen in flash (bij de lettertype instellingen).

Verwijderd

Topicstarter
Het font embedden in de Flash movie zorgt niet voor een oplossing. Daarnaast gebruik ik standaard fonts (Arial en/of Verdana) dus daar kan het ook niet aanliggen.

Probleem is dat ik het wegtrek uit een .txt bestand. Ergens in de Flashmovie zou iets van URLencode moeten staan denk ik.. maar waar :?

De flash 'hack'
code:
1
system.usePageCode = true
werkt ook niet.