Toon posts:

Reactie rechtsklikken op bestand duurt eindeloos

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Als ik op het bureaublad een bestand rechtsklik krijg ik steeds van m'n firewall (Sygate Personal Firewall) de vraag of NDIS en Generic Host Process verbinding mogen maken met mijn andere pc in het netwerk. Nadat ik de processen toegang geef of blokkeer (maakt geen verschil) lijkt er een time-out plaats te vinden waarna het menuutje eindelijk tevoorschijn komt :O Iemand een idee wat dit kan veroorzaken? Search bood geen uitkomst. Ik heb bepaalde shares al uitgezet en overbodige netwerk protocollen disabled, zonder succes.

nadat ik een bestand rechtsklik is dit af te lezen in netstat:

Proto Lokaal adres Extern adres Status
TCP pcnaam:1424 pcnaam.lan:netbios-ssn SYN_SENT

of soms

Proto Lokaal adres Extern adres Status
TCP pcnaam:1422 pcnaam.lan:http SYN_SENT

Verwijderd

Wáár klik je dan met je rechtermuisknop op?

Verwijderd

Topicstarter
het gebeurt bij ieder bestand: txt/audio/video/pdf/plaatjes/executables.. alles

OS van 2e pc is btw Win2k sp2

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 15-10-2004 15:17 ]

Verwijderd

Wat gebeurt er als je je firewall disabled (dus ook de service stoppen!)?

Verwijderd

Topicstarter
maakt geen verschil

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-12-2025
Wat staan er allemaal voor programma / menuitems als je op de rechtermuisknop drukt. Waarschijnlijk is 1 van die items afkomstig van die andere machine ... , Wat heb je het laatst geinstallerd ??

Al op virussen gescand ? , is in veilige modus het menu'tje ook zo traag?, al gekeken wat voor processen er draaien ?. Al eens alle services uitgeschakeld en dan gekeken of het menu zo traag is?

[ Voor 34% gewijzigd door djexplo op 15-10-2004 15:52 ]

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-05 23:54

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Verwijderd schreef op 15 oktober 2004 @ 15:12:
TCP pcnaam:1424 pcnaam.lan:netbios-ssn SYN_SENT
Betekend dat je een verbinding probeert op tezetten met pcnaam.lan(ben je dat zelf) op poort 139, maar dat die nog niet geantwoord heeft (iets wat normaal gesproken heel snel gebeurt in een lan). Is die servert ook gefirewallt?

Hyper threading uitgezet? die veroorzaakt ook een rechts klik probleem i.c.m. sp1 XP.

(zelf ben ik na geemmer met sygate personal firewall terug gegaan naar versie 2.15)

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Verwijderd

Sorry dat ik hem kick maar ik heb dit probleem ook.

Tevens txt bestanden, afbeeldingen, etc openen duurt af en toe ontzettend lang.

Firewall en/of virusscanner bij mij uitzetten maakte niets uit.

Gek genoeg is het probleem bij mij verholpen als ik de netwerk kabel eruit haal..
Als ik op draadloos netwerk zit heeft ie ook het probleem, totdat ik het afzet.

Iemand enig idee hoe dat zou kunnen komen?

Verwijderd

Ik vermoed dat er in je rechtsklikmenu een link staat naar een programma op de andere pc ofzo. Dan gaat ie dus op zoek naar dat programma, maar als die pc nu toevallig uit staat, of die zijn firewall blokkeert het zootje, dan gaat ie daar dus op zitten wachten tot er een time-out plaatsvindt.

Als de andere pc een firewall heeft, probeer die dan es uit te zetten.

Verwijderd

Thanks voor de tip!

Na nog wat zoekwerk heb ik nog een andere oplossing gevonden die (voorlopig) werkt bij mij!

[rml][ XP] Trage toegangstijd bestanden[/rml]

Het bestanden openen ging namelijk ook ontzettend traag en dat is hiermee ook opgelost.
Pagina: 1