Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Voeding icm lage case

Pagina: 1
Acties:

• Diotoir
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:03
Ik ben bezig met een case voor mijn servertje, deze is slechts 7cm hoog en de voeding kan er dus niet zomaar in. Als ik de voeding uit zijn behuizing haal zou het net kunnen.
Nu is mijn vraag is er iets dat ik tussen de voeding en de stalen case kan leggen zodat ik geen kortsluiting krijg?

Ik had uit de search al begrepen dat een anti-statisch zakje geen goed idee is, verder kan ik alleen maar topics vinden waar geen antwoord in gegeven wordt.

Verwijderd

Is het een fanloze voeding? Zoniet kun je wel eens problemen krijgen. Door de voeding uit de case te halen is er geen goede airflow meer. Ik zou het niet zo doen. Misschien opzoek naar een kleine voeding .

• Diotoir
ik heb de 8cm fan vervangen door een 7cm van een oude cpu-cooler.

ik zie ze toch regelmatig buiten hun behuizing staan, in koffermods bijvoorbeeld, maar dan staan ze op pootjes waar ik geen ruimte voor heb.

[ Voor 53% gewijzigd door Diotoir op 15-10-2004 15:22 ]

Verwijderd

je kan er ook een voeding van een shuttle ingooien doe ik ook altijd bij 1u en 2u cases , het is maar een idee scheelt je een hoop gezaag en onveilig gedoe

• The Eagle
  • Laatst online: 00:03

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Tsja, je kunt natuurlijk altijd een plaatje triplex nemen. Isoleert ook goed :Y) Het is alleen de vraag of dat niet te warm gaat worden, met alle gevolgen van dien ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Diotoir
daar ben ik dus ook bang voor.

bij het mobo is dat volgens mij niet zo'n probleem.

• 3ddie
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 23:34
ik had pas een oude voeding en daar lag gewoon een stukje plastic onderin, als je dit ook doet moet het toch geen probleem zijn?

• archetta
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14-05-2022
er zijn toch van die hele kleine voedings?

• Diotoir
Die zijn er inderdaad, alleen zou ik het wel op prijs stellen als dat niet het enige is wat ik voor speciaal zou moeten kopen.

De rest van de onderdelen zijn allemaal krijgertjes en spullen die ik nog had liggen.

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:56

SA007

Moderator Tweaking
De print van voedingen word lang niet warm zat om triplex te laten branden hoor ofzzo

Zou wel triplex nemen wat een paar mm dik is...

norm is 2 mm dus....

• Sine
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:08
triplex is niet zo'n goed idee ..

die voedingen voeren een kleine 325 V

Een plaatje pvc oid is veel beter

Repareren doe je zo.

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:53

heuveltje

KoelkastFilosoof

Sine schreef op 16 oktober 2004 @ 00:36:
triplex is niet zo'n goed idee ..

die voedingen voeren een kleine 325 V

Een plaatje pvc oid is veel beter
wat hebben triplex, pvc en 325V nou weer met elkaar te maken :?

(hoezo trouwens 325 ?? 230v toch gewoon. of heb jij 3fasen naar je voeding)

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Verwijderd

325V is dat juist? 230V en 380V toch? En 380 aan een normale pc? Zal wel een typo zijn.

Verwijderd

Ik heb ooit tijdens een search een mod gevonden waarbij de PSU in een 5,25" bay werd gebouwd. ;)

Maar ik ben euhm vergeten te bookmarken |:( Ik zal nog wel even kijken of ik nog wat kan vinden

/edit Ik heb de site gevonden http://www.subzerotech.co.../sz_articles_display/id/1
Hoop dat je er wat mee kan 8)

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 16-10-2004 02:14 . Reden: site gevonden ]

• Kawaii
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Nee wel 325V. De pieken van 230V wisselspanning zijn 325V.

Je kan echter prima je voeding losschroeven en op een los plaatje triplex/plastic/acrylglas e.d zetten, zolang het niet geleid is het prima.

• Diotoir
Intressante link. Koelvinnen inkorten lijkt me niet zo'n goed idee.
De volgende oplossing daarintegen:
Afbeeldingslocatie: http://www.subzerotech.com/images/articles/howto/slimpsu/insulated.jpg
My PSU had a thin plastic sheet on the bottom of the case that acted as an insulant, so I used electrical tape to attach it to the bottom of the circuit board. I would�ve preferred to have used brass or plastic standoffs for the circuit board, but since height was so important, they were out of the question. Now that the bottom of the case, and circuit board are insulated, and you have drilled and tapped the mounting holes, you can go ahead and attach the circuit board to the case. Make sure to drill a 5th hole and screw ground connector to the casing.
zou zo'n overhead sheet goed genoeg zijn, of zou dit een speciaal iets zijn?

Triplex heb ik ook nog wel liggen maar ik ben bang dat het dan al te hoog wordt, dan zou ik de bovenste ribbels van dat koel element moeten afhalen.

[ Voor 10% gewijzigd door Diotoir op 16-10-2004 10:24 ]

Verwijderd

@ Kawaii
Dat is voor mij nieuw. Kun je dit verder toelichten. Dus op het normale 220~230 V net in huis kun je pieken verwachten van 325 V? Hoe zit dat dan en waar komen die pieken vandaan?

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:11

FastBunny

Give it the Works !

Verwijderd schreef op 16 oktober 2004 @ 11:38:
@ Kawaii
Dat is voor mij nieuw. Kun je dit verder toelichten. Dus op het normale 220~230 V net in huis kun je pieken verwachten van 325 V? Hoe zit dat dan en waar komen die pieken vandaan?
Elk apparaat krijgt tussen de -325v en +325v zon 50 keer per seconden naar zich toe, echter effectief is dit 230V~. Het gemiddelde is namelijk niet 0v aangezien je de curve gelijk moet trekken naar dus niet:
code:
1
2
/\
..\/

maar
code:
1
/\/\

En als je dan naar het gemiddelde kijkt kom je op 230v uit :)

Zie ook tekening en uitleg hieronder :Y)

[ Voor 4% gewijzigd door FastBunny op 16-10-2004 11:58 ]

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

• Sine
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:08
de 230 V die uit je stopcontact komt is sinusvormig, de 220V is de effectieve waarde van de spanning NIET je top waarde, Als je die spanning nu gaat gelijkrichten wordt je uitgangs spanning wortel 2 maal groter ( +- 1.41 ) je houd dan alleen de piek over

Afbeeldingslocatie: http://figzu.com/rr/motor2.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door Sine op 16-10-2004 13:02 ]

Repareren doe je zo.

Verwijderd

Perfect. Bedankt voor de uitleg. _/-\o_

• Diotoir
Ik heb het maar gewoon geprobeerd (no guts, no glory), en hij draait nu al 3 uur aan 1 stuk door.

Het lijkt dus te werken met zo'n overhead sheet.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2004 09:30 ]

• Cheezus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:25

Cheezus

Luiaard

Je kunt ook de heatsinks in de voeding ombuigen zodat de voeding lager is en je (waarschijnlijk) wel ruimte hebt voor pootjes.

Verwijderd

als ik jou was zou ik die sheet snel verwijderen. Ik heb namelijk al een keer gahad de de sheats verbranden in een gewoon kopieerapparaat :( Ik weet niet of die toners even warm worden als een psu maar ik gok dat de sheets niet tegen die hitte bestand zijn.

• tafkaw
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23-11 13:13
Nah, toners worden naar mijn weten minimaal enkele honderden graden... Daarbij zit bij nieuwe voedingen (atthans mijn Chieftec 360w) ook een sheet eronder...

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-11 12:48
je kunt altijd nog dat dubbelzijdige tape zoeken wat op athlon 64 moederborden wordt gebruikt om de backplate van het socket op afstand van het moederbord te houden..

sowieso, piepschuim heel dun kan ook nog natuurlijk..

[ Voor 16% gewijzigd door Makkelijk op 19-10-2004 08:55 ]

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

• Diotoir
Ik heb sheet gebruikt dat geschikt is voor een laserprinter, die worden volgens mij warmer als een kopieermachine (tenminste op het andere pak stond dat die niet in de printer mochten en deze mochten in kopieer en printer). Misschien was dat ook de oorzaak bij jou, marcelbogers.

Ik heb ook de koelribben even gevoeld en die worden niet echt warm.

Ik laat hem gewoon even draaien, daarna haal ik alles los en kijk ik wat het resultaat is.

• Mister I
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

In mijn koffer heb ik gewoon de kap er af gehaald en de rest er af gedremeld, zo staat ie nog op orginele onder plaat. Bij server heb ik hem geheel uit zijn behuizing gehaald en op van die mobo verhogingen gezet, zodat op die manier ook geen kortsluiting is. Werkt allemaal perfect :)

• ColdSTone|IA
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-12-2017

ColdSTone|IA

lui..

Een overhead sheet is wel erg dun hoor... en aan de onderkant van de voeding zitten vaak wel schermpe puntjes van de pootjes van componenten, ik zou dus iets dikkers nemen als ik jou was.

• DRaakje
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
ik heb nog wel een platte/kleine voeding als je wilt. Moet je alleen wel een beetje zuinige setup hebben. 90 watt
125 x 100 x 48

[ Voor 4% gewijzigd door DRaakje op 19-10-2004 12:08 ]

• Diotoir
Mister I schreef op 19 oktober 2004 @ 11:57:
In mijn koffer heb ik gewoon de kap er af gehaald en de rest er af gedremeld, zo staat ie nog op orginele onder plaat. Bij server heb ik hem geheel uit zijn behuizing gehaald en op van die mobo verhogingen gezet, zodat op die manier ook geen kortsluiting is. Werkt allemaal perfect :)
Daar is geen ruimte voor, mijn case is iets meer dan 7cm hoog.
ColdSTone schreef op 19 oktober 2004 @ 12:06:
Een overhead sheet is wel erg dun hoor... en aan de onderkant van de voeding zitten vaak wel schermpe puntjes van de pootjes van componenten, ik zou dus iets dikkers nemen als ik jou was.
Ik heb niet het idee dat dat zo makkelijk gaat, moest iets behoorlijk scherps en best veel kracht gebruiken om er een gaatje in te krijgen voor de bevestiging aan de case.

Ik ga hem vanavond uit elkaar halen en kijken hoe de sheet zich gehouden heeft.

Verwijderd

En zet die psu goed vast, want als hij gaat schuiven en er prikt een soldeerpinnetje door de sheet wat de kast raakt komt de kast onder spanning. Wanneer je dan ook nog geen geaard stopcontact hebt gebruikt maakt je psu meer kapot dan je lief is :|

Verder moet het wel goed komen dacht ik zo. Lijm trouwens ook een sheet tegen de bovenkant van je kast, want er kan ook nog wel eens een spanningsverschil zijn tussen de heatsinks. Daartussen kun je ook maar beter geen kortsluiting maken. ;)

Edit: er was iemand eerder :>

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 20-10-2004 16:48 ]

Pagina: 1