[Linksys WPC54G] Na SP2 werkt netwerk monitor niet meer goed

Pagina: 1
Acties:

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14-05 23:30

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Topicstarter
Ik heb van de week mijn laptop geupgrade naar Windows XP SP2, maar sinds die tijd werkt de WLAN monitor niet meer goed. Ik heb wél connectie met mijn WRT54G router, maar als ik de monitor open dan krijg ik een melding dat er geen connectie gemaakt kon worden met de router.

Om connectie te kunnen maken moest ik wel mijn WEP-encryptie uitzetten, als ik die aanzet krijg ik helemaal geen connectie meer.

De Wireless Zero Configuration service staat UIT.

Ook al nieuwe drivers (versie 2) geprobeerd, ook dan heb ik wel verbinding, maar de monitor geeft geen verbinding met de router.

Meer mensen met dit probleem?

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Verwijderd

bij mij ook, heb je de firewall al uitgezet? dan weer es rebooten, bij mij starte de client niet meer op als ik de firewalls inschakel

• CAP-Team

CAP-Team

Topicstarter
Goed het is dus gebleken dat er in ieder geval één andere persoon is met hetzelfde probleem. Vraag is nu wat we eraan kunnen doen?

@ctzielinski:
- firewall staat uit
- ik krijg dus wel een IP adres van de DHCP server mits WEP-encryptie uitstaat
- ik heb dus ook verbinding met het internet
- de Linksys Wireless Monitor geeft aan geen verbinding met de router :?

[ Voor 49% gewijzigd door CAP-Team op 18-10-2004 17:05 ]

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
Bij mijn intel 2200bg kaartje werkt sinds SP2 de Intel utility ook niet meer, maar alleen de Windows WLAN tool. Misschien eenzelfde probleem?

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

• CAP-Team

CAP-Team

Topicstarter
lijkt erop dat de manier van Wireless aansturing in SP2 dermate veranderd is dat alle 3rd party tools niet meer goed werken.. tijd voor updates dus..

• punisher007
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-05 09:46
Ik heb toevallig gister bij mij tante geupgrade naar SP2 en daar werkte het wel nog gewoon met de WRT54G. Ook de 3d party tooltjes werkten gewoon. Dit betrof een Targa laptop: Targa Visonary XP-210 met een bijgeleverde wireless PCMCIA gebaseerd op realtek chip.

http://blog.bjornhouben.com

• Willems
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-05-2025
Gewoon lekker wireless Zero Configuration weer aanzetten, dan zou het moeten werken. Het is trouwens ook niet meer nodig om Wireless Zero Configuration uit te zetten omdat de verbinding gewoon blijft bestaan in XP SP2

Verwijderd

Ik zit met het zelfde probleem maar dan gewoon met draad netwerk.

Ik krijg ook steeds melding dat de verbinding verbroken is terwijl ik gewoon ken internetten en ook op me router ken komen.

Weet iemand hier hoe ik kan oplossen?

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2004 09:21 ]

• CAP-Team

CAP-Team

Topicstarter
Verwijderd schreef op 19 oktober 2004 @ 09:05:
Ik zit met het zelfde probleem maar dan gewoon met draad netwerk.

Ik krijg ook steeds melding dat de verbinding verbroken is terwijl ik gewoon ken internetten en ook op me router ken komen.

Weet iemand hier hoe ik kan oplossen?
Volgens mij is dat een heel ander probleem ;)

Verwijderd

je zou die client moeten deinstalleren of je moet de wireless conf zero op automatisch rebooten zetten, en fail 1,2,3 ook op auto restart. Bij het booten van Windows paktie het dan vanzelf op als de client de wireless conf zero uitschakelt. Dit hielp ook bij mijn pa die ongeveer hetzelfde probleem had!!
Pagina: 1